خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هدف کنفرانس اقتصادی آمریکا در بحرین چیست؟

عماد آبشناس، عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین هدف از برگزاری کنفرانس اقتصادی در بحرین را شکستن تابوی گفت‌وگو با رژیم صهیونیستی می‌داند. او می‌گوید برگزار کنندگان کنفرانس می‌کوشند تا از این طریق به فلسطینی‌ها وعده و وعیدهای تو خالی بدهند.

آبشناس در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر این‌که طرح معامله قرن که توسط ترامپ، دامادش و نتانیاهو نقشه آن طراحی شده، طرحی نیست که بتواند به هیچ وجه در این منطقه اجرایی شود، گفت: آن‌ها تلاش داشتند با همکاری یکسری کشورهای مرتجع عرب این طرح را اجرایی کنند، اما این کشورها هم ثابت کردند که نمی‌توانند هیچ طرحی را در این منطقه پیاده کنند و شکست‌های آن‌ها را در یمن، سوریه و عراق و همه ماموریت‌هایی که به آن‌ها داده شده بود، دیدیم که با شکست مواجه شد.

وی تصریح کرد: طبیعتاً بحث فلسطین بسیار پیچیده‌تر از جنگ‌هایی که در سوریه، یمن و عراق راه انداخته‌اند، است. احیاناً اعراب اگر بخواهند این طرح را پیاده کنند ممکن است خود این رژیم‌ها سرنگون شوند. به همین دلیل این‌ها می‌خواهند هر از گاهی تلنگری بزنند برای این‌که آیا زمینه آماده است یا خیر؟ و وقتی می‌بینند زمینه آماده نیست عقب نشینی می‌کنند تا یکسری نقشه‌های شوم خود را پیاده کرده و بعد از آن طرح خود را اجرایی کنند.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین دلایل عقب افتادن این ماجرا این است که دیدیم با کوچک‌ترین برخوردی که اسرائیل با مردم غزه کرد، به یکباره ظرف یکی دو روز ۶۰۰ – ۷۰۰ تا موشک علیه شهرک‌های اسرائیلی شلیک شد و این موشک‌ها توانستند از “گنبد آهنینی” که اسرائیل برای خودش ساخته عبور کنند و به اهداف خودشان برسند.

آبشناس افزود: از سوی دیگر این‌ها فکر می‌کردند، اگر بخواهند های و هوی در منطقه خلیج فارس راه بیاندازند، ممکن است بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند و جبهه مقاومت را وادار به عقب نشینی کنند، در حالی که دیدیم بر عکس خودشان مجبور به عقب نشینی شدند. در واقع این دو اتفاقی که در چند هفته اخیر پیش آمد، آن‌ها را وادار کرد که در نقشه‌های خود تجدید نظر کنند.

این عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در ادامه با بیان این‌که تصمیم آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی این است که اسرائیل طرح “نیل تا فرات” خود را عملی کنند، گفت: راهپیمایی‌های بازگشت نشان داده که ماجرای فلسطین هنوز زنده است و علیرغم تلاش‌هایی که آن‌ها داشتند تا نوک پیکان دشمنی را به سمت ایران ببرند، این راهپیمایی‌ها تداوم داشته است.

وی همچنین تاکید کرد: راهپیمایی‌های بازگشت نشان می‌دهد هنوز برای همه ملت‌های عرب و مسلمان دشمن اسرائیل است و هدف اصلی آزادی سرزمین اشغال شده فلسطین است.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین درباره واکنش گروه‌های فلسطینی نسبت به برگزاری کنفرانس اقتصادی آمریکا در بحرین که گفته می‌شود بخشی از فعالیت‌ها در راستای طرح معامله قرن است، گفت: هدف از این کنفرانس شکستن تابوی گفت‌وگو با رژیم صهیونیستی است و این‌که یکسری وعده و وعید به فلسطینی‌ها دهند که اگر آن‌ها بپذیرند اتفاقات خوبی برای‌شان پیش می‌آید اما تجربه نشان داده چنین اتفاقی نمی‌افتد و این وعده‌ها صرفاً تو خالی بوده و برای تثبیت رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا