خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محسنی اژه ای: بخش خصوصی نتوانست از ظرفیت جمهوری اسلامی بهره‌برداری کند

‘غلامحسین محسنی اژه ای’ معاون اول قوه قضاییه گفت: جمهوری اسلامی از ظرفیت های بالایی برای تقویت بخش خصوصی برخوردار است اما فعالان بخش خصوصی نتوانسته اند از این ظرفیت ها بهره برداری کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز پنجشنبه در جمع اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان افزود: مکتب اسلام نه تنها از فعالیت های اقتصادی، کار، تلاش، تحصیل و ثروت ممانعت نمی کند بلکه افراد را به وارد شدن در این عرصه ها تشویق می کند.

وی اظهارداشت: هر کس باعث ایجاد رونق اقتصادی، تولید و ثروت شود مورد حمایت اسلام قرار دارد و از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون مسئولان بلندپایه نظام، مراجع تقلید با فعالان اقتصادی، کارآفرینان و کارگران ارتباط داشته اند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد : فعالان بخش خصوصی باید با ارائه نظرات کارشناسی و حساب شده بر مراکز تصمیم گیر تاثیرگذار باشند و بتوانند برای شرایط جنگ، صلح و تحریم برنامه های جامعی ارائه دهند.

وی تصریح کرد : چنانچه برنامه ای در این راستا از سوی بخش خصوصی ارائه شده بصورت پراکنده و متفرقه بوده است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای به دیدگاه های مسئولان قضایی اشاره کرد و گفت: آیت الله یزدی، آیت الله شاهرودی و آیت الله آملی لاریجانی روسای پیشین قوه قضاییه نگاه بازی(روشن) نسبت به فعالیت های اقتصادی کشور داشتند و فعالان اقتصادی را مورد حمایت قرار می دادند و اکنون مسئولان اصلی قوه قضاییه مدافع این دیدگاه هستند.

وی اظهارداشت: به نظر من بخش خصوصی کشور متولی ندارد و اتاق های بازرگانی که باید متولی این بخش باشند در این خصوص نتوانسته اند انتظارات را برآورده کنند.

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: براساس گزارش مسئولان اتاق بازرگانی اصفهان، توجه به این مهم از رویکردهای این اتاق است که کاری پر زحمت و طاقت فرسایی می باشد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای به پاره ای مشکلات که فعالان اقتصادی با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: بسیاری از فعالان اقتصادی که با مشکلات قضایی مواجه می شوند ناشی از رقابت های نابجای ( ناشایست) درون تشکیلاتی است و برخی افراد برای اینکه رقیب را حذف و وجهه خود را حفظ کنند، برای رسیدن به هدف، دستگاه قضایی یا نهادهای نظارتی را پُل قرار می دهند.

وی اولویت بندی مشکلات فعالان اقتصادی را خواستار شد و گفت: با اولویت بندی این مشکلات می توان برای حل آنها بهتر چاره اندیشی کرد.

پیش از سخنان معاون اول قوه قضاییه، مسعود گلشیرازی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با ارائه گزارشی از اقدام های این اتاق برای حل مشکلات فعالان این بخش بویژه مشکلات حقوقی گفت: توجه به رونق کسب و کار، افزایش درآمد و رفاه مردم را در پی دارد.

وی با بیان اینکه احساس می شود توجه بیشتر به حل مشکلات کارآفرینان و فعالان اقتصادی از رویکردهای قوه قضایی در دوره جدید است، افزود: این رویکرد موجب امیدواری کارآفرینان و فعالان اقتصادی به آینده شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در بخشی از سخنان خود خواستار استفاده از فعالان اقتصادی به عنوان مشاور در دادگاه های ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی شد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه روز پنجشنبه به منظور شرکت در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری اصفهان به این استان سفر کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس قوه قضاییه روز گذشته طی حکمی ‘ محمد رضا حبیبی ‘ را به سمت رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر و رئیس کل دادگستری استان اصفهان منصوب کرد.

حبیبی پیش از این رئیس کل دادگستری استان یزد بود.

پیش از وی، احمد خسروی وفا در حدود ٦ سال ریاست کل دادگستری استان اصفهان را برعهده داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا