خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کنایه‌ی علم الهدی به درخواست روحانی برای “اختیارات ویژه”

‘سیداحمد علم الهدی’ خطیب نماز جمعه مشهد گفت: آنهایی که اختیار ویژه می‌خواستند بعد چند ماه سفیدآب و سرخاب کرده از مملکت فرار کردند و سر بر دامن استکبار گذاشتند. این مردم بودند که پیروز شدند و با امام جنگ را با عزت تمام کردند و آمریکا بعد سی سال جرأت نزدیک شدن به ما را ندارد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید‌احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه حرم رضوی گفت: امروز روز سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر است. امام بزرگوار فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد». این جمله از ابعاد مختلف قابل تحلیل است. باید بدانیم که کجای فتح خرمشهر قدرت و اراده حق بود. این را باید توجه کنیم. در ظاهر فتح خرمشهر با برنامه‌ریزی فرماندهان و عملیات بیت‌المقدس و شهامت رزمندگان اسلام فتح شد؛ نه طوفانی آمد، نه حادثه طبیعی و نه جریانی که در دست این‌ها بود اما در اولین مرحله اعلام فتح خرمشهر ایشان فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

وی ادامه داد: آنهایی که در عرصه فتح خرمشهر اقدام کردند دو جریان بودند. یکی فرماندهان که نشستند برنامه‌ریزی کردند و دیگری رزمندگان از جان گذشته که وارد عملیات شدند. آنچه باعث شد آنها جرأت کنند و در محاسبه نظامی که با همه معادلات فتح خرمشهر امکان نداشت وارد عمل شوند، اعتقادات به خدا بود. آنها با اعتقاد به خدا اقدام کردند و این عملیات را برنامه‌ریزی کردند.

علم‌الهدی افزود: جریان رزمندگان هم اراده کردند پیروز شوند و پیروز شدند و به خدا مطمئن بودند. انسان‌هایی با عشق به خدا و اراده برخواسته از ایمان به کاری که بر حسب موازنه‌ها امکان نداشت دست زدند و خدا هم کمک کرد. خدا در دل دشمن غفلت انداخت و وقتی رزمندگان رفتند برخی سنگرهای عراقی‌ها می‌دیدند آنها با لباس زیر خوابیده‌اند و با لباس زیر از خواب پریدند. رعب و ترس را هم خدا بر دل آنها انداخت. وقتی که بنا شد اراده‌ها برخواسته از ایمان به خدا باشد، خدا هم در دل طرف مقابل اول غافلگیری و بعد ایجاد رعب از قدرت اسلام می‌اندازد.

خطیب نماز جمعه حرم رضوی گفت: با این کیفیت خرمشهر فتح شد و امام این واقعیت را درک کرد. خدای سال ۶۳ خدای سال ۹۸ است. خدای جنگ نظامی و فتح خرمشهر که مسلمانان را پیروز می‌کند خدای جنگ اقتصادی و جنگ نرم است. رهبری فرمودند این جنگ اراده‌ها است و ما پیروز هستیم چرا که دشمن وقتی اراده می‌کند تکیه بر تجهیزات خود دارد ما که ایستادیم تکیه بر خدا داریم و توکل به خدا داریم.

وی ادامه داد: در جنگ احد کفار شعار می‌دادند ما بت عزی داریم و شما ندارید و پیامبر فرمودند بگویید الله خدای ما است و شما مولا ندارید. دشمن مولا ندارد و ما مولا داریم و تکیه ما بر اراده خداوند است اما باید ما اراده کنیم تا کمک خداوند بر اساس اراده ما به نفع ما قرار بگیرد. همه مشکل ما در اراده است.

وی افزود: امروز مردم اراده کرده‌اند تا مقاومت کنند و در تنگنای معیشتی بایستند اما این عزیزانی که می‌خواهند کشور را اداره کنند هم باید اراده کنند تا با همه قدرت این تنگنای معیشتی را از سر راه مردم بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اگر خدای ناکرده چنین اراده‌ای نباشد، تنها اراده مردم مشکل را حل نمی‎کند. البته مردم ما در هر شرایطی پیروز هستند. در زمان جنگ هم برخی جریان‌های مدیریتی آمدند و ادعا کردند که به ما اختیار بدهید و امام هم برای اینکه عذرشان رفع شود، اختیار دادند اما آخرش چه شد و مسیر ۷۰ کیلومتری را دشمن طی کرد که اگر با اتومبیل می‌خواست بیاید به این سرعت نمی‌رسید. آنها اراده نداشتند اما مردم خواستند بر دشمن پیروز شوند.

وی ادامه داد: آنهایی که اختیار ویژه می‌خواستند بعد چند ماه سفیدآب و سرخاب کرده از مملکت فرار کردند و سر بر دامن استکبار گذاشتند. این مردم بودند که پیروز شدند و با امام جنگ را با عزت تمام کردند و آمریکا بعد سی سال جرأت نزدیک شدن به ما را ندارد.

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس گفت: امروز یک عده به دنبال نشاط جوان هستند و نشاط جوان با رقص و با اجرای ناهنجاری‌های ضد دینی مگر ممکن است؟ مثل امروزی که روز بعد فتح خرمشهر بود مگر نشاط جوانان در سال ۶۳ را چطور می‌شود در نسل جوان به وجود آورد. آن روز جنگ نظامی بود و امروز جنگ اقتصادی است و جوان باید وارد فعالیت شود، با امید قدم بردارد و قدرت حرکت خود را ببیند و این نشاط جوان است.

وی ادامه داد: جوان با امید بیاید کشور را بسازد و در مقابل دشمن بایستد و این استعداد در جوان امروز وجود دارد تا از این طریق نشاط پیدا کند. در آن دوران روزی خدمت امام بودم و امام مشغول فرمایشاتی بودند و جمعی از رزمندگان آمده بودند و این‌ها کمی معطل شدند و شروع به شعار دادن کردند که امام منتظر شما هستیم.

وی افزود: من متوجه شدم امام انقلاب حالی پیدا کردند. امام در همه مسائل حساس خود را کنترل می‌کردند اما آن روز صورتشان قرمز شد و سرشان را انداختند پایین بعد فرمودند اگر ده نفر از اینها آن روز بودند علی (ع) امام مومنین تنها نمی‌شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا