خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح صالحی درباره بیانیه ایران و آژانس

علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی گفت: درخواست‌ها و ملاحظات آژانس را بر اساس ملاحظات آژانس و نه اطلاعات واهی، بررسی می‌کنیم و مدنظر قرار دادیم.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی در سخنانی اظهار کرد: ما غیر از تعهدات‌مان قطعا خواسته‌ای را نمی‌پذیریم و آن تعهدات هم در موضوع مورد بحث یعنی در قالب موافقت‌نامه پادمان و پروتکل الحاقی است و در این چارچوب مذاکرات‌مان با آژانس را انجام دادیم. آژانس درخواست‌ها و ملاحظاتی داشت و ما درخواست‌های آنها را بر اساس اطلاعاتی که آنها دارند، نه بر اساس اطلاعات واهی، بررسی کردیم و توافق شد تا نظرات آنها را مدنظر قرار دهیم، اما با در نظر قرار دادن نقطه‌نظرات اصولی ایران.

وی با اشاره به بیانیه مشترک ایران و آژانس، گفت: ما در این بیانیه با درخواست آژانس برای بازرسی از دو محل توافق کردیم و همچنین توافق شد بر اساس اطلاعاتی که موجود است درخواست دیگری نباید داشته باشند و این موضوع را تمام می‌کند و آنها هم این را پذیرفتند.

بنا بر این گزارش ایران و آژانس عصر روز چهارشنبه بیانیه‌ای مشترک صادر کردند که بر اساس آن، ایران اجازه دسترسی به دو مکان موردنظر آژانس را داده است و در مقابل آژانس پذیرفته که در چارچوب اطلاعاتی که در اختیار دارد، دیگر درخواست و سوالی از ایران نداشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا