خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مخالفت‌ها با سخنرانی ترامپ در پارلمان انگلیس

قانون‌گذاران انگلیس مخالف سخنرانی ترامپ در پارلمان این کشور هستند.

به گزارش ایرنا در جزئیات برنامه سفر رئیس جمهوری آمریکا به لندن هیچ اشاره‌ای به سخنرانی او در پارلمان انگلیس نشده و این امر نشان‌دهنده‌ی مخالفت جدی قانون‌گذاران این کشور با حضور او در این محفل سیاسی است.

براساس برنامه اعلام شده دونالد ترامپ به همراه همسرشملانیا، سوم ژوئن (۱۳ خرداد) برای انجام سفری رسمی وارد لندن خواهند شد. آن‌ها در ابتدا توسط الیزابت دوم ملکه انگلیس، پرنس چارلز و همسرش در کاخ باکینگهام پالاس لندن پذیرایی و سپس در مراسم رزمایش نظامی در قلعه معروف لندن (تاور او لندن) شرکت خواهند کرد.

او همچنین از کلیسای سلطنتی وست مینستر بازدید خواهد کرد و در مراسم یکی از روزهای مهم جنگ جهانی دوم موسوم به روز دی (D Day) با حضور شخصیت‌های سیاسی و نظامی انگلیس شرکت می‌کند.

ترامپ سپس در مراسم ضیافت ملکه انگلیس شرکت می‌کند که اصلی‌ترین بخش سفر رسمی مقامات بلندپایه به این کشور به شمار می‌رود. او در واقع سومین رئیس جمهوری آمریکا پس از جورج بوش در سال ۲۰۰۳ میلادی و باراک اوباما در سال ۲۰۱۱ است که در ضیافت سلطنتی ملکه شرکت می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در روز دوم اقامتش بارئیسان و صاحبان کسب‌وکار در قالب صبحانه کاری ملاقات و سپس به دیدار ترزا می در داونینگ استریت خواهد رفت. دو طرف سپس در نشست خبری مشترک شرکت خواهند کرد.

بعدازظهر همان روز ترامپ در رزیدانس سفیر آمریکا در لندن میزبان پرنس چارلز و همسرش کامیلیا خواهد بود که از طرف ملکه انگلیس در ضیافت شام شرکت خواهند کرد.

به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد که مخالفت بیشتر نمایندگان مجلس به‌ویژه جان برکو رئیس مجلس عوام با سخنرانی ترامپ در پارلمان، کارساز واقع شده است. برکو پیشتر گفته بود ترامپ به دلیل برخورداری از عقاید نژادپرستانه لایق «افتخار» سخنرانی در پارلمان نیست.

همزمان هزاران تن از مردم انگلیس در کنار گروه‌ها و کارزارهای تبلیغاتی ضد ترامپ برای شرکت در تظاهرات اعتراضی در لندن اعلام آمادگی کرده‌اند.

کارزار مدنی ائتلاف توقف ترامپ که یکی از اصلی‌ترین نهادهای مخالف سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن به شمار می‌رود با انتشار پیامی در فیس‌بوک، از مردم خواست تا مانند سال گذشته در تظاهرات پرازدحام علیه ترامپ شرکت کنند.

این نهاد مدنی قصد دارد تا در اولین روز سفر ترامپ به لندن، تظاهرات گسترده‌ای را از میدان مشهور ترافالگار در قلب لندن تا جایی که او حضور داشته باشد، برگزار کند.

طبق آخرین آمار منتشر شده در فیس‌بوک کارزار مدنی ائتلاف توقف ترامپ تاکنون بیش از ۳۳ هزار مشترک فیس‌بوک علاقه‌مندی خود را برای شرکت در این تظاهرات ابراز کرده و از این میزان ۷ هزار تن مشارکت خود را تائیدکرده‌اند.

سایر فعالان ضد ترامپ هم با انتشار پیام‌هایی در اعلام مخالفت خود با این سفر به استقبال هشتک ‘نه به ترامپ’ رفتند.

در آخرین سفر ترامپ به لندن، بیش از ۲۰۰ هزار معترض در خیابان‌های مرکزی شهر لندن دست به تظاهرات زدند و شعارهایی را علیه ترامپ و رابطه ویژه لندن و واشنگتن سر دادند.

آن‌ها علاوه بر شعارنوشته‌ها و پارچه نوشته‌هایی که در دست داشتند، بادکنک غول‌پیکر و تمسخرآمیز ترامپ را که به شکلی کودکی عصبانی طراحی شده بود، حمل می‌کردند.

در همین پیوند گزارش‌ها حاکی است که امسال یک فعال مدنی از شهر فیلادلفیا آمریکا، روبات مشابه به ترامپ را که روی دستشویی طلایی نشسته سفارش داده تا به دست معترضان در انگلیس برسد.

«دون لیس» با این اقدام می‌خواهد به جهانیان نشان بدهد که ترامپ مایه شرمندگی مردم امریکا است. این روبات ۵ متری در آینده نزدیک از ولایت سیچوآن چین به شهر لندن منتقل خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا