خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدارهای مقامات نظامی ایران به تهدیدات آمریکا در خلیج فارس

شفقنا نوشت: در پی بروز برخی تنش های سیاسی و لفظی مقامات آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران و تهدیدات نظامی علیه کشورمان، طی هفته گذشته برخی مقامات سپاه و ارتش در برابر این تهدیدات واکنش نشان دادند که به مهم ترین آنها اشاره می شود:

مرتضی قربانی، مشاور سپاه: دو سلاح سرّی سپاه می‌تواند ناوهای آمریکایی را به قعر دریا ببرد

مرتضی قربانی، مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: دشمن در صورت انجام کوچک‌ترین حماقتی در آب‌های خلیج فارس، می‌فهمد که ما او را چه کار خواهیم کرد. آمریکایی‌ها از این فیلم‌ها برای ما بازی نکنند که مثلا ۲ ناو جنگی وارد منطقه کردند. این ۲ ناو را در صورت کوچکترین حماقتی با همه خدم و حشم و هواپیماهایش با دو موشک یا دو سلاح جدید و به کلی سری به قعر دریا می‌فرستیم. به گزارش میزان، مرتضی قربانی، مشاور عالی فرمانده کل سپاه و فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه بعید است جنگی میان ایران وآمریکا رخ بدهد، گفت: جمهوری اسلامی ایران یک جزیره قدرتمند در سطح منطقه غرب آسیاست. حتی جزایر خاکی ما در دل دریا‌ها هم اعم از هرمز، خارک، ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، هنگام و … ناوگان‌های استقراری خدادادی ما در خلیج فارس هستند. دشمن در صورت انجام کوچک‌ترین حماقتی در آب‌های خلیج فارس، می‌فهمد که ما او را چه کار خواهیم کرد. آمریکایی‌ها از این فیلم‌ها برای ما بازی نکنند که مثلا ۲ ناو جنگی وارد منطقه کردند. این ۲ ناو را در صورت کوچکترین حماقتی با همه خدم و حشم و هواپیماهایش با دو موشک یا دو سلاح جدید و به کلی سری به قعر دریا می‌فرستیم.

دشمن برای ما گردن کلفتی نکند. دشمن وقتی می‌توانست در برابر ما گردن کلفتی کند که شاه سر کار بود. امروز سپاه و ارتش مقتدر ما، با تجربه ۸ سال دفاع مقدس و مقاومت در برابر تمام دنیا، دارای بهترین نظم و انضباط و تخصص‌ها هستند. فقط در همین حد دشمن بداند که ایران امروز، آن ایران گذشته نیست. ما متجاوز نبوده ونیستیم لیکن اگر کسی تجاوز بکند دهانش را خدا و ملت قهرمان و ولایت‌مدار ایران خرد خواهند کرد.» این سردار سپاه در ادامه تصریح کرد:« صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بسیار فکر می‌کنند که چه کنیم مردم ایران را از نظام جمهوری اسلامی جدا کنیم. یکی از حربه‌های آن‌ها برای انجام این هدف «ترساندن مردم» است. یکی از ابزار‌های ترساندن مردم هم القاء وقوع جنگ نظامی است.عده‌ای هم در این راستا نقش «کاسبان ترس» را ایفا می‌کنند و مردم را فریب می‌دهند تا به منافع خودشان برسند. اگر مردمی باید بترسند آن مردم، مردم غزه هستند که ۲ طرف آن‌ها را اسرائیلی‌ها گرفته‌اند. اگر قرار بر ترس باشد مردم یمن باید بترسند که یک طرف‌شان دریا و طرف دیگرشان آل‌سعود خبیث است. جمهوری اسلامی ایران امروز یک سرپل است و شعاع دوستداران ما به دریای مدیترانه و دریای سرخ می‌رسد. همین ملت‌های غزه، لبنان، سوریه، عراق را مشاهده کنیم نه تنها از دشمن نترسیدند بلکه جرئت حمله به دشمن پیدا کردند و امروز پیروز میدان هستند.»

سردار فدوی: ناوهای آمریکا تحت کنترل کامل ارتش و سپاه هستند/ فارسی صحبت کردن آنها نشانه اقتدار ماست

سردار دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه درباره حضور ناوهای آمریکایی در منطقه گفت: امروز و در زمان حاضر کمترین تعداد ناوهای آمریکا و هم پیمانانش در خلیج فارس مستقر هستند. این در حالی است که در گذشته بیش از ۳۰۰ فروند ناو آمریکایی و از ۹ فروند ناو هواپیمابر ۵ فروند ناوهواپیمابر در خلیج فارس مستقر بودند.سردار فدوی گفت: این ناوها هم قابلیت عملیاتی ندارند و کاملا در کنترل نیروهای عملیاتی ارتش و سپاه هستند.سردار دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه درباره حضور ناوهای آمریکایی در منطقه اظهار کرد: امروز و در زمان حاضر کمترین تعداد ناوهای آمریکا و هم پیمانانش در خلیج فارس مستقر هستند. این در حالی است که در گذشته بیش از ۳۰۰ فروند ناو آمریکایی و از ۹ فروند ناو هواپیمابر ۵ فروند ناوهواپیمابر در خلیج فارس مستقر بودند.وی ادامه داد: در آن شرایط نه تنها رزمندگان ما خوف به دل راه نمی‌دادند بلکه باعث خوف و هراس آن‌ها می‌شدند. مسئله حضور ناوهای آمریکایی در دوران کنونی هم مسئله مهمی نیست و این ناوها هم قابلیت عملیاتی ندارند و کاملا در کنترل نیروهای عملیاتی ارتش و سپاه هستند. سردار فدوی با اشاره به احاطه نیروهای مسلح کشورمان در خلیج فارس تاکید کرد: سال هاست که این احاطه وجود دارد به نحوی که آن‌ها برای حرکت در خلیج فارس و تنگه هرمز حتما باید با نیروهای مستقر کشورمان در شمال تنگه هرمز مکالمه کرده و اجازه عبور بگیرندو توانایی نزدیک شدن به آب‌های ساحلی ما را ندارند.وی افزود: چند سال قبل ایده‌ای به ذهن دوستان رسید که اینجا خلیج فارس و هر کسی که قصد عبور از آن را دارد باید به زبان فارسی صحبت کند. اکنون تمام ناوهایی که در منطقه هستند به زبان فارسی صحبت می کنند و این به معنای اقتدار است البته این مکالمات هم چندین بار در تلویزیون پخش شد.جانشین فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری رزمایش در سال جاری تاکید کرد: نیروهای مسلح طبق برنامه هر سال رزمایش‌های مختلف را برنامه ریزی و اجرا می‌کنند./ باشگاه خبرنگاران

سردار رشید: برای هر وضعیتی آماده هستیم

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تهدیدات دشمن گفت: در راستای دفاع از منافع ملت برای هر وضعیتی آماده هستیم.به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید در جلسه علنی صبح امروز شنبه مجلس با اشاره به سالروز فتح خرمشهر و مقاومت مردم دزفول گفت: امروز ایران هر دو مؤلفه قدرت برای بازدارندگی را در اختیار دارد یکی نیروهای مسلح پرتوان و دیگری داشتن قدرت منطقه‌ای که همه متفکرین و استراتژیست‌های نظامی بر این دو مؤلفه برای جلوگیری از تهاجم خارجی صحه می‌گذارند.وی ادامه داد: اهداف و سیاست‌های منطقه‌ای ایران صلح آمیز، ثبات بخش و در راستای حمایت از منافع ملت ایران و ملت‌های مظلوم منطقه است. امروز قدرت ایران در منطقه، مرکزیت جهان عرب و جهان اسلام را در برابر تهدیدات تروریستی داعش حفظ کرده است. ما عزت و بزرگی ملت عزیزمان را از درون خون و حماسه به دست آورده‌ایم و در راستای دفاع از منافع ملت برای هر وضعیتی آماده هستیم. وی با بیان این که امروزه بحث درباره امنیت و ثبات در خلیج فارس و تنگه هرمز بدون در نظر گرفتن منافع ایران امکان پذیر نیست، تصریح کرد: دشمن درباره اراده ملت دچار اشتباه در محاسبه نشود ما فقدان پیمان‌های دفاعی و امنیتی با دیگر کشورها در آغاز جنگ را به قدرتهای مردمی تبدیل کردیم که موجب بازدارندگی برای ملت ایران در برابر جنگ‌های احتمالی آینده شده است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش: امکان وقوع جنگ وجود ندارد

فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش گفت: امکان وقوع جنگ به هیچ عنوان وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد، نیروهای مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند و پاسخی پشیمان‌کننده به دشمن می‌دهند. به گزارش مهر، با توجه به سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس و به منظور بازخوانی وقایع روزهای آغازین انقلاب اسلامی و وضعیت ارتش در دوران جنگ تحمیلی، گفت‌و‌گویی با امیر حسن سیفی انجام شده که ماحصل آن در ادامه آمده است. ارتش پیش از انقلاب یکی از مجهزترین ارتش‌های جهان بود و افسران آن در بهترین دانشگاه‌های نظامی جهان تحصیل می‌کردند. شما تفاوت ارتش انقلابی را با ارتش پیش از انقلاب در چه می‌دانید و امروز ارتش ازلحاظ پیشرفت و اقتدار در چه جایگاهی قرار دارد؟ نیروهای انسانی که بر ارتش زینتی سیطره دارند از پشتوانه دانش، بینش، گرایش، باور و ایده‌ای که بتواند از حاکمیت یک ملت و تمامیت ارضی آن دفاع کند، برخوردار نیست. از سویی دیگر، معمولاً اینگونه ارتش‌ها از پشتوانه مردمی نیز برخوردار نیستند. اینگونه ارتش‌ها در درون دارای «ابهت کاذب» ولی در صحنه‌های حقیقی فاقد کارایی رزمی هستند.

اینکه می‌گوییم آمریکا برآورد درستی از توان نیروهای مسلح ما داشته که تا کنون اندیشه تعرض نداشته قابل دفاع است. اگر از اساس و ارکان نیروهای ما برآورد اطلاعاتی صحیح داشته باشد که تا حدودی دارد، می‌تواند عملکرد نیروی مسلح رسالت‌محوری که چه پیروز شود و چه شکست بخورد به وظیفه‌اش عمل کنند است، حضور در این عرصه را پرهزینه می بیند.به عبارت دیگر زمانی که مقام معظم رهبری می‌فرماید نه جنگی رخ می‌دهد و نه مذاکره خواهیم کرد، ریشه در این نکته دارد که هر نیروی مسلح نظامی دارای برآورد اطلاعاتی صحیح، دقیق و سریع از خود و دشمن است که به‌صورت علمی، منطقی و روشمند به‌صورت مرتب و متوالی نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها را احصاء می‌کند و بدون داشتن اطلاعات دقیق از سه مؤلفه مهم فیزیکی، غیر فیزیکی و مؤلفه‌های برتر ساز وارد میدان کارزار نمی‌شود.

کنایه سخنگوی سپاه به سربازان آمریکایی: امروز برای رویارویی با دشمن از هر زمانی با انگیزه تر و آماده تریم

سخنگوی سپاه گفت: امروز از هر زمانی در طول دوران انقلاب باانگیزه‌تر، مهیاتر و آماده‌تر برای رویارویی با دشمن هستیم. سردار رمضان شریف در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: امروز عربده های آمریکای جنایتکار در تهدید ملت ایران راه به جایی نخواهد داشت. ۳۷ سال فرصت داشتیم تا قدرت لازم را برای رویارویی با توطئه های مجدد آمریکایی ها و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی فراهم کرده و برای قدرتمند شدن لحظه ای را از دست نداده ایم. باسربلندی و افتخار در پیشگاه ملت بزرگ ایران به عنوان عضو کوچکی از نیروهای مسلح اعلام می کنیم امروز برای رویارویی با دشمن از هر زمانی در طول دوران انقلاب با انگیزه تر و آماده تر هستیم ، اما آمریکایی‌ها با سر و صدا و تبلیغات تلاش می کنند که در عرصه افکار عمومی وارد شوند، اما اشتباه می کنند. اهم اظهارات سخنگوی سپاه به نقل از خبرگزاری‌ها از این قرار است:

*آمریکایی‌ها با سر و صدا و تبلیغات تلاش می‌کنند که در عرصه افکار عمومی حضور داشته باشند. اعزام فلان ناو از آن منطقه جغرافیایی به جای دیگر و زمزمه اعزام نیرو از آنجا به نقاط دیگر چیزهایی نیست که نیروهای مسلح و ملت ما را به عقب براند. *شما داشته‌های بسیار بزرگی را در این منطقه داشتید که از دست دادید و با همه آن توانمندی‌ها به جایی نرسیدید. شما صدام را با آن همه انگیزه با ژنرال‌های آموزش دیده، با گنج‌های قارونی کشورهای حاشیه خلیج فارس داشتید، حمایت‌های دیپلماسی و لجستیکی و تسلیحاتی و تبلیغاتی غرب و اروپا پشت سر صدام بود اما راه به جایی نبردید و مردم، رزمندگان و فرماندهان ما در خرمشهر به شما نشان دادند که پیروزی از آنِ انقلاب اسلامی و ملت قهرمان ایران اسلامی است.*امروز ما سربازان آمریکایی را در خلیج فارس در حالی مشاهده می‌کنیم که با دستانی لرزان و با رنگ‌های پریده در پشت کوهی از تسلیحات و تجهیزات در مقابل اراده فرزندان این ملت مثل آدم آهنی‌ها زندگی می‌کنند.*ما در میدان رزم با کسانی که هم انگیزه، قدرت و تسلط بیشتری بر منطقه داشته اند، دست و پنجه نرم کرده ایم و شما با اعزام و آوردن نیرو از هزاران کیلومتر آن طرف تر، چه کسانی را می‌ترسانید؟

معاون نیروی قدس سپاه: آمریکا هرگز توان حمله نظامی به ایران را ندارد

معاون نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به گسترش شایعاتی که احتمال جنگ نظامی آمریکا با ایران می دهد، گفت: آمریکا هرگز توان حمله نظامی به ایران را ندارد و این شایعات جنگ روانی دشمن برای سست شدن اراده مردم است که همواره ناکام مانده است. به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، عبدالله مبینی در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که با حضور پرشور مردم و مسئولین در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با تبریک سالروز فتح خرمشهر، گفت: آزادسازی خرمشهر یکی از نقطه های اوج سال های دفاع مقدس بود.وی با اشاره به گسترش شایعاتی که احتمال جنگ نظامی آمریکا با ایران می دهد، گفت: آمریکا هرگز توان حمله نظامی به ایران را ندارد و این شایعات تنها جنگ روانی دشمن برای سست شدن اراده مردم کشور است که همواره ناکام مانده است.معاون نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه آمریکا به دلایل سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و اجماع سازی های جهانی نمی تواند جنگ نظامی علیه ایران را آغاز کند، خاطرنشان کرد: آمریکا برای جبران شکست خود از ایران در جنگ های عراق، سوریه و یمن جنگ اقتصادی و فرهنگی را آغاز کرده اما هرگز جرئت جنگ نظامی ندارد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه: ایران بنای جنگ با هیچ کشوری ندارد

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه ایران بنای جنگ با هیچ کشوری ندارد گفت: اگر دشمنان دچار خطای محاسباتی علیه ایران شوند و تعرض کنند پاسخ سختی به آنان داده می‌شود.به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، ناوسالاریکم رمضان زیراهی در جمع نمازگزاران بوشهری، با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و با بیان اینکه در عملیات بیت‌المقدس همه نیروهای ارتش، سپاه، بسیج و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند اظهار داشت: انقلاب اسلامی با داشتن نیروهای پرقدرت و توانمند، هیچگاه در برابر دشمن، زورگویان و قدرت طلبان سر تعظیم فرو نمی‌آورد.زیراهی با اشاره به اینکه ایران بنای جنگ با هیچ کشوری ندارد گفت: اگر دشمنان دچار خطای محاسباتی علیه ایران شوند و تعرض کنند پاسخ سختی به آنان داده می‌شود.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان: ناو هواپیمابر دشمن در منطقه سیبل خوبی در برابر موشک های دوربرد سپاه است

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در جمع خانواده های پاسدار شهرستان میناب گفت:حماسه سوم خرداد برگ زرینی از حماسه های هشت سال دفاع مقدس است.به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ سرهنگ اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) با اشاره به ناوهای هواپیمابر دشمن در تنگه هرمز، تاکید کرد:ناو هواپیما بر دشمن در منطقه سیبل خوبی در برابر موشک های دوربرد سپاه مقتدر جمهوری اسلامی است.سالاری بیان کرد: اگر دشمن بخواهد در منطقه تحرکی ابجاد کند دست مخملی آن را با قدرت خواهیم شکست، ما در برابر دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی با احدی تعارف نداریم.وی ادامه داد: دشمن هیچ گاه فکر احمقانه ای به سرش نپروراند چرا که ما آماده سیلی زدن و شکستن هیمنه دشمن هستیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا