خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادامه‌ی بازداشت حسن سعیدی تا پایان مهلت یکماهه

صالح نیکبخت وکیل چند کارگر بازداشت شده در تجمع 11 اردیبهشت مقابل مجلس شورای اسلامی از ادامه‌ی بازداشت حسن سعیدی تا انقضای مدت یک ماهه‌ی بازداشت موقت خبر داد.

این وکیل دادگستری در این باره به انصاف نیوز گفت: آقای سعیدی، عضو سندیکای کارگران شرکت واحد، هنوز در بازداشت به سر می‌برد و حسب اعلام دادسرای مربوطه به خانواده‌ی او، وی تا پایان مدت یک ماهه‌ی بازداشت همچنان در زندان خواهد ماند.

او در ادامه گفت: علی‌رغم اینکه تحقیقات از آقای سعیدی از دو هفته پیش پایان یافته است، ولی نامبرده همچنان در بازداشت است و چون من از گروه لیست وکلای اعلام شده از طرف ریاست وقت قوه قضاییه نیستم نتوانسته‌ام نه به دادسرا مراجعه و نه با موکلم ملاقات کنم.

نیکبخت افزود: در قانون آیین دادرسی کیفری فعلی شرط ماندن متهم در بازداشت تا پایان تحقیقات است و چنانکه قبل از یک ماه پیش‌بینی شده در قانون به طور عام و دو ماه بازداشت برای برخی جرایم خاص تحقیقات پایان یابد، دادسرا باید متهم را آزاد کند. به عبارت دیگر در قانون آیین دادرسی کیفری ایران اصل بر آزاد بودن متهمان تا زمان دادرسی و صدور حکم قطعی است. این رویه که متهم حتی اگر تحقیقات از نامبرده پایان یافته باشد باید در بازداشت بماند، خلاف حقوق مندرج در قانون آیین دادرسی کیفری و فلسفه‌ی آزادی متهم پیش از اثبات محکومیت قطعی او در محاکم است.

او در پایان گفت: سایر کارگران عضو سندیکای شرکت واحد، همگی با قرارهای کفالت یا وثیقه پس از مدتی آزاد شده‌اند و درحال حاضر از کارگران بازداشت شده در روز اول ماه می معادل 11 اردیبهشت که روز کارگر است، غیر از آقای سعیدی فرد دیگری در بازداشت نیست.

توضیحات عضو سندیکای شرکت واحد درباره‌ی سفر رضا شهابی

اعتراض رضا شهابی در فرانسه به تهدید نظامی و تحریم

رضا شهابی برای سخنرانی به فرانسه رفت

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا