خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«محمد بن سلمان دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است»

«لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی روز سه شنبه، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان را متهم کرد دستور قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی را صادر کرده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، گراهام که جمهوریخواهی نزدیک به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا است، بن سلمان را توپ مخربی نامید که روابط ریاض با واشنگتن را به مخاطره می اندازد.

بسیاری از اعضای کنگره آمریکا که از دیرباز روابطی نه چندان خوب با عربستان داشته اند، از زمان ناپدید شدن خاشقچی در کنسولگری سعودی در استانبول، از عربستان به شدت انتقاد کرده اند.

سناتور گراهام انتقاد خود را به طور مستقیم متوجه ولیعهد سعودی کرد و گفت: هیچ چیز در عربستان بدون اطلاع بن سلمان اتفاق نمی افتد.

گراهام با زهرآگین خواندن چهره بن سلمان، یادآور شد که وی به هیچ وجه نمی تواند یک رهبر جهانی در این عرصه جهانی باشد.

عربستان دست داشتن در ماجرای ناپدید شدن خاشقچی را رد می کند. اما هفته گذشته، 22 سناتور آمریکایی زمینه آغاز تحقیقات آمریکا در مورد این مساله را فراهم کردند که آیا باید عربستان را به دلیل ناپدید شدن خاشقجی، هدف تحریم های حقوق بشری قرار داد؟

گراهام در مورد تصمیم ترامپ در ارتباط با ماجرای ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی ابراز بی اطلاعی کرد. هر گونه تصمیم ترامپ ممکن است بر روابط نزدیک اما پیچیده عربستان با آمریکا خدشه وارد کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا