خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت «جمهوری اسلامی» از شباهت مجلس قبل و بعد از انقلاب

روزنامه‌ی «جمهوری اسلامی» نوشت: انتخابات هیات رئیسه مجلس روز یکشنبه همین هفته انجام شد و رئیس و نواب رئیس و سایر اعضاء هیات رئیسه به سلامتی انتخاب شدند ولی نه به خیر و خوشی بلکه با مختصری مناقشه حزبی!

عیبی ندارد که در پستوهای مجلس نشست و برخاست‌هایی برگزار شود و در راهروهای آن توافق‌هایی صورت بگیرد و در صحن علنی هم انتخاب‌ها براساس همان توافق‌ها انجام شود. بالاخره یکی رئیس می‌شود و افرادی هم نواب او و عده‌ای هم دبیر و کارپرداز و الخ. این، پخت و پز همیشگی آشپزخانه سیاسی مجلس شورای اسلامی این کشور است که با آنچه در مجلس شورای ملی قبل از انقلاب صورت می‌گرفت تفاوت چندانی ندارد. شاید تفاوت این باشد که آنها کراوات می‌زدند و ریششان را می‌تراشیدند ولی اینها ریش می‌گذارند و با یقه باز پشت میزهایشان می‌نشینند. خیلی از آنها نماز نمی‌خواندند و روزه نمی‌گرفتند ولی اینها همه نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند. البته در عین حال که این تفاوت‌ها وجود دارد، یک وجه اشتراک هم میان اینها و آنها دیده می‌شود و آن اینکه این هر دو جماعت، سرشان به اینکه چه کس رئیس شود و چه کس نایب رئیس و عضو هیأت رئیسه و فلان و بهمان بشود گرم است در حالی که مردم هشتشان در گرو نهشان است و اصلاً برایشان مهم نیست که چه کس رئیس شد و چه کسی نتوانست رئیس بشود. رقابت میان چه کسانی بود و چه کسی حذف شد و چرا حذف شد. این حضرات مشغول منازعات میان‌فراکسیونی هستند و به همدیگر پرخاش می‌کنند و خبر ندارند که مردم اگر بخواهند شکر را به قیمت مصوب بخرند باید چند ساعت در صف بمانند و چند ماه است که سفره اقشار متوسط جامعه ما گوشت به خود ندیده است. هر چند که بحمدالله و المنه سفره‌های افطاری حضرات هر شب برپاست و از بیت‌المال مسلمین، کباب و مرغ و ماهی میل می‌کنند. نوش جانشان!

حالا این مردم محروم که اصلاً برایشان مهم نیست چه کسی بالا رفته و چه کسی پایین آمده، لااقل بگذارید گوششان کمی آرام بگیرد و این همه دعواهای فراکسیون‌ها و اصلاح‌طلب‌ها و اصولگراها بر سر اینکه اگر فلان زد و بندها نبود، این منصب به آن آقا می‌رسید و اگر آن نامردی‌ها نمی‌شد فلان کس بالا نمی‌رفت و آن دیگری پایین نمی‌آمد را نشنوند. خدای نکرده آخر ماه رمضان است، ماه خدا، ماه قرآن، ماه توجه به فقرا و مستمندان. لااقل به حرمت این ماه هم که شده، دعواها را کنار بگذارید، منصب‌ها مبارکتان باشد، حالا چرا دعواهایتان را به روزنامه‌ها و فضای مجازی می‌کشانید؟ این همه پستو و راهرو دارد این ساختمان مخروطی مجلس، همانجا یقه همدیگر را بگیرید و تمامش کنید دیگر.

نکند روزه را در این ماه رمضان به درستی نگرفته‌اید؟ اگر این پنج توصیه را آویزه گوش می‌کردید، برایتان مهم نبود چه کس آمد و چه کس نیامد و چه کسی ماند و چه کسی رفت.

صمت و جوع و سحر و عزلت و ذکری به دوام

ناتمامان جهان را کند این پنج تمام

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا