خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزارت کشور در موضوعات سیاسی بی طرف است

وزیر کشور گفت: وزارت کشور طرفدار هیچ گروه سیاسی نیست و در موضوعات سیاسی دقت نمی‌کند و نقش داور را دارد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور امروز یک شنبه در نشست سراسری مشاورین استانداران و مدیران کل دفاتر امور بانون با بیان اینکه فعالیت‌های بانوان در استانداری‌ها نباید مجزا از سایر مسئولیت‌ها و فعالیت‌های استانداری‌ها باشد گفت: باید تلاش شود به مقوله بانوان در گروه‌های مختلف ورودی مناسب داشته‌باشیم و برنامه‌های خود را در این راستا اجرایی کنیم.

وی افزود: برای اینکه بفهمیم که چگونه می‌توانیم موضوع بانوان و خانواده‌ها را در درون دستگاه‌های اجرایی جاری و ساری کنیم، باید به توقعات، برنامه‌ها و اهداف آنها توجه کنیم که در این صورت حضور بانوان نیز معنا پیدا می‌کند، اما اگر موضوع بانوان را مقوله‌ای مجزا بدانیم، چیزی حاصل ما نمی‌شود.
وزیر کشور با تأکید بر شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های بانوان در سطوح رسمی، گفت: باید بررسی کنیم که به عنوان مثال بانوان در حوزه کشاورزی چه کمکی می‌توانند بکنند. اگر طیف وسیعی از بانوان دارای هنر قالی‌بافی در امور دامی مشغول به کار شوند، نسبت به آنها تکلیف دارید. چرا که باید آنها را شناسایی کرده و نقش آنها را تقویت کنید.

رحمانی‌فضلی برقراری ارتباط بین نقش بانوان و دستگاه جهادکشاورزی را از وظایف مدیران کل بانوان استانداری‌ها عنوان کرد و خطاب به آنها گفت: باید از حقوق بانوان در حوزه‌های مختلف چه رسمی و چه غیررسمی دفاع کنیم. باید متولی احقاق حق قانونی بانوان در حوزه‌های مختلف و از طریق مجامع رسمی باشید.
وی شناخت دقیق و درست از حقوق بانوان و شناخت دقیق از ظرفیت‌ها و امکانات و قوانین از دیگر مسئولیت‌های بانوان مدیرکل دفاتر امور بانوان در استانداری‌ها عنوان کرد و خطاب به بانوان حاضر در مراسم گفت: گام بعدی هماهنگی قوی و منسجم بین خودتان و استانداری، بین خودتان و ستاد وزارت کشور و بین خودتان با سایر دستگاه‌ها است.

سازمان‌های مردم نهاد یک واقعیت لازم در کشور هستند
وزیر کشور خاطرنشان کرد: اگر موضوعی قرار است در مجلس تبدیل به قانون شود، مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده‌ها باید ارتباط قوی با نمایندگان استانی خودشان در مجلس داشته باشند.
رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه شناخت مسائل و مشکلات استانی از وظایف مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده‌ها است، افزود: باید شناخت دقیقی از آسیب‌ها داشته باشید و آنها را طبقه بندی و اولویت‌بندی کنید. بنابراین شناخت آسیب‌شناسی و الویت بندی از دیگر وظایف بانوان حاضر در استانداری‌های سراسر کشور است.
وی ارتباط با سازمان‌های مردم‌نهاد یا NGOها را از دیگر وظایف مدیران کل دفاتر امور بانوان استانداری‌های سراسر کشور عنوان کرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد یک واقعیت لازم در کشور هستند و بایستی از ظرفیت‌ آنها به نحو احسن استفاده شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم پژوهش مناسب و قابل مطالعه در بین بانوان، اظهار داشت: باید در فرمانداری‌ها نیز حضور فعالی را از بانوان شاهد باشیم و این یک ضرورت است که بانوان می‌توانند بازوی قوی استانداری‌ها باشند و هم در ایجاد تعامل و هم تقویت استانداری‌ها می ‌توانند کمک و مثمرثمر باشند.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه وزارت کشور حق دخالت در مووضعات سیاسی را ندارد و طرف هیچ گروهی نیست و نقش داور را دارد، گفت: شما بانوان نیز نباید اجازه دخالت در امور سیاسی و طرفداری از گروهی و جناحی خاص را به خود بدهید.
وی خطاب به بانوان حاضر در این نشست، گفت: امیدوار هستیم برنامه‌های خودتان را سازماندهی کنید و کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شود تا روند اجرایی شدن این برنامه‌ها را گزارش دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا