خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“برخی مداحان و واعظان به فتوای رهبری درباره‌ی بزرگان اهل سنت توجه نمی‌کنند”

نماینده اهل سنت مجلس ششم می‌گوید: متأسفانه این‌گونه اتفاق‌ها و اهانت‌ها به بزرگان اهل سنت بسیار رخ داده است و کسی هم مانع اهانت کنندگان نشده است. حتی رهبری هم اهانت به همسران پیامبر را حرام دانسته و فتوا داده‌اند، اما متأسفانه برخی مداحان و وعاظ به این مسئله توجه نمی‌کنند.

جلال جلالی‌زاده در گفت‌وگو با ایرناپلاس اظهار کرد: در درجه اول، عملی که این مداح انجام داد برای یک انسان مسلمان شایسته نبود. توهین به غیرمسلمانان هم جایز نیست چه برسد به همسر و یاران پیامبر. پیامبر فرموده‌اند مسلمان اهل دشنام، بدگویی، اهانت، اذیت و آزار نیست.

این نماینده پیشین مجلس با طرح این سؤال که آیا اگر پیامبر زنده بود و کسی به همسر او توهین می‌کرد، خوشحال می‌شد؟ اگر امروز آن نسبت را به شاگردان مراجع تقلید بدهند، چه می‌کنند؟ حالا ببینید این توهین به همسر پیامبر شده است.

او اضافه کرد: اتفاق بدتر از عمل این مداح این بود که این اهانت از شبکه ملی که میلیون‌ها بیننده داخلی و خارجی دارد پخش شد. این اتفاق برای کشور ما که همیشه بر وحدت تأکید می‌کند بسیار نادرست بود و تأثیر بدی بر اهل سنت داخل و خارج از کشور گذاشت.

جلالی‌زاده افزود: متأسفانه این‌گونه اتفاق‌ها و اهانت‌ها بسیار رخ داده است و کسی هم مانع اهانت کنندگان نشده است. حتی رهبری هم اهانت به همسران پیامبر را حرام دانسته و فتوا داده‌اند، اما متأسفانه برخی مداحان و وعاظ به این مسئله توجه نمی‌کنند.

این نماینده اهل سنت ادوار مجلس با بیان اینکه اکنون کشور موقعیت حساسی در منطقه دارد و دشمنان در پی ضرر زدن به ایران به دنبال بهانه‌های مختلف هستند گفت: این‌گونه توهین‌ها و بداخلاقی‌ها می‌تواند بهانه لازم را به دشمنان بدهد، بنابراین نباید اجازه داده شود این افراد میدان پیدا کنند؛ چه برسد به اینکه از رسانه ملی به وحدت شیعه و سنی آسیب برسانند.

جلالی‌زاده تأکید کرد: اهانت و توهین به هیچ‌کس روا نیست. در قرآن هم خداوند تأکید کرده حتی حق اهانت به بت‌پرستان وجود ندارد، چرا که اگر شما به آنان اهانت کنید آن‌ها هم به خدای شما اهانت می‌کنند.

او اظهار امیدواری می‌کند که این‌گونه اعمال و رفتار و اهانت به اهل سنت در کشوری که ادعای وحدت دارد، تکرار نشود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا