خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رویترز ادعا کرد: داعش خراسان مسئول انفجارهای تروریستی کرمان است

خبرگزاری ایسنا نوشت: خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد، اطلاعات جمع‌آوری شده توسط آمریکا نشان می‌دهد که شاخه داعش در افغانستان، موسوم به داعش خراسان مسئول انفجارهای تروریستی در کرمان بوده است.

دو منبع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود به خبرگزاری رویترز گفتند که رهگیری‌های ارتباطات و اطلاعات جمع‌آوری شده توسط ایالات متحده تائید می‌کند که شاخه داعش مستقر در افغانستان مسئول دو انفجار تروریستی روز چهارشنبه در شهر کرمان ایران بوده است که نزدیک به ۹۰ نفر کشته بر جای گذاشت.

یک منبع در اظهارات خود تاکید کرد که اطلاعات به دست آمده واضح و غیر قابل انکار است.

این دو منبع آگاه بدون ارائه جزئیات بیشتر گفتند که این اطلاعات شامل رهگیری‌های ارتباطی است.

پیشتر گروه تروریستی داعش روز پنج‌شنبه با انتشار پیامی مسئولیت حادثه تروریستی در کرمان را بر عهده گرفت و اعلام کرد که این حمله را دو عامل انتحاری با کمربندهای انفجاری در مراسم سالگرد سردار قاسم سلیمانی، فرمانده ارشد نظامی ایران که در سال ۲۰۲۰ در حمله هوایی آمریکا در عراق ترور شد، انجام دادند.

این گروه تروریستی اما مشخص نکرد که شاخه مستقر در افغانستان، موسوم به داعش خراسان (ISIS-K) مسئول بمب‌گذاری‌ها در شهر کرمان ایران بوده است.

به گفته این منابع آگاه، ایالات متحده اطلاعات کاملاً روشنی دارد که داعش خراسان این حمله را انجام داده است.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز جمعه اعلام کرد که تاکنون ۱۱ نفر را در رابطه با حادثه تروریستی کرمان دستگیر کرده و مواد منفجره و جلیقه‌ها را کشف و ضبط کرده است.

عصر روز چهارشنبه همزمان با مراسم چهارمین سالگرد سردار حاج «قاسم سلیمانی» و همرزمانش، ۲ انفجار تروریستی به فاصله زمانی حدودا ۲۰ دقیقه‌ در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داد که تاکنون منجر به شهادت بیش از ۸۰ نفر و مجروح‌شدن حدود ۲۸۴ نفر شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا