خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«امیدوارم این رویه به اخراج محمد حبیبی منتهی نشود»

/ گفته‌های وکیل دادگستری یک فعال صنفی معلمان /

وکیل محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان که در حال گذراندن محکومیت ۷/۵ سال (قابل اجرا) حبس تعزیری است، در گفتگو با انصاف نیوز اخبار کانال «کمیته دفاع از محمد حبیبی» را تایید کرده و ادعا کرد که احتمال اخراج حبیبی از آموزش و پرورش وجود دارد.

حسین تاج در این‌باره به انصاف نیوز گفت: این خبر را تایید می‌کنم. در دوره‌ی تصدی وزیر پیشین برای موکلین دیگر من با مرخصی بدون حقوق موافقت شده است اما متاسفانه درمورد آقای حبیبی یک مکاتبه‌ی ساده و اعتراض به آن بین شهرستان شهریار تا وزارتخانه که در تهران است نزدیک به یکسال طول کشیده است و درحال حاضر چنین پاسخ شفاهی به خانواده محمد حبیبی داده شده است: «انفصال». اما اینکه انفصال و عدم موافقت با مرخصی بدون حقوق از سوی هیات رسیدگی به تخلفات به واسطه‌ی غیبت غیر موجه بر چه مبنایی است مشخص نیست؟

این وکیل دادگستری افزود: علت و مبنای این تصمیمات به نظر من می‌تواند به دلایل شخصی و سلیقه‌ای وزارت آموزش و پرورش و نهادهای امنیتی و به سیاست‌های کلی یک نهاد یا سازمان مرتبط باشد. حال اینکه کدام نهاد یا ارگان در این مساله دخیل است موضوع دیگری است.
بهرحال به طور مشخص نمی‌توانیم بگوییم این شخص یا این اداره‌ی خاص است که دارد از این مساله جلوگیری می‌کند. لیکن متولی این امر وزارت آموزش و پرورش است، و کسی‌که توانایی حل این معضل را دارد و تصمیم گیرنده است، وزیر محترم آموزش و پرورش هستند که در سال گذشته امید به پذیرش این درخواست داده‌اند.

حسین تاج در ادامه گفت: مخاطب هم شخص وزیر آموزش و پرورش است که انتظار پاسخ گویی از او می‌رود، به این جهت که متولیان خاص امر مثل ادارات و سازمان‌های شهرستان و خود تهران از یک مدیر بالادستی خود اطاعت می‌کنند. درحال حاضر بحث این است که یک درخواست مرخصی بدون حقوق که از طرف همسر ایشان و از طرف بعضی از اعضای کانون صنفی معلمان پیگیری شده تا به امروز منتهی به نتیجه نشده است و متاسفانه در نهایت این روال به اخراج ایشان از آموزش و پرورش منتج خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که «آیا از سوی نمایندگان مجلس پیگیری دراین‌باره صورت گرفته و اقدامی انجام شده است؟» گفت: مطلع هستم که برخی از نمایندگان محترم مجلس پیگیری مجدانه‌ای داشته‌اند لیکن مهم این است که ما تا این لحظه هیچ اثر مثبتی ندیده ایم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا