خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هاشمی‌طبا: بعید است با تغییر کابینه مشکلات اقتصادی حل شود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب درخصوص حل مشکلات اقتصادی کشور گفت: برای مشکلات اقتصادی راه حل نداریم نه اقتصادانان راهکار ارائه می‌دهند و نه مجلس کاری می‌کند.

سیدمصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تغییرات در کابینه دوازدهم و مطرح شدن بحث جوان‌گرایی در میان هیأت وزیران، گفت: صحبت از جوان‌گرایی در کابینه یک گفتمان کلی است،‌ مشخص نیست اگر جوانان را انتخاب کنیم، شرایط بهتر از آن‌چه که هست شود .

وی تاکید کرد:‌ استنباط دقیقی از این که گفته می‌شود باید جوان‌گرایی صورت گیرد به دست نمی‌آید،‌ اما طبیعتا حضور نیروهای تازه نفس و پویا برای ما خوب است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ممکن است با تغییر در کابینه شرایط بعضی از وزارت‌خانه‌ها بهبود یابد، گفت: گاهی اوقات در وزارت‌خانه‌ای ضعف مشهودی دیده می‌شود. آن‌جا می‌گویند که باید تغییراتی صورت گیرد اما اینکه با تغییرات در کابینه مشکلات اقتصادی حل شود، بعید می‌دانم.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا هیچ اقتصاددانی راه حل مسائل اقتصادی کشور را نداده است. مجلس توانسته این کار را انجام دهد، در برنامه ششم توسعه فقط یک ‌سری احکام  گفته شده که باید  ببنیم عملی می‌شود یا خیر؟

هاشمی‌طبا تاکید کرد: اگر قرار است احکام بدون توجه به ظرفیت‌های کشور داده شود فایده‌ای ندارد. بنابراین باتوجه به این‌که  اقتصاددانان راه حلی ندادند، بعید می‌دانم بتوان این مسائل را حل کرد.

وی در ادامه افزود:‌ به طور مثال آقای رئیس‌مجلس فرمودند این قانون بودجه بی‌فایده است، سؤال این جاست چه کسی این قانون را تصویب کرده است؟ مجلس تصویب کرده است، اگر ایراد و ضعفی دارد خود مجلس باید برطرف کند نه جای دیگر؛‌ بنابراین این نشان‌دهنده آن است که روش مشخصی برای حل مسائل اقتصادی نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد:‌ علت این است که مسائل و مشکلات کشور تعریف نشده است. اول باید بر خود مسئله اتفاق‌نظر صورت بگیرد بعد راه حل ارائه کنیم، نه مسائل اقتصادی تعریف شده است، نه راه حل وجود دارد آن وقت توقع داریم مشکلات حل شود.

وی تاکید کرد: اقتصاد کشور را باید با دیدگاه کلان دید سپس برای حل آنان راه حل ارائه دهیم، متاسفانه در کشور ما با دید جزئی به مسائل نگریسته می‌شود و سیاست‌ها درست نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا