خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در روزهای آلوده کدام خوردنی‌ها را امتحان کنیم؟

اطلاعات آنلاین نوشت: این روزها برای کاهش خطرات آلودگی هوا ضروری است حواستان به تغذیه خود و خانواده تان باشد.

سیب درختی منبع غنی پکتین است که از دسته فیبرهای محلول در آب و باعث تسهیل دفع سرب از بدن است.

از سایر منابع پکتین می‌توان به مرکبات مثل پرتقال، نارنگی، لیمو و گریپ فروت، توت فرنگی، هویج و غلات سبوس دار اشاره کرد که مصرف روزانه میوه‌های حاوی پکتین برای کاهش خطرات آلودگی هوا بسیار مهم است و توصیه می‌شود حداقل یک سیب در طول روز مصرف شود.

متخصصین علوم تغذیه دریافت سلنیوم را برای بهبود عملکرد آنزیم‌هایی که بتواند با شرایط بد محیطی و آسیب رسان به سلولهای بدن مقابله کند را ضروری می دانند و ماهی، گوشت قرمز کم چرب، غلات کامل، حبوبات، تخم مرغ ، مرغ، سیر، زردچوبه و قارچ را حاوی این ماده ذکر می کنند.

همچنین ریزمغذی روی از مواد موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن می  باشد. انواع گوشت، غلات و حبوبات خیسانده شده و ترجیحا جوانه زده به خصوص غلات سبوس‌دار از منابع سرشار از روی هستند.

مصرف انواع فراورده‌های دریایی، نخود سبز، عدس و جوانه گندم نیز از منابع خوب ریزمغذی روی هستند.

منیزیم در هوای آلوده موجب کاهش جذب فلزات سنگین مانند کادمیوم و افزایش دفع سرب می‌شود انواع سبزی‌های با رنگ سبز تیره (کلروفیل دار ) غنی از ماده مغذی منیزیم هستند.

از دیگر منابع غذایی منیزیم به لبنیات کم چرب، انجیر، لیمو، گریپ فروت، ذرت زرد، بادام، گردو، پسته، مغزها، آجیل، سبزیجات برگی شکل مثل کلم، اسفناج، جعفری، کاهو، برگ چغندر، غلات سبوس دار و حبوبات مثل لوبیا و سویا اشاره کرد.

در زمان آلودگی هوا روزانه حداقل سه واحد سبزی و دو واحد میوه مصرف کنید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا