خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خطر از سر مسافران پرواز فرانکفورت – تهران گذشت

پس از حادثه سقوط هواپیمای ایرلاین جرمن وینگز در روزهای نخست سال جدید، بزرگ‌ترین ایرلاین اروپا یکبار دیگر تا آستانه ثبت حادثه‌ای بزرگ پیش رفت.
به گزارش خبرنگار ایسنا، حضور دو خبرنگار ایرانی در پرواز لوفت‌هانزا باعث شد اقدامی که کمک خلبان مجنون آلمانی برای جاودانه کردن خود انجام داد ایرانی‌ها را نیز با خود درگیر کند. حالا با گذشت نزدیک به یک ماه از این حادثه بزرگ‌ترین ایرلاین اروپایی در عمل به وظیفه خود خانواده دومین قربانی حادثه پنجم فروردین‌ماه 1394 را نیز برای وداع با فرزندشان به محل حادثه برد ولی در مسیر بازگشت به تهران بار دیگر از خود عملکردی نشان داده که وضعیت اعتباری این ایرلاین را بار دیگر با تردید‌های جدی مواجه می‌کند.
طبق اعلام برادر حسین جوادی – خبرنگار ایرانی کشته شده در حادثه ابتدای فروردین‌ماه – در شرایطی که پرواز فرانکفورت به تهران عصر روز گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود، پس از گذشت نزدیک به نیم ساعت از زمان پرواز ناگهان با تکان‌های شدید روبه‌رو شده و به وضعیت غیرمعمول رسید.
وی که به همراه خانواده‌اش در این پرواز حضور داشته و پس از وداع با محل سقوط هواپیمای عضو خانواده‌شان به مقصد تهران حرکت می‌کردند، ادامه داد: پس از رسیدن به این شرایط هواپیما مجبور شد ارتفاع خود را به شدت کاهش داده و بار دیگر به سمت فرودگاه فرانکفورت حرکت کند تا با فراهم‌شدن مقدمات دوباره به شکل اضطراری در باند فرودگاه مبدا به زمین بنشیند.
علت اصلی این حادثه از سوی مقامات شرکت لوفت‌هانزا بازشدن ناگهانی چرخ‌های ایرباس این شرکت در آسمان بوده است که به دلیل نتیجه‌بخش نشدن اقدامات کادر پروازی برای بستن مجدد محفظه چرخ‌ها خلبان مجبور شده به سمت فرانکفورت باز گردد.
به گفته وی مسوولان پروازی لوفت‌هانزا مجبور شدند به دلیل برطرف نشدن نقص فنی هواپیما پس از حدود سه ساعت هواپیمای دیگر را جایگزین کنند تا پرواز با چند ساعت تاخیر حوالی ساعت 6 صبح به تهران برسد.
هرچند مسوولان شرکت لوفت‌هانزا که خود را به عنوان بزرگ‌ترین ایرلاین اروپا معرفی می‌کنند تلاش کردند دیوانگی کمک خلبان خود را به عنوان دلیل این حادثه در نظر گرفته و مسائل فنی و مشکلاتی از این دست را از دید رسانه‌ها دور کنند، اما حادثه شب گذشته نشان می‌دهد وضعیت این شرکت هواپیمایی بزرگ با شرایط عادی فاصله داشته و حداقل دو تجربه مسافرتی ایرانی‌ها در طول یکماه گذشته با حوادثی خاص همراه بوده است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا