خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشت نكته از پشت صحنه مصاحبه خبرنگاران با نجفی

محمد جعفری،  خبرنگار گروه حوادث روزنامه همشهری در یادداشتی در کانال تلگرامی باشگاه روزنامه‌نگاران ایران نوشت: عكسي كه از من و همكارانم هنگام مصاحبه با دكتر نجفی منتشر شده سوالات زيادي را ايجاد كرده است. حتي يك «آقازاده مجازي» ما را كفتار خوانده و «بي وجدان» خطاب كرده است. اما چند نكته براي روشن شدن ماجرا:

1) صبح چهارشنبه كه دكتر نجفي را در دادسراي جنايي با دستبند و لباس آگاهي ديدم خجالت كشيدم و براي چند دقيقه نمي‌توانستم به چهره اش نگاه كنم. ايشان كمتر از دو سال قبل، زمان شهرداري، به تحريريه همشهري آمده بود و چيزي كه با چشمانم مي‌ديدم را نمي‌توانستم باور كنم؛ اما چه مي‌شد كرد، همه چيز واقعيت داشت.

2) انتشار تصوير و نام متهم در مرحله تحقيقات جرم است؛ اما ما براي گفتگو و تصويربرداري «اجازه سرپرست دادسرا و بازپرس پرونده» را داشتيم.از سويي دكتر نجفي مخالفتي براي مصاحبه نداشت و وقتي فهميد ما از صبح منتظر صحبت با ايشان هستيم اعلام آمادگي كرد و با متانت به همه پرسش ها پاسخ گفت.

3) هيچ كدام از همكارانم هنگام مصاحبه كوچكترين بي‌احترامي به ايشان نكرد و شان ايشان حفظ شد. آنچنان كه هيچ كدام كمتر از «دكتر نجفي» يا «آقاي نجفي» ايشان را خطاب نكرد.

4) افرادي كه حالا از پشت ميزهاي‌شان خبرنگاران را قضاوت مي‌كنند اطلاعات‌شان را از كجا به دست آورده اند؟ مگر نه اينكه از طريق همين خبرنگاراني كه اين روزها تصاويرشان منتشر شده است؟ اگر اين خبرنگاران نبودند شما براي تحليل‌هاي بي‌محتواي‌تان به كجا چنگ مي‌زديد؟

5) دوستان به ظاهر روشنفكر هميشه حوزه حوادث را زرد مي‌دانند؛ اما در بزنگاه‌ها همه‌شان كارشناس حوادث مي‌شوند و ايده‌هاي فضايي مي‌دهند. بايد خبرنگار اين حوزه باشيد تا سختي‌هاي گفتگو با فردي كه مرتكب قتل شده را بدانيد. بهتر است حوادثي‌ها را با سوژه‌هاي زردشان رها كنيد.

6) افرادي كه حالا كاسه داغ تر از آش شده‌اند و بخاطر مصاحبه با دكتر نجفي به خبرنگاران توهين مي‌كنند زماني كه ايشان منزوي شده و در هتل لاله دست به خودكشي زد كجا بودند؟ آنها بهتر است به جاي توهين به خبرنگاران، قصور خود را برعهده بگيرند.

7) حساب آن آقازاده مجازي كه وقتي به او بخاطر مطلب توهين آميزش اعتراض كردم تنها به لايك كردن اعتراضم بسنده كرد بماند براي روزي ديگر.

8) امسال سيزدهمين سالي است كه خبرنگار حوادث هستم. در همه اين سالها تلاش كرده‌ام شرافتم را بخاطر خبرهايي كه عمرشان اين روزها به كمتر از ساعت رسيده زيرپا نگذارم؛ چه رسد به اينكه بخواهم موجب هتك حرمت مردي محترم شوم، حتي اگر قاتل باشد. همه بايد از سرنوشت دكتر نجفي درس بگيريم. حادثه‌ها هميشه دركمين هستند. خدا عاقبت همه‌مان را به خير كند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا