خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازتاب قتل میترا استاد در رسانه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب

گزارش ایرنا از بازتاب قتل میترا استاد در رسانه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب را می‌خوانید:

قتل “میترا استاد” همسر دوم “محمد علی نجفی” و اعتراف نجفی به این قتل، حادثه ای است که پس از پنج روز هنوز در صدر اخبار رسانه های داخلی قرار دارد و حواشی و ابعاد گوناگون آن همچنان از سوی آن ها مورد واکاوی قرار می گیرد.

روز سه شنبه ۷ خرداد ماه در منطقه سعادت آباد تهران، “میترا استاد” همسر دوم محمد علی نجفی شهردار سابق تهران در منزل مسکونی اش به قتل رسید که عصر همان روز، نجفی با حضور در پلیس آگاهی و اعتراف به قتل وی، دستگیر شد. مراحل قضائی این پرونده در دادسرای امور جنایی تهران در حال رسیدگی است.

خبرگزاری‌ها و تارنماهای داخلی نشان می‌دهد این رسانه‌ها از یک سو به واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی و کارشناسان حوزه جامعه‌شناسی و علوم ارتباطات به نحوه پوشش رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما پرداخته‌اند و از سوی دیگر نگاه اصلاح طلبان به قتل استاد توسط نجفی را مورد ارزیابی قرار دادند.

«سخنان وکیل مدافع متهم درباره حضور نجفی در دادسرا» از موضوع‌های مشترک ۲ طیف اصلاح طلب و اصولگرا بوده که به آن پرداخته‌اند.

«ارتباط استاد با نهادهای امنیتی»، «اطلاع رسانی گسترده»، «عدم همیاری با نجفی» و «واکنش کاربران فضای مجازی به رفتار پلیس» از دیگر محورهایی است که رسانه‌های اصلاح طلب در مطالب منتشره ی خود آنها را مطرح کرده‌اند.

بررسی روزنامه‌ها، تارنماها و خبرگزاری‌های داخلی نشان می‌دهد که رسانه‌های نزدیک به طیف سیاسی اصلاح طلب ضمن بازتاب اعترافات و شرح واقعه، عملکرد صداوسیما نسبت به پوشش دهی قتل استاد را مورد ارزیابی قرار داده‌اند؛ اما رسانه‌های اصولگرا به نحوه نگاه اصلاح طلبان نسبت به این حادثه پرداخته‌اند.

روزنامه اصلاح طلب

عبارت‌های کانونی طرح شده از سوی رسانه‌های اصلاح طلب عبارتند از: لزوم واکاوی تراژدی نجفی؛ شاید پررنگ‌ترین و متفاوت‌ترین واکنش در ماجرای اخیر، رفتار رسانه ملی باشد؛ وقتی خبرنگار صدا و سیما اسلحه در دست می‌گیرد، موجب شکل‌گیری شایعه می‌شود؛ خبر عملکرد صداوسیما به دور از استانداردها بود؛ نحوه پوشش خبری صداوسیما، این خبر را به خوراکی رسانه‌ای برای نشریه‌ها و خبرگزاری‌های غربی و آمریکایی بدل کرد؛ موج انتقادها به عملکرد برخی از رسانه‌ها و به‌ویژه صداوسیما در پوشش اخبار اعتراف محمدعلی نجفی؛ صداوسیما، فرصت حمله به مخالفان سیاسی خود را نیز فراهم کرده است؛ اقدام به قتل با هیچ دلیل و بهانه‌ای پذیرفتنی نیست و این را هر عقل سلیمی می‌داند؛ ماجراهای پیش آمده در خصوص پرونده نجفی بار دیگر واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته است.

انتقاد از نحوه پوشش رسانه‌ای

روزنامه همدلی با تیتر «لزوم واکاوی تراژدی نجفی» عنوان داشت: شاید پررنگ‌ترین و متفاوت‌ترین واکنش در ماجرای اخیر، رفتار رسانه ملی باشد، رسانه ملی در ۴۸ ساعت گذشته به اندازه همه دوران مدیریت نجفی در شهرداری تهران، فیلم، تصویر، مصاحبه و خبر از نجفی منتشر کرد، البته که جرمی اتفاق افتاده و فرد خاطی باید بر اساس روال قانونی محاکمه شود، اما آیا مخاطبان تلویزیون حق دارند این پرسش را مطرح کنند که واکنش رسانه ملی به همه جرم‌ها همین گونه بوده است؟! رسانه ملی چرا یک حادثه شخصی را به محملی برای انتقام‌گیری سیاسی و تخریب یک جریان خاص تبدیل کرده است؟ رسانه ملی که تصویر متهمین اختلاس و قتل‌های زنجیره‌ای را به صورت شطرنجی و با اسم مختصر اعلام می‌کرد، چگونه یک شبه تغییر رویه داد و خبرنگارش را به صورت آنلاین در اداره آگهی مستقر کرد؟ این نحوه پوشش رسانه ملی چه چیزی را به ذهن افکار عمومی متبادر می‌سازد؟!اصولاً بر اساس کدام قانون تا پیش از تشکیل دادگاه و بررسی پرونده با متهم مصاحبه و اعترافات متهم از رسانه منتشر می‌شود؟ اسلحه متهم در دست خبرنگار چه می‌کند؟

حمید شکری خانقاه – جامعه‌شناس ارتباطات – درباره قضاوت‌ها و اظهارنظرهای مختلف در خصوص ماجرای شهردار سابق تهران به خبرگزاری ایسنا می‌گوید: وقتی خبرنگار صدا و سیما اسلحه در دست می‌گیرد و همه چیز را به نفع یک جناح مشخص مدیریت می‌کند، موجب شکل‌گیری شایعه می‌شود. شایعه دو مؤلفه خاص دارد؛ یکی موضوع ابهام‌برانگیز و دیگری موضوع مهم. ما درباره اتفاق مرتبط با آقای نجفی تفسیرهای متعددی داریم و هر تفسیری در جامعه قضاوت‌های متعددی را برمی‌انگیزد. حتی این موضوع می‌تواند به جز تأثیراتی که روی فرزند مقتول دارد، تأثیرات متعدد روانی را روی افراد دیگر همسن او در جامعه به همراه داشته باشد. حتی این جریان می‌تواند روی خانواده‌های زیادی تأثیرگذار باشد. ما یک موضوع را به صورت بسیار باز در جامعه زیر ذره‌بین برده‌ایم بدون آنکه اصل ماجرا را بدانیم و استدلال ما بر پایه فرضیات بوده است.

خبرگزاری ایسنا نوشت: خبر عملکرد صداوسیما در پوشش خبر ی اعتراف محمد علی نجفی به قتل همسر دومش، آن‌قدر به دور از استانداردها بود که با وجود گذشت چند روز، همچنان صدای انتقادها از سوی کارشناسان، مردم و مسؤولان شنیده شود.

به گزاش خبرگزاری ایسنا، نحوه پوشش خبری قتل همسر محمدعلی نجفی در رسانه‌های داخلی و خصوصاً صداوسیما، این خبر را به خوراکی رسانه‌ای برای نشریه‌ها و خبرگزاری‌های غربی و آمریکایی بدل کرد. همزمان با انتشار اخبار قتل «میترا استاد» در صداوسیما و دیگر رسانه‌های داخلی، اغلب رسانه‌های غربی و آمریکایی با در نظر گرفتن اهداف خود به این خبر پرداختند. نشریه «‌ایندیپندنت» با انتشار خبری با عنوان «ایران با اعتراف شهردار سابق تهران به قتل همسرش به لرزه درآمد»، «‌الجزیره» با خبری با عنوان «مقام بالارتبه پیشین ایران به قتل همسرش اعتراف کرد»، نشریه «‌تایم» با خبری با عنوان «مشاور پیشین رئیس جمهور به قتل همسر دوم خود اعتراف کرد» و «سی بی اس نیوز» با خبری با تیتر «مشاور پیشین رئیس جمهور به جرم قتل دستگیر شد» به این حادثه واکنش نشان دادند. اما این تنها بخشی از عناوین رسانه‌های خارجی در ساعات اولیه انتشار اخبار مربوط به قتل «میترا استاد» بود. موج دوم خبرهایی که اغلب به صورت گزارش‌های تحلیلی منتشر شده است، به پس از روی آنتن رفتن گزارش‌های صداوسیما با تصاویری از محمد علی نجفی، اعتراف‌های وی و نشان دادن آلت قتل برمی‌گردد. «نیویورک پست» و «واشنگتن پست» از جمله رسانه‌هایی هستند که با استفاده از این موج خبری بر روی آن سوار شده و مقاصد خود را دنبال کرده‌اند. این روزنامه‌ها در روزهای اخیر با عناوینی چون «شهردار سابق تهران در حال نوشیدن چای به قتل همسرش اعتراف می‌کند» (واشنگتن پست) و «سیاستمدار ایرانی پس از اعتراف به شلیک به همسرش، همراه با مأموران پلیس چای می‌نوشد» (نیویورک پست) به موضوع این قتل پرداخته و آن را دستاویزی برای انتقادهای همیشگی به وضعیت ایران از جمله وضعیت زنان و … قرار داده‌اند. «واشنگتن پست» در گزارشی با عنوان «‌تمام اشتباه‌هایی که ایران در جریان یک رسوایی تلویزیونی مرتکب شد» به نحوه پوشش خبری این حادثه در صداوسیما هم پرداخته است. در بخشی از این گزارش به غیرحرفه‌ای بودن بازرسی اسلحه توسط خبرنگار نیز اشاره شده است و چنین آمده است: «یک رسوایی عجیب و غریب طی هفته گذشته ایران را به لرزه درآورد. «محمدعلی نجفی» شهردار سابق تهران همسرش را به ضرب گلوله به قتل رساند، اما نحوه پوشش خبری صداوسیما ایران، موجب انتقادهای گسترده مردم این کشور شد.»

روزنامه ایران عنوان داشت: در حالی که پرونده قتل میترا استاد در آستانه یک هفتگی است هنوز هم خبرها و حواشی این پرونده فروکش نکرده است. بحث ورود خبرنگار صدا و سیما به اداره آگاهی و دست زدن به آلت قتل و همینطور شمردن گلوله‌های آن و از همه مهمتر نشان دادن چهره متهم بدون پوشش که از همان لحظه انتشار فیلم با واکنش‌های متعدد و منفی روبه‌رو شد در نهایت با واکنش سرپرست دادسرای جنایی همراه شد. او در این خصوص گفت: «هیچ رسانه مکتوبی حق انتشار چهره متهم را بدون پوشش ندارد، مگر با اجازه قاضی چه برسد به اینکه رسانه‌ای فیلم متهم را در تلویزیون پخش کند و به آلت قتاله دست بزند. در این گزارش می‌بینیم که خبرنگار صدا و سیما اعلام می‌کند ساعت ٧ غروب است این در حالی است که فیلم بعد از اذان مغرب گرفته شده است. این موارد همه جرایم جداگانه‌ای است که بزودی علیه رسانه صداوسیما اعلام جرم می‌شود.»

خبرگزاری ایسنا با طرح این سوال چرا نحوه مواجهه رسانه‌ها با محمدعلی نجفی حاشیه‌ساز شد؟ نوشت: ماجرای قتل میترا استاد و اعتراف محمدعلی نجفی از همان لحظه‌های نخست، تیتر اول رسانه‌ها و نقل شبکه‌های اجتماعی شد و توانست بار دیگر محک خوبی باید برای رسانه‌ها و خبرنگارانی باشد که اخلاق حرفه‌ای را فراموش کرده‌اند و از هر موضوعی برای موج‌سواری‌های سیاسی استفاده می‌کنند.

ایسنا افزود: البته در این میان، موج انتقادها به عملکرد برخی از رسانه‌ها و به‌ویژه صداوسیما در پوشش اخبار اعتراف محمدعلی نجفی به قتل همسر دومش، دامن تمام خبرنگاران حوادث را گرفت و این پرسش را مطرح کرد که تا چه اندازه رفتار خبرنگاران در مواجهه با این خبر، با معیارهای اخلاق و اصول حرفه‌ای رسانه هم‌خوانی داشته است؟

تارنمای انتخاب عنوان داشت: در شرایطی که صداوسیما هیچ توجیهی برای رفتار خود در پخش توهین مداح هتاک به مقدسات اهل سنت نداشت و حتی اخراج مدیر شبکه ۵ نیز اعتراضات را کم نکرده بود، ناگهان ماجرای محمدعلی نجفی به دادش رسید. شیوه عجیب پوشش یک قتل توسط فردی که ماه‌ها بود هیچ سمت رسمی نداشت و صرفاً یک اصلاح طلب شناخته شده بود، یک مجال مناسب به صداوسیما داد تا از انتقادها فرار کند. حالا صداوسیما نه تنها ماجرای هتاک را فراموش شده می بیند بلکه فرصت حمله به مخالفان سیاسی خود را نیز فراهم کرده است.

سخنان وکیل نجفی

روزنامه آرمان با توجه به سخنان طباطبایی وکیل نجفی مبنی بر اینکه فیلم پخش شده از شبکه‌های تلویزیونی صداوسیما تحت عنوان «لحظه بازداشت» صحت نداشته و متعلق به دوره شهرداری و بازدید نجفی از اداره آگاهی تهران است، نوشت: اظهارات طباطبایی در حالی مطرح شده که طی روزهای گذشته فیلم مرتبط با حضور نجفی در کلانتری با هدف اعتراف به قتل میترا استاد، توسط یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به شوخی ادیت و صداگذاری شده و عجیب‌تر آنکه به همان فیلم ادیت شده استناد شده است. پس از اعلام خبر کشته شدن میترا استاد توسط نجفی و انتشار گزارش‌های صداوسیما از حضور محمدعلی نجفی بعد از اعتراف به ارتکاب جرم در کلانتری، انتقادات زیادی در شبکه اجتماعی از نوع برخورد مأموران از نجفی مطرح شد. بخشی از این انتقادات متوجه نحوه پذیرایی مأموران آگاهی از نجفی با چای، برخورد خونسرد نجفی در مصاحبه‌ها و خوش و بش او با مأموران هنگام ورود به آگاهی بود. همین انتقادات دستمایه صداگذاری این گزارش توسط یکی از کاربران توئیتر شد که به نظر می‌رسد به اشتباه مورد استناد علیزاده طباطبایی وکیل نجفی قرار گرفته است.

ارتباط استاد با نهادهای امنیتی

روزنامه شرق مطلبی را که محسن آرمین در سایت جماران منتشر کرده، آورده است: «نمی‌دانم میترا استاد بر اساس طرحی وارد زندگی نجفی شده است یا نه. اما تردید ندارم دست‌کم از زمانی که وارد زندگی او شده، همچون یک پروژه مدیریت‌شده است تا در زمان مناسب از او استفاده شود. شهرداری نجفی؛ همان زمان مناسب بود تا نجفی بفهمد در کشوری زندگی می‌کند که شرط حضور مؤثر در عرصه‌های سیاست و مدیریت چیزهای دیگری جز پاکدستی و توانمندی است. به‌همین دلیل در میانه غوغای مبارزه با فساد و اختلاس، گزارش بزرگ‌ترین پرونده اختلاس شهرداری به قوه قضائیه هم نمی‌توانست نشانه شایستگی او باشد».

شرق افزود: صرف روایت اخبار و تحلیل‌ها و شواهد، برای این است که ابعاد مختلف و پیچیده و حتی پشت پرده ماجرا روشن شود وگرنه طبیعتاً اقدام به قتل با هیچ دلیل و بهانه‌ای پذیرفتنی نیست و این را هر عقل سلیمی می‌داند. اینکه اصولگرایان چطور و از کجا به این نتیجه رسیده‌اند که اصلاح‌طلبان به دنبال گرفتن فتوا یا مجوز قتل هستند، چیزی است که خودشان باید پاسخ دهند.

اطلاع رسانی گسترده

روزنامه شرق عنوان داشت: وسعت خیره‌کننده طیف اظهارنظرها، احتمالات و قضاوت‌های بعضاً شبهه‌ناک و رازآلود به‌قدری است که برایند آنها ممکن است غیر از تشویش افکار و اذهان مخاطبان، هوده‌ای دربر نداشته باشد. از ادعای روانه‌کردن پرستوی سرخ برای به تورانداختن شیخ‌الوزرا تا تکمیل سناریوی نرد عشق باختن او، از مونتاژ فیلم حضور متهم نزد سرکارآگاه تا شمارش گلوله‌های باقی‌مانده از آلت قتاله در فیلم واقعی با اجرای خبرنگار هول‌شده سیما، از اصغر بروجردی (مشهور به اصغر قاتل) شدن متهم (برعهده‌گرفتن مسئولیت قتلی که مرتکب نشده بود) تا تعلیل روان‌شناختی آرامش بعد از توفان قتل. او مشتی از خروار خبری- تفسیری است که بر روح و روان صدمه‌دیده مردم ما آوار شده است.

عدم همیاری با نجفی

«آیا نجفی تنها مانده بود؟» عنوان گزارش روزنامه اعتماد است که در بخشی از آن می خوانیم: دوستان آقای نجفی در فاصله‌ای که او مجبور به استعفا از شهرداری تهران شد و بعد شاهد مطرح شدن ماجرای همسر دوم او بودند یک روز او را به یک چای تلخ دعوت کردند تا از او بپرسند حالش چطور است؟ هیچ‌کس از او نپرسید آیا کاری از دست من برنمی‌آید؟ «قتل» مذموم است و حتی در مواردی که انسان در دفاع از خود و ناموس یا عرض خود دست به جنایت می‌برد احوال خوشی برای آدمی باقی نمی‌ماند. بحث این نوشته قضاوت قتل نیست. بحث، بحث رفاقت است. آیا تک‌تک ما هم مثل دوستان آقای نجفی یا خود او هستیم؟ آیا ما هم ممکن است آرام و ساکت بنشینیم و فروافتادن دوستان‌مان را یا حتی دشمنان‌مان را نظاره کنیم؟ از هشتم خرداد تا به الان فقط به یک نکته می‌اندیشم. هشتم خرداد ۹۸ نقطه عطف بزرگی در زندگی اجتماعی ما و زنگ خطری بزرگ بوده است. بنشینیم و بررسی کنیم ببینیم چقدر رفیق هستیم و نگذاریم رفقای‌مان زمین بخورند و ما تماشاگرشان باشیم.

واکنش کاربران فضای مجازی به رفتار پلیس

به گزارش روزنامه همدلی، ماجراهای پیش آمده در خصوص پرونده نجفی بار دیگر واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته است. یکی از کاربران نوشته است: «کا در این موضوع خلاف قانون عمل شده است! تو مرحله تحقیقات مقدماتی که محرمانه است اجازه ورود و تهیه گزارش رو دادند – آلت جرم رو بجای بازپرس تحویل خبرنگار دادن! … – اسلحه پر دست خبرنگار و کلنجار با سلاح مقابل دوربین و پلیس! … مدعی العموم سریعاً ورود کنه کاربر دیگری گفته است:» اگر ادعای وکیل نجفی درباره فیلم حضور او در پلیس درست باشد این یک آبروریزی بزرگ برای صداوسیما است دیگری نوشت:» در چنین موقعیت‌هایی مردم منتظرند تا عملکرد پلیس خدوم رو در تحقق شعارهاش ببینند. همه در برابر قانون یکسان هستند «یکی دیگر از کاربران این‌طور می‌نویسد:» من فقط یه سوال خیلی جدی دارم؛ طبق کدوم اصول، پلیس آلت قتل و مدرک جرم رو میده دست خبرنگار که باهاش شو اجرا کنه؟ اونم لحظاتی بعد از تسلیم شدن متهم به قتل؟ شخص دیگری گفته است:» جای تشکر دارد که پلیس اشتباهش را پذیرفته و عذرخواهی می‌کند «.

رسانه‌های اصولگرا

مدعیان اصلاحات تلاش کردند تا با استفاده از شایعه سازی فضای رسیدگی به پرونده این قتل تأسف برانگیز را غبارآلود کنند؛ سیاسی‌کاری اصلاح‌طلبان نجفی را به قعر چاه ویل می‌فرستد!؛ سناریوسازی‌های جریان اصلاحات برای تطهیر خطای یک هم حزبی آغاز شد؛ پروژه اصلاح طلبان برای به بیراهه بردن پرونده نجفی؛ اصلاح‌طلبان به هر ریسمانی چنگ می‌زنند تا نکند آثار این جنایت دامان اصلاحات را آلوده کند؛ برخی از عبارت‌های به کار رفته در رسانه‌های جریان اصولگرا است.

نگاه متفاوت اصلاح طلبان به قتل

روزنامه کیهان نوشت: در شرایطی که قتلی با این ویژگی و ابعاد مبهم رخ داده است و باید با پرهیز از جانبداری متعصبانه و جناحی و البته رعایت اخلاق و انصاف، رسیدگی به پرونده را به پلیس و دستگاه قضائی سپرد تا در فضایی مرسوم و منطقی نتیجه نهایی تحقیقات و بازجویی مشخص و عدالت رعایت شود، مدعیان اصلاحات تلاش کردند تا با استفاده از اکانت‌های مشکوک و گسترده و با انتشار داستان‌ها، شایعه سازی، تهمت و… فضای رسیدگی به پرونده این قتل تأسف برانگیز را غبارآلود کنند.

روزنامه جوان با عنوان «سیاسی‌کاری اصلاح‌طلبان نجفی را به قعر چاه ویل می‌فرستد!» می‌نویسد: همزمان با اعتراف محمدعلی نجفی به قتل همسر دومش سناریوسازی‌های جریان اصلاحات برای تطهیر خطای یک هم حزبی آغاز شد؛ نخستین سناریو ارتباط میترا استاد با نهادهای امینتی و فرستادن صوت‌هایی از وی برای این نهادها بوده است؛ ادعایی که نخستین بار از سوی خود نجفی مطرح شد، اما غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضاییه سناریوی «پرستو» بودن استاد را رد کرد و گفت: «در این ارتباط قرائنی وجود ندارد؛ ضمن اینکه چیزی که الان رسیدگی می‌کنیم پرونده قتل است و فعلاً مسئولیت‌مان این است که تکلیف پرونده قتل را روشن کنیم و به سایر زوایای پرونده در فرصت بعدی رسیدگی خواهد شد.»

«پروژه اصلاح طلبان برای به بیراهه بردن پرونده نجفی» عنوان گزارش سایت مشرق نیوز است.

در بخشی از این گزارش آمده است: نوع واکنش اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد که گویی چنان از جنایت صورت گرفته توسط نجفی شوکه شده‌اند که به هر ریسمانی چنگ می‌زنند تا نکند آثار این جنایت دامان اصلاحات را آلوده کند. مصطفی تاج زاده هم که این روزها مواضعش را بیشتر از روی حرص و بغض سیاسی می‌گیرد، برای منحرف ساختن اصل ماجرا اسلحه را به سوی صدا و سیما و سپاه گرفت و خطاب به قوه قضائیه گفت: «باید نقش و سهم آقای طائب و سازمان اطلاعات سپاه در بروز فاجعه (قتل استاد توسط نجفی) و قانون شکنی صدا و سیما را بررسی کنید».

تارنمای راه دانا نوشت: در حالی که قاطبه اصولگرایان در ماجرای رسوایی اخیر شهردار اسبق تهران به جهت رعایت ملاحظات شرعی و اخلاقی سکوت کرده‌اند، بخشی از جریان اصلاحات با طرح ادعاهای عجیب تلاش دارند مطابق رویه این جریان، برای رسوایی اخیر شریک جرم پیدا کرده یا حتی المقدور آن را به جریان رقیبشان نسبت دهند.

سخنان وکیل متهم

روزنامه وطن امروز می‌نویسد: نجفی مانند هر مجرم و متهمی می‌تواند از خود دفاع کند و وکیل داشته باشد و در دادگاه اثبات خواهد شد حق با چه کسی است. در این میان مهم‌ترین وظیفه وکیل ارائه مستندات برای رد شکایت شاکی است اما علیزاده طباطبایی یکی از وکلای نجفی که سابقه حاشیه‌سازی فراوانی دارد به جای کار وکالت و دفاع از متهم، سیاست حاشیه‌سازی در پرونده جنایت نجفی را در پیش گرفته است. طباطبایی به جای پرداختن به اصل ماجرای جنایت نجفی به فیلم‌های صداوسیما و گزارش تلویزیون اشاره کرده و آن را مونتاژ خوانده است و در این زمینه گاف بزرگی هم داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ سیدمحمود علیزاده طباطبایی، یکی از وکلای پرونده محمدعلی نجفی در گفت‌وگویی عجیب مدعی شده فیلم منتشر شده از حضور محمدعلی نجفی در پلیس آگاهی تهران بزرگ مربوط به زمان شهردار بودن وی و بازدید نجفی از پلیس آگاهی است. این اظهارات شاذ و عجیب، صرفاً مختص علیزاده طباطبایی با ده‌ها سال سابقه وکالت نیست و لاله عقبایی دیگر وکیل آقای نجفی نیز در اظهارنظری قابل تأمل مدعی شده است که با توجه به اینکه موکل براساس حسن‌نیت، خود را به پلیس آگاهی معرفی کرده، پس سوءنیتی نداشته و قتل، غیرعمد است.

تارنمای جهان نیوز، زیر عنوان «چرا وکیل نجفی درباره فیلم آگاهی راست نمی‌گوید؟»، می‌نویسد: حواشی این اخبار و آنچه در این روزها منتشر شد و سخنان رئیس پلیس پایتخت در این خصوص و توضیحات رئیس پلیس آگاهی مبنی بر اینکه پلیس در مواجهه با نجفی هیچ استثنایی قائل نشد، تا حدی جو را آرام کرد؛ اما انگار قرار نیست این آرامش پابرجا باشد؛ چرا که اظهارنظری از سید محمود علیزاده‌طباطبایی وکیل نجفی منشر شد مبنی بر اینکه: «صدا و سیما فیلمی پخش کرد که نشان می‌داد دکتر نجفی وارد دفتر رئیس پلیس می‌شود وهمه به صف ایستاده و احترام می‌گذارند. این فیلم مربوط به زمانی است که نجفی شهردار بود و برای بازدید به پلیس آگاهی رفته بود و صدا و سیما آن را به جای لحظه بازداشت پخش کرد که جای تأسف دارد». پیگیری‌های خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس حاکی از آن است که این اظهار نظر آقای وکیل این بار اشتباه از آب درآمده است چرا که استعفای آقای نجفی ۲۱ فروردین ۹۷ پذیرفته شدو سردار لطفی نیز ۱۴ مرداد ۹۷ به سمت رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ منصوب شد؛ پس چگونه امکان دارد شهردار اسبق تهران به بازدید پلیس آگاهی پایتخت رفته باشد و سردار لطفی رئیسش باشد؟؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا