خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیرموذن و لیست 170 نفره: حداد و نادران گفتند صلاح نیست

به گزارش انصاف نیوز ایران نوشت: فضای حاکم بر مجلس روز گذشته تحت‌الشعاع نامه محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری سابق خطاب به احمدی‌نژاد بود. رحیمی در نامه خود ضمن گلایه از رئیس خود که چرا پشت وی را خالی کرده، توضیح داده است که در آستانه انتخابات مجلس هشتم مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان را از طریق کمیته سیاسی متشکل از چهره‌های سیاسی اصولگرا بین 170 نامزد انتخابات در سراسر کشور توزیع کرده است. در واکنش به این بخشنامه رحیمی برخی از نمایندگان از جمله کمال‌الدین پیرمؤذن و جواد هروی اقدام به تهیه نامه و جمع‌آوری امضا کردند که بر اساس آن از رئیس مجلس خواسته شده نام نمایندگانی که این پول‌های ادعایی را دریافت کرده‌اند اعلام شود.
اما این نامه به فرجام نرسید و امضاها به عدد 30 نفر رسیده بود که ادامه کار متوقف شد. پیرمؤذن در گفت‌و‌گو با روزنامه ی «ایران» توضیح داد که ما ابتدا فکر کردیم آقای رحیمی گفته نمایندگان مجلس نهم پول گرفته‌اند ولی همکاران توضیح دادند که نمایندگان ادعایی مربوط به مجلس هشتم بوده است. نماینده اردبیل گفت که برخی از بزرگان همچون آقای حداد عادل و الیاس نادران که من آنها را نمایندگان پاکدست می‌دانم معتقد بودند نامه انتشار فهرست نمایندگان، اصل تخلفات رحیمی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و به صلاح نیست که پیگیری شود و ما هم قانع شدیم و کار را متوقف کردیم.
با این حال برخی نمایندگان که البته تعداد آنها زیاد نبود اصرار داشتند اگر نماینده‌ای از طریق آقای رحیمی برای تبلیغات انتخابات پول گرفته باید نامش اعلام شود تا مردم بدانند. محمدرضا تابش از جمله این نمایندگان بود که به «ایران» گفت: این موضوع عادی نیست یکی از گلوگاه‌های فساد همین موضوع است که نمایندگان از ابتدا وامدار برخی شخصیت‌ها یا جریان‌های خاص می‌شوند.
مسعود پزشکیان نماینده تبریز هم به «ایران» گفت که نامه آقای رحیمی و ادعای کمک به نامزدهای اصولگرای انتخابات نشانه‌ای از کوه یخی است که ما فعلاً نوک آن را می‌بینیم و اطلاعات دقیقی نداریم که چه اتفاقات دیگری افتاده است.  یک محور دیگر نامه رحیمی  این بود که 211 نماینده در نامه‌ای از رئیس جمهوری بابت انتخاب وی به معاون اولی تشکر کرده‌اند. علی اصغر زارعی عضو جبهه پایداری در جمع خبرنگاران گفت: من به یاد ندارم چنین تأییدیه‌ای در این باره داشته باشیم ولی این عرف مجلس است که هر کس جابه‌جا می‌شود معمولاً از وی تشکر می‌شود.
او البته اضافه کرد که قاموس خلقت این طور است که هرکس خطایی کرد باید مکافات عملش را بدهد و در این میان هر کس مسئولیت بالاتری دارد مکافاتش هم سخت‌تر است. زارعی درباره فهرست نمایندگانی که از رحیمی پول گرفته‌اند هم تصریح کرد که ما مشکلی نداریم هر کس تخلف کرده اسمش اعلام شود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا