خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظریف: احترام در مواجهه با ایران جواب خواهد داد

‘جواد ظریف’ وزیر امور خارجه ایران گفت: اگر آمریکا به کمپین فشار حداکثری خود علیه ایران ادامه دهد، با عواقب این کار روبرو خواهد شد.  تنها احترام در مواجهه با ایران جواب خواهد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی اختصاصی با ای‌بی‌سی نیوز، با اشاره به این مسئله که تحریم‌های جدید آمریکا، “تروریسم اقتصادی” است، اظهار کرد که این تحریم‌ها تنها مردم ایران را هدف گرفته‌اند زیرا با اینکه غذا و دارو در میان اقلام تحریمی آمریکا قرار نگرفته‌اند اما مبادلات مالی مرتبط با آنها تحت تحریم آمریکاست.

وی با انتقاد از اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا، بیان کرد: اگر هدف ترامپ اعمال فشار بر روی شهروندان عادی ایران است، دارد به هدفش دست می‌یابد اما به هیچ عنوان نمی‌تواند اهداف سیاسی خود را با فشار آوردن بر روی ایرانیان محقق سازد.

وزیر امور خارجه کشورمان با رد پیشنهاد دونالد ترامپ برای مذاکره اظهار کرد: به احتمال زیاد چنین اتفاقی رخ نخواهد دارد چراکه مذاکره به منزله تداوم سیر فشارهاست.

وی در ادامه اظهار کرد که تجارب تجاری رئیس‌جمهور آمریکا همانطور که در کتاب “ترامپ: هنر مذاکره‌گری” آمده است، در مقابل ایرانیان جواب نخواهد داد.

ظریف در این باره متذکر شد: این کار در مقابل ایران جواب نخواهد داد. ممکن است که چنین روشی در کوتاه مدت در مقابل سایر کشورها جواب دهد اما چه در کوتاه مدت و چه در طولانی مدت بر روی ایران تأثیری نخواهد گذاشت. تنها احترام در مواجه با ایران جواب خواهد.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا