خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رسوایی پروژه‌ی «ایران دیس اینفو» در واشنگتن

تعلیق بودجه‌ی آمریکا به بخشی از براندازهای ایرانی

دو فعال رسانه‌ای ایرانی خارج کشور می‌گویند که وزارت خارجه آمریکا بودجه‌ی پروژه‌ی «ایران دیس اینفو» را معلق کرد. یک گزارشگر بی‌بی‌سی می‌گوید که ماجرای پول دادن وزارت خارجه‌ی آمریکا به براندازهای ایرانی به یک پرونده‌ی رسوایی در واشنگتن بدل می‌شود.

به گزارش انصاف نیوز، سیاوش اردلان در توییتر نوشت: «با تلاش‌های نگار مرتضوی ماجرای پول دادن وزارت خارجه آمریکا به براندازهای ایرانی به یک پرونده رسوایی در واشنگتن بدل می‌شود؛ صرف مبالغ نامعلومی پول از جیب مالیات دهنده آمریکایی برای تخریب و ترور شخصیت خارج نشین‌های حامی برجام و مخالف تحریم. براندازهای مظنون فعلا سکوت کرده‌اند.

توییت‌های نگار مرتضوی در روزهای اخیر در این باره در پی می‌آید:

درباره‌ی پروژه‌ای نوشتم که به نام مبارزه با پروپاگاندای دولتی ایران، از وزارت خارجه آمریکا بودجه گرفته اما به خبرنگاران، تحلیلگران، اساتید دانشگاه و فعالین سیاسی و حقوق بشر ایرانی در آمریکا و اروپا حمله می‌کند. چند نمونه از حملات را در این رشته توییت مثال زدم.

مریم معمار صادقی مسول پروژه‌ی «ایران دیس‌اینفو» است. او مدیر موسسه‌ی «توانا» و مهمان ثابت تلویزیون‌های فارسی از جمله بی‌بی‌سی است.

او مواضع تندی علیه ایران دارد و حامی تحریم و جنگ است. او مرتبا به کسانی که نظر مخالف او دارند، حمله می‌کند.

از وزارت ‌خارجه‌ی آمریکا درباره‌ی این پروژه و حملاتش سوال کردیم. وزارت خارجه گفت این پروژه خلاف مقررات عمل کرده و امروز اعلام کرد که فعلا بودجه را معلق می‌کنند تا تخلفات رفع شود.

نکته‌ی کلیدی و دردناک ماجرا این است که بعضی از هم‌وطنان ایرانی ما که از وزارت خارجه‌ی آمریکا بودجه‌های میلیونی می‌گیرند تا با رفتارهای [به نظر آنها] مخرب جمهوری اسلامی مبارزه کنند، خودشان همان روش‌ها را در پیش گرفته‌اند. تا جایی که حتی حاضرند مقررات و قوانین آمریکا را هم زیر پا بگذارند.

برای آشنایی با مواضع گردانندگان این پروژه، ببینید چه افراد و سازمان‌هایی را مرتب تبلیغ می‌کنند.

گزارش آسوشیتدپرس درباره‌ی اطلاعاتی که من منتشر کردم و باعث شد وزارت خارجه آمریکا بودجه‌ی پروژه‌ی «ایران دیس‌اینفو» را معلق کند. این پروژه، به نام مقابله با تبلیغات سیاسی جمهوری اسلامی از وزارت خارجه بودجه گرفته بود.

من در مجموعه‌ای توییت نشان دادم چطور این پروژه با بودجه‌ی دولت آمریکا به روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق بشر و اساتید دانشگاه آمریکا از جمله خودم، حمله و آنها را به ارتباط با جمهوری اسلامی متهم می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا بلافاصله پذیرفت که خلاف مقررات عمل کرده و بودجه‌ی پروژه را معلق کرد. مریم معمارصادقی، مدیر موسسه «توانا» در واشنگتن، از گردانندگان اصلی این پروژه تخریب است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. این خانم در راستای منافع خودش و طیفش که همیشه در راستای اهداف اجانب بوده قدم برداشته و برمیداره و اینطور که از اسناد و مدارک ارائه شده برداشت میشود حتی برای وصول به منافع شخصی و جناحیش متوسل به تناقض گویی هم شده و میشه تا بتونه با جلب توجه و یا در مواقعی استفاده از افعال معکوس(برره ای) به مقصودش دست پیدا کنه بقول ماکیاولی هدف وسیله رو براش توجیه میکنه… این فرد بخاطر وصول به اهدافش دست به هر کاری میزنه حتی از کثیف ترین نوعش (البته نمی خوام مسئله رو خیلی باز کنم) در نهایت باید تاسف خورد بحال این فرد و امثالش چون هیچ خط قرمزی برای اعمال و رفتارشون قائل نیستن و جالب اینه که اینها در مقابل کشتار مردم بی گناه در جای جای دنیا سکوت میکنن چون در جهت منافعشون نیست ولی براحتی دم از حقوق بشر میزنن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا