خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض قطر به بیانیه پایانی نشست مکه

وزارت امور خارجه قطر ضمن اعلام مخالفت خود با بیانیه پایانی دو نشست اخیر سران عرب و شورای همکاری خلیج فارس در مکه اعلام کرد که این دو بیانیه با سیاست خارجی دوحه در تعارض است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر از مخالفت کشورش با دو بیانیه پایانی نشست‌ اخیر سران اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس در مکه خبر داد.

وی دلیل این مخالفت را در تعارض بودن برخی از بندهای بیانیه‌های مذکور با سیاست خارجی قطر بیان کرد.

این مقام قطری در ادامه افزود: دو نشست مکه نسبت به مسائل مهم منطقه از جمله مسأله فلسطین و جنگ در یمن و لیبی بی‌توجه بوده و امیدوار بودیم که در نشست‌های مکه اساس بر گفت‌وگو برای کاهش تنش با ایران گذاشته شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بیانیه‌های دو نشست شورای همکاری خلیج فارس و سران اتحادیه عرب از پیش آماده شده و درباره آنها مشورت نشده بود.

وزیر خارجه قطر در بیان دلایل مخالفت کشورش با بیانیه‌های مذکور گفت: در این دو بیانیه بدون اشاره‌ای به سیاست میانجیگرانه با ایران تنها به محکومیت آن پرداخته شد. در بیانیه اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس سیاست واشنگتن در قبال ایران در پیش گرفته شده است نه سیاستی که همسایگی ما با آن را مورد توجه قرار دهد.

وی ادامه داد: بیانیه نشست شورای همکاری خلیج فارس بر یک خلیج فارس متحد تأکید کرد اما این اتحاد در سایه ادامه محاصره قطر چگونه امکان پذیر است؟

دو نشست اضطراری سران اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس پنجشنبه گذشته و به دعوت ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در کاخ الصفا در مکه برگزار شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا