خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییاتی از اتهامات علیه هفته نامه صدا

مدیرمسوول هفته نامه صدا گفت: این نشریه بعد از آن که با اعلام رئیس قوه قضاییه رفع توقیف شد، دوباره اتهامات جدیدی را از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه برای آن اعلام کردند.

علی راعی، مدیر مسئول هفته‌نامه صدا درباره وضعیت هفته‌نامه صدا در گفت‌وگو با ایرناپلاس توضیح می‌دهد: بعد از رفع توقیف، ۳۸ مورد برای یک عنوان اتهامی تبلیغ علیه نظام برای این هفته‌نامه اعلام شد. مثلاً به ما می‌گویند چرا نگاه اپوزیسیون در منطقه را چاپ می‌کنید؟ ما می‌گوئیم صدا دیدگاه‌های مختلف را منتشر می‌کند و این حق مردم است که نگاه‌ها را تشخیص دهند. اول گفتند شما طرفدار ترامپ هستید و از آمریکا حمایت می‌کنید. من گفتم شماره‌های قبل را نگاه کنید که کاریکاتور ترامپ را چاپ کرده‌ایم و مطالبی علیه آمریکا وجود دارد.

راعی ادامه می‌دهد: قاضی می‌گوید این افرادی که شما با آنها مصاحبه کرده‌اید، محکومیت دارند؛ افرادی مثل تاجزاده یا باقی. از جمله به مطلبی از علی مطهری که در ستون ما به نقل از روزنامه اعتماد چاپ شده بود، ایراد گرفتند و گفتند این تضعیف نظام است. یا مثلاً گفتند چرا راجع به بازرگان مطلب نوشتید؟

مدیر مسئول صدا با انتقاد از مجموعه اتهاماتی که از سوی بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه به‌عنوان شکایات نشریه به او ارائه شده می‌گوید: هر مخاطبی با مطالعه آن اتهامات با این پرسش جدی مواجه می‌شود که آیا از نظر شاکیان نشریه صدا، هیچ نیروی سیاسی و شخصیت اصلاح‌طلب و منتقدی حق حرف زدن ندارد؟ کارگران و دانشجویان حق اعتراض و داشتن تشکل و فعالیت ندارند؟ حتی رسانه‌ها حق دفاع از استقلال حوزه و جایگاه مرجعیت شیعه همچون آیت‌الله شبیری زنجانی را ندارند؟ نشریات از نظر آقایان حتی حق برگزاری میزگرد برای بررسی یک مستند (فیلم راه طی شده درباره آقای بازرگان، نخست‌وزیر منتخب حضرت امام (ره)) را هم ندارند؟ نه‌فقط نام آقایان خاتمی و تاجزاده و باقی و مطهری و بهزاد نبوی که حتی بردن نام قانون اساسی و مطلب نوشتن درباره نشست دانشجویان با مقام معظم رهبری هم ممنوع است؟

مدیر مسئول هفته‌نامه صدا می‌افزاید: قطعاً برای دفاع از خود در دادگاه آمادگی دارم و از تعطیلی هم در این شرایط اقتصادی مطبوعات هیچ نگرانی ندارم و حتی خوشحال هستم.

وی در ادامه ضمن تشکر از حمایت قوه قضائیه از صدا می‌گوید: دستور آیت‌الله رئیسی برای رفع توقیف صدا موجب امیدواری به ریاست جدید دستگاه قضائی شد و توصیه ما این است که این قوه در دام شاکیان و پرونده سازان حرفه‌ای نیفتد.

راعی افزود: به نظر ما، جریانی خارج از سیستم قضائی در همین ابتدای کار آیت‌الله رئیسی می‌خواهد با بستن فضا و برخورد با مطبوعات و فعالان سیاسی، ایشان را در عمل انجام شده قرار دهد و زمینه ادامه روند قبلی و محکوم شدن کشور به نبود آزادی و نقض حقوق بشر و قانون اساسی در داخل و خارج را فراهم آورد و شایسته است ریاست محترم دستگاه قضائی در همین ابتدای کار، همان‌طور که در برابر توقیف غیرقانونی و شتاب‌زده صدا ایستادگی کردند و تسلیم فضاسازی‌ها و فشارها در رسانه‌ها و فضای مجازی نشدند، این شکایات و نیز دفاعیه صدا را هم شخصاً مطالعه کنند که قطعاً به این نتیجه خواهند رسید که عقل و مصلحت در بلا وجه و ناوارد دانستن این شکایات است.

گفتنی است هفته نامه صدا ۲۱ اردیبهشت ماه در پی انتشار تیتر «دوراهی جنگ و صلح» و عکسی از یک ناو آمریکایی بر روی جلد توقیف شد. علی مجتهدزاده وکیل مدیرمسئول نشریه صدا هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود: با مساعدت مسئولان عالی قضائی و به ویژه سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه دستور رفع توقیف نشریه صدا صادر شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا