خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علم الهدی: انگلیسی زبان جهل و کلک است

آیت الله علم الهدی گفت: زبان انگلیسی نه تنها زبان علم نیست بلکه زبان کلک است

به گزارش عصرایران، سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در ادامه سلسله جلسات تفسیر هفتگی خود از اظهارات اخیر رییس جمهور درباره زبان انگلیسی انتقاد کرد.

مهمترین بخش های سخنان علم الهدی به نقل از خبرگزاری رسا این شرح است:‌

– «ایستادگی سیاسی برابر ولایت» از جدی ترین خسارت های فرهنگی عصر غیبت است.

– رهبر معظم انقلاب، ولی امر مسلمین و حجت امام زمان(عج) هستند. ایشان بر اساس اعتقاد و مبنای نظام ما می فرمایند «ادبیات فارسی که سالم مانده به خاطر این است که با ادبیات اجنبی آمیخته نشده است.» عده ای بلافاصله (پس از سخنان ایشان) می گویند «انگلیسی زبان علم است و چرا نباید مردم با زبان علم حرف بزنند؟»

علم الهدی: رسماً مقابل حرف رهبری می ایستند / انگلیسی زبان علم نیست بلکه زبان جهل و کلک است / ترجمه انگلیسی کتاب های فلسفه بی اعتبار است

– حجت امام زمان(عج) گفتند «این مسأله که ما توانستیم اصالت ادبیات و فرهنگ خود را حفظ کنیم به این خاطر بود که آمیخته با زبان انگلیسی نشد و انگلیسی رواج پیدا نکرد.» این سخن را شخصی می زند که صرف نظر از مقام ولایت، یک مرجع تقلید و یک عنصر بصیر کم نظیر در عرصه سیاست جهانی بوده و به عنوان یک حکمت دان در بین همه شخصیت های دنیا شناخته شده اند.

– چون معصوم(ع) حضور ندارد، رسما مقابل حرف رهبری می ایستند. بدبختی ما این است که در همین نظام و همین مملکت یک فرد که ادعا دارد لیدر سیاسی است حرف خود را برابر حرف ایشان قرار می دهد.

– «زبان انگلیسی نه تنها زبان علم نیست، بلکه زبان جهل است»

– از شیطنت های ناپاکانه انگلیس این بود که زبان انگلیسی را زبان علم معرفی کردند. اتفاقا انگلیسی زبان جهل است. برای نمونه عرض می کنم؛ ترجمه انگلیسی کتاب های فلاسفه غرب که عمدتا آلمانی هستند، به مراتب بی اعتبار تر از ترجمه فارسی آن ها است و فیلسوف غربی هم حاضر نیست این ترجمه انگلیسی را به عنوان مرجع بشناسد.

– در حقوق، تمام منابع انگلیسی از اعتبار ساقط است. منابع علمی در «حقوق غرب» باید به زبان فرانسوی باشد.

– زبان انگلیسی، زبان علم نیست؛ زبان جهل و کلک است. زبان سیاست بازی و به هم زدن علم است. کتب علمی را به زبان انگلیسی ترجمه کرده اند. هیچ مجمع علمی ترجمه های انگلیسی را به عنوان مرجع علمی قبول ندارد. چه کسی گفته زبان انگلیسی زبان علم است؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا