خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای برادر میترا استاد درباره‌ی نجفی و یک فایل صوتی

/ در گفت‌وگو با انصاف نیوز مطرح شد /

سرویس سیاسی انصاف نیوز: مسعود استاد، برادر میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی که به قتل رسیده است، ضمن توضیح درباره‌ی آخرین وضعیت پرونده در گفت‌وگویی با انصاف نیوز به مسایلی از جمله گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی نقش‌اش در طراحی مراسم برج میلاد –که دست‌آویزی برای استعفای نجفی بود-، حضورش در شهرداری و حرف و حدیث‌هایی چون ارتباطش با پیمانکاران توضیح داده است.

او همچنین درباره‌ی فایل صوتی منتشر شده از میترا استاد و کسی که گفته می‌شد پیمانکار شهرداری است می‌گوید شخصی بوده که خود را «بازوند» استاندار کرمانشاه معرفی کرده بوده است، استاد می‌گوید که فایل کامل صوتی را دارد و بزودی منتشر می‌کند. او در ادامه به این سوال که چگونه این فایل صوتی را در دست داده است هم پاسخ داد.

برادر میترا استاد همچنین می‌گوید که از محمود علیزاده طباطبایی، وکیل محمدعلی نجفی بخاطر طرح ادعاهایی درباره‌ی خواهرش شکایت خواهد کرد و در بخش دیگری نیز ادعاهایی را درباره‌ی محمدعلی نجفی مطرح می‌کند.

مسعود استاد یکشنبه شب در پستی اینستاگرامی با انتقاد از علی مطهری نایب رییس مجلس که در یادداشتی درباره‌ی این ماجرا از واژه‌ی پرستو استفاده کرده بود، نوشته است: «فرصتی سه روزه به احترام رای همشهریهای عزیز، که شما را به واسطه تبار والایتان به مجلس فرستادند، خواهم داد، تا نسبت به موضع گیری اخیرتان از موکلین داغدارتان عذرخواهی بفرمایید. در غیر اینصورت به وکالت از اولیاء دم، به جرم افتراء از شما شکایت خواهم کرد».

او بخشی از تصویر عقدنامه‌ی نجفی و خواهرش را منتشر کرده که نشان‌دهنده‌ی عقد دائم آنها در تاریح ۸ اردیبهشت ماه ۹۷ است در حالی که استعفای نجفی از شهرداری ۲۱ فروردین ماه یعنی حدود دو هفته پیش از آن پذیرفته شده بود.

متن کامل گفت‌وگوی انصاف نیوز با مسعود استاد، برادر میترا استاد که هنوز هم نامش به عنوان کارمند شهرداری در سامانه‌ی شفافیت وجود دارد را در ادامه بخوانید؛ همچنین جزییاتی از اجاره‌نامه‌ی منزل قبلی میترا استاد و محمدعلی نجفی نیز در ادامه می‌آید:

انصاف نیوز: وضعیت پرونده به چه صورت است؟

مسعود استاد: آخرین خبر این است که کیفرخواست صادر شده است و الان منتظریم که جلسه‌ی دادگاه تشکیل شود.

وکیل آقای نجفی صحبتی کردند و گفته‌اند که ایشان در بند عمومی نیستند. برخی گمانه‌زنی کرده‌اند که ممکن است دکتر نجفی در انفرادی باشد، شما اطلاعی در اینمورد دارید؟

کذب محض است این قضیه؛ ایشان ممنوع‌الملاقات هم نیستند. بنده امروز دادسرا بودم.

شما امروز آقای نجفی را دیدید؟

گفته‌اند که در انفرادی است و ممنوع‌الملاقات است…

نه؛ وکیل‌شان گفته‌اند که آقای نجفی در بند عمومی نیستند.

خیر، این خبر کذب محض است.

پس کجا هستند؟ شما اطلاع دارید؟

بنده اطلاعی ندارم.

وکیل آقای نجفی و برخی به سرعت صدور کیفرخواست انتقاد دارند، نظر شما چیست؟

این را دیگر همه در جریانند. این قضیه از حد ملی هم فراتر رفته است. به همین‌خاطر قوه قضاییه هم خیلی پیگیر این ماجرا شد که بتواند سریع‌تر پرونده را جمع کند. خیلی از مسایل دیگر هم دست به دست هم داده که سبب شده اختلافاتی بین جناح‌ها بیفتد و به‌خاطر اینکه این مسایل کم شود و محدود شود سعی کردند که پرونده را سریع‌تر جمع کنند.

قوه قضاییه هم خدا را شکر بر اساس عدالت تا الان عمل کرده است و مطمئنم پس از این هم همینطور خواهد بود.

آیا با شما یا خانواده تماسی برای رضایت داشته‌اند؟

خیر! دنبال رضایت نیستند. اینها فعلا آقای طباطبایی را انداخته‌اند جلو؛ یک آدم هوچی‌گر که جز هوچی‌گری چیزی راجع به وکالت نمی‌داند. صرفا دارد تهمت می‌زند و توهین می‌کند. امروز هم در دادسرای جنایی مصاحبه‌ای با خبرنگارها داشتم و گفتم که یا ایشان باید ثابت کند که این اتهاماتی که زده واقعیت دارد یا اینکه باید طبق قانون در ملا عام پاسخ دهد.

منظورتان چه اتهاماتی است؟

اتهاماتی دال بر مهدورالدم بودن، توهین به پیامبر، توهین به مقدسات و… چیزهایی که ایشان آمده نوشته، چیزهایی است که من فکر می‌کنم برازنده‌ی خودش و خانواده‌اش باشد که به خواهر بنده نسبت داده‌اند. و من حتما از این قضیه نمی‌گذرم، امروز با چند وکیل صحبت کردم و در همین روزها از آقای طباطبایی شکایت می‌کنم.

حتی آقای نجفی صحبت‌هایی که ایشان کردند را تکذیب کرده؛ جالب است که موکل تکذیب کرده اما وکیل دارد ادامه می‌دهد.

شما گفته بودید که خواهرتان ناگفته‌هایی داشتند که با شما در میان گذاشته بودند.

امروز در مصاحبه‌ای که با دوستان داشتم به آنها هم عرض کردم که آقای نجفی یکسری مشکلات اخلاقی داشتند؛ این مشکلات اخلاقی را من پرونده‌هایش را دادم به دادسرای جنایی. کسانی بودند در ده سال و 7 سال گذشته، زمان‌هایی که ایشان در پست‌های دیگری بودند، اقداماتی انجام دادند با یک‌سری [کسانی] که خلاف شرع بوده. من حتی شماره‌ی آنها را دادم به داسرای جنایی و استشهادیه نوشتند و تایید کردند این قضیه را.

شما می‌گویید مربوط به 10 تا 7 سال گذشته بوده، در مدت زندگی‌شان با خانم استاد چطور؟ در آن مدت هم چنین ادعایی وجود دارد؟

در مدت زندگی‌شان با خواهر بنده یکسری مسایل هست که من گذاشته‌ام در دادگاه به‌صورت علنی صحبت کنم و در این مقطع چیزی نمی‌خواهم بگویم؛ اما در دادگاه حتما این موضوع را خواهم گفت و تمام اطلاعاتی که راجع به مسایل اخلاقی ایشان است –چه در سال‌های گذشته و چه آن یکسال و خرده‌ای زندگی‌شان با خواهر بنده- همه را افشا می‌کنم.

انصاف نیوز: مسایل دیگری هم مطرح شده. آیا شما در مراسم برج میلاد به‌طور کلی نقشی داشته‌اید؟

کاملا تکذیب می‌کنم. اتفاقا امروز راجع به این قضیه با آقای شهریاری صحبت کردم و گفتم الان تمام دوستان آقای نجفی دارند به اینور و آنور چنگ می‌اندازند تا بتوانند تهمت بزنند. در مورد جریان برج میلاد که در وهله‌ی اول من اصلا آنجا نبودم، اصلا در برج میلاد نبودم که بخواهم هماهنگی‌اش را انجام دهم. دوم اینکه بعد از اینکه حتی احضاریه برای آقای نجفی آمد درب منزل، من تازه آن موقع متوجه شدم که جریان از چه قرار است.یعنی بعد از آمدن احضاریه که به قول خودشان 10:30 شب آمد، من تازه آن ساعت متوجه شدم که جریان از چه قرار است.

بنده اگر صحبتی می‌کنم دال بر مستندات است. اگر به فرض مثال می‌گویم دست خواهرزاده‌ی بنده شکسته، یا می‌گویم ناخن خواهر من شکسته و کتک‌کاری کرده آقای نجفی، مدارک پزشکی قانونی و آگاهی را رو می‌کنم. مدارکی که موجود است را رو می‌کنم.

نمی‌شود بگویند که دبیرستان فلان جا درس داده، کوی فراز خانه داشته… من تا بحال اصلا داخل کوی فراز نرفته‌ام؛ اما گفته‌اند دختران دبیرستانی می‌رفته‌اند آنجا و…

اصلا به فرض هم بنده کثیف‌ترین آدم دنیا، چه ربطی به قتل دارد؟! یک نفر یک قتلی مرتکب شده قصاصش کنید. این مسایل را من نمی‌فهمم، بنده برادر ایشان هستم و کثیف‌ترین آدم دنیا، چه ربطی به قتل دارد که آقای نجفی انجام داده؟

اینها دیگر اخلاق و انسانیت را گذاشته‌اند زیرپا. دارند سعی می‌کنند که بخواهند آتویی از ما بگیرند که خوشبختانه و خدارا صد هزار مرتبه شکر مشکلی نداریم. امروز به خبرنگارها هم گفتم که بنده تحصیلاتی هم که دارم می‌توانند برود دانشگاه امیرکبیر سرچ کنند، اسم بنده را پیدا می‌کنند.

آخر عده‌ای گفته بودند با پارتی بازی درس خوانده و مدرک گرفته؛ مدارک بنده همه‌اش موجود است. بروند استعلام بگیرند و هرجای دیگری بحثی هست بیایندو طبق مستندات با من صحبت کنند. من طبق مستندات صحبت می‌کنم و دلایل محکمی برای اثبات دارم.

چرا شما با مدرک هوا-فضا و با عنوانی که دارید، یعنی موسس خانه‌ی هوا فضای ایران، باید بروید در شهرداری کار کنید؟

این را من با آقای نجفی صحبت کردم. بنده استاد چند دانشگاه بودم و تدریس دانشگاه را کنار گذاشتم و آمدم در کنار آقای نجفی راجع به هوشمندسازی شهر تهران اقداماتی انجام دادم، صرفا همین بوده. اینکه گفته‌اند حکم فلان برایم صادر شده یا پیمانکار هستم کذب است. اصلا بنده نه پیمانکار بوده‌ام و نه هیچ پرونده‌ای به لطف خدا در شهرداری دارم. می‌توانند بروند از حراست و بازرسی شهرداری استعلامش را بگیرند. اینکه دیگر جای بحث ندارد، بنده اگر اختلاس کردم بیرون از زندان چکار می‌کنم؟ مگر نمی‌گویند من پیمانکار بودم؟ مدارکش را بیاورند.

انصاف نیوز: موضوعی که در مورد آن ادعاهایی مطرح می‌شود بحث ارتباط شما با پیمانکاران شهرداری بوده، فایل صوتی‌ای هم فردی به نام امین فردین منتشر کرده بود از تماسی با خواهرتان که مطالبه‌ای از ایشان و آقای نجفی دارند، البته در این مورد با خود خانم استاد هم گفت‌وگویی داشتیم. جریان چه بود؟

آقای بازوند را می‌گویید؟ استاندار کرمانشاه که تماس گرفته بودند و فایل صوتی‌اش پخش شد؟ تماس گرفته بودند با خواهر بنده که یک پرونده هست و مسایلی دیگر را هم عنوان می‌کنند. آن صدا را کامل بریده‌اند؛ بنده آن مکالمه را کامل دارم.

آقای بازوند بودند؟ چون می‌گفتند پیمانکاران شهرداری بودند؟!

خیر! آقای بازوند بودند؛ البته آقای بازوند نبودند، کسی بود که خودش را جای آقای بازوند جا زده بود. کسی بود که می‌گفت من بازوندم؛ در صورتی‌که اصلا استاندار کرمانشاه که برای پرونده‌ی شهرداری زنگ نمی‌زند؛ بخواهند خودشان به آقای نجفی زنگ می‌زنند و خودشان کارشان را درست می‌کنند. کار هم قانونی بوده.

بعد هم در آن مکالمه می‌گویند در این موضوع پول هست و… که خواهر بنده همان لحظه جوابشان را می‌دهد و می‌گوید که آقای نجفی اگر که قرار باشد کار غیرقانونی باشد آن را انجام نمی‌دهد. یعنی دقیقا عین این را می‌گوید و بنده مکالمه‌ی کامل را دارم و به‌زودی آن را پخش می‌کنم تا دست این افرادی که قصد دارند خواهر من را خراب کنند رو شود.

شما فایل کامل صوتی را چطور دارید؟

مکالمه‌ی کامل را خواهر بنده برایم فرستاده.

یعنی ایشان ضبط کرده بودند.

بله.

جزییات اجاره‌نامه‌ی منزل قبلی میترا استاد

برادر میترا استاد تصویری از اجاره نامه‌ی منزل قبلی او را در اینستاگرام منتشر کرده و گفته بعد از آن هم یک آپارتمان اجاره‌ای دیگر تنها نصیب خواهرش بوده که «مقتل» او شد. محمدعلی نجفی که به قتل همسر دوم خود اعتراف کرده در زندان اوین به سر می‌برد.

روزنامه ایران چند روز پیش به نقل از پسر میترا استاد نوشته بود «چند روز قبل به این خانه آمدیم. این خانه متعلق به دوست نجفی بود که به مدت یک سال در اختیار ما گذاشته بود تا در آن زندگی کنیم».

تصویر اجاره نامه که برادر میترا استاد منتشر کرده است

به گزارش انصاف نیوز، مسعود استاد روز دوشنبه به همراه تصویر اجاره‌نامه‌ی منزل قبلی که امضای فائزه هاشمی در محل اجاره دهنده و در امضای مستاجر هم نام میترا استاد با حروف انگلیسی در آن دیده می‌شود، به عنوان «درددل اول» و «سند شماره ۱ / اجاره نامه آپارتمان صدرالاشاره» نوشت:

«بنا بر اطلاع، امروز به حول و قوه الهی کیفرخواست قاتل صادر شد. تا به امروز درد در سینه نگاه داشتیم و جواب بلبلان بدسخن را ندادیم تا انحراف در مسیر تحقیقات توسط وکیل ناشی مجرم به قتل که حتی فیلم سره از ناسره را تشخیص نمی‌دهد صورت نپذیرد. امروز قصد کردیم تا به احترام خون به ناحق ریخته شده با تقدیم اسناد به مردم شریف میهنمان، اول جواب را به سرکار خانم تابشیان که مسرور از خلق حسنه همسر قاتلش بود بدهیم.

سرکار خانم تابشیان! وزارت آموزش و پرورش و باز هم وزارت علوم، معاون رییس جمهور و شهرداری و مشاور رییس جمهوری و … آقای نجفی گوارای وجودتان بود. خانه نشینی، بداخلاقی، تهدید با سلاح غیر مجاز و نهایتا سلب حیات نصیب عزیزمان بود. پرواضح است که صدارت نشینی برای حمد و ثنای اخلاق حسنه قاتل، برای شما می‌ارزد.

از آن همه عالی نشینی، یک واحد آپارتمان اجاره ای به مساحت ۱۲۱/۷ متر برای شروع زندگی مشترک آنها بود (۱۳۹۷) و بعد از آن آپارتمان عاریه ای بود که مقتل عزیزمان شد.

سوز دل نکشیده‌اید که قاتل بزرگ می‌دارید».

منزل محل قتل که میترا استاد و پسرش در آن زندگی می‌کردند

در تصویر اجاره‌نامه‌ی منزل قبلی که شفاف و خوانا نیست اما به نظر می‌رسد که تاریخ اجاره نامه از ۲۴ بهمن ماه ۹۶ تا ۲۴ خردادماه ۹۸ به مدت ۱۶ ماه یعنی تا ۱۰ روز دیگر است و مبلغ اجاره به صورت یکجا در ابتدا پرداخت شده بود.

در بخش توضیحات این اجاره نامه که خوانا نیست عبارت «در شرف ازدواج می‌باشند» دیده می‌شود.

آدرسی که در اجاره‌نامه‌ی منتشر شده دیده می‌شود خیابان ۱۷ غربی سعادت آباد است در حالی که تصویر منزلی که محل قتل بوده در خبرها برج آرمیتا ذکر شده است یغتی در تقاطع خیابان سعادت آباد و ایران زمین (دادمان).

با توجه به گفته‌ی پسر خانم استاد به نظر می‌رسد آنها چند روز – احتمالا حدود یک ماه – قبل از پایان قرارداد قبلی به منزل جدید در برج آرمیتا (مجتمع دوبرال) نقل مکان کرده بوده‌اند.

میترا استاد سه‌شنبه‌ی – حدود ۱۰ روز پیش – در محل سکونت خود در برج آرمیتا به قتل رسید و ساعاتی بعد محمدعلی نجفی با مراجعه به آگاهی به قتل او اعتراف کرد و بازداشت شد. چند روز پیش کیفرخواست او به اتهام قتل صادر شده و به دادگاه ارجاع شده است.

یک روز پیش از قتل، میترا استاد با خبرنگار انصاف نیوز تماس گرفته بود و می‌خواست مصاحبه کند؛ قرار مصاحبه برای فردای آن روز گذاشته شد اما غروب همان روز آن را لغو کرد و گفت که راهی سفر است. خبرنگار انصاف نیوز شنبه‌ی گذشته به عنوان مطلع با حضور در دادسرا به پرسش‌های بازپرس و سرپرست دادسرای جنایی در این باره پاسخ داد.

محمود علیزاده طباطبایی وکیل نجفی مدعی شده که قتل عمدی نبوده است. عبدالصمد خرمشاهی معروف‌ترین وکیل جنایی ایران اما می‌گوید سوءنیت در این قتل محرز است.

در روزهای پس از حادثه، به موازات رسیدگی قضایی به این پرونده، فعالان سیاسی هم یکدیگر را به بسترسازی و دخالت در ماجرا متهم می‌کنند و در این میان شایعات و گمانه‌زنی‌هایی درباره‌ی مقتول مطرح می‌شود.

این ماجرا اختلافی را در بین بخشی از اصلاح طلبان بر سر انتخاب نجفی برای شهرداری در سال ۹۶ ایجاد کرده است. غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران که چند عضو در شورای شهر دارد، مدعی است که در همان سال به اعضا هشدار داده بوده که از انتخاب نجفی به خاطر حاشیه‌ای که دارد دوری کنند. حمیدرضا جلایی‌پور عضو ارشد حزب اتحاد که چند عضو آن در شورای شهر هستند هم در پاسخ ادعا کرده که هیچ عضوی در آن سال از حاشیه‌های او اطلاع نداشته است.

مسعود استاد، برادر میترا استاد می‌گوید که پیگیر قصاص است و از خون خواهرش نمی‌گذرد. در عین حال خبرها حاکی از از تلاش برای گرفتن رضایت از خانواده‌ی مقتول است.

انتهای پیام


وکیل جنایی معروف: سوءنیت نجفی در قتل استاد محرز است

ناصر ایمانی: هردو جناح همه چیز را سیاسی می‌کنند

دو نکته‌ی علی مطهری درباره‌ی ماجرای نجفی

روایت تکمیلی خبرنگار انصاف نیوز از آخرین تماس میترا استاد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. شروع قرار داد اجاره 24 بهمن96 هست تاریخ عقد 8 اردیبهشت 97 ؟؟؟ یعنی میترا قبل ازدواج این خونه رو اجاره کرده بود؟!

  2. حرفای این آقا پر از تناقضه
    یه بار میگه دروغه که نجفی ممنوع الملاقاته، یه بار میگهدامروز دادسرا بودم میگن که ممنوع الملاقاته. یه بار قبلا گفتن نجفی یه ساعت با من حرف زد رضایت بگیره، اینجا گفته تماسی برای رضایت گرفتن نداشتیم. ماشالا همه صداها رو هم ضبط میکردن، یعنی بدون برنامه ریزی این کارو کردن؟ ما هم علف می خوریم

    11
  3. “امروز در مصاحبه‌ای که با دوستان داشتم به آنها هم عرض کردم که آقای نجفی یکسری مشکلات اخلاقی داشتند؛ این مشکلات اخلاقی را من پرونده‌هایش را دادم به دادسرای جنایی. کسانی بودند در ده سال و ۷ سال گذشته، زمان‌هایی که ایشان در پست‌های دیگری بودند، اقداماتی انجام دادند با یک‌سری [کسانی] که خلاف شرع بوده. من حتی شماره‌ی آنها را دادم به داسرای جنایی و استشهادیه نوشتند و تایید کردند این قضیه را.”

    سوال این است مشکلات قبلی و حوزه خصوصی نجفی چه ربطی به ایشان دارد؟ این اطلاعات قبل از ازدواج خواهر محترمه به اشان رشیده یا بعد؟ منشا این اطلاعات چه کسی بوده است؟ و اگر ایشان این اطلاعات را داشته آیا خواهر محترمه را قبل از ازدواج در جریان مسایل مطرح کرده گذاشته است؟ محتویات مذاکرات 4 ساعته ایشان با مرحومه در شب قبل از قتل چه بوده است؟ آیا مرحومه در خصوص مسایل خصوصی زندگی با نجفی با ایشان مشورت می کرده؟
    یکی از نقاط کور پرونده مرحومه همین جاست حتی اگرنجفی اعتراف کند!

    10
  4. مشخصه که کسی که صدای شوهرشوضبط میکنه ازهمون اول بانقشه وهزارنیرنگ واردزندگی نجفی شده کاش یکی صدای خودشم ضبط میکرد
    اشتباه آقای نجفی این بوده که دست مسعوداستادروگرفته بلندش کرده باپارتی بازی الان به اولین کسی که خیانت کردن خونواده استادبه خودآقای نجفی کردن
    آقای مسعوداستادمگه حق التدریسی دانشگاه چقدبهت میدادن که میگی دانشگاه تدریس میکردم فرض براین آقای نجفی خواست شهرداری استخدامت کنه توبایدبری این یک چیزبدترازخیانت به جوونای تحصیلکره بی کس وکاره این کارتوبدترازقتله ازخدابترس توکه عقل داشتی آقای نجفی بگه بیاخودت روداخل چاه بندازمیندازی امیدوارم اگه داخل شهرداری استخدامی یک ریالش به حلاوت خوردت نشه قبلا دلم براخواهرت میسوخت اماالان که این فهمیدم چه آدمای مکارهستین میگم خدایا خداازخودتم نگذره

    8
    1
  5. من چون واقعا هنوز برام ثابت نشده در مورد مسائل اخلاقی یا پرستو بودن خانم استاد، قضاوتی بکنم.
    ولی حقیقتش ادبیات این خانواده به نظرم خیلی بد و سخیف و باج گیرانه است.

  6. آقای استاد اگر در جریان فساد اخلاقی آقای نجفی بودید چرا طلاق خواهرتان را نگرفتید؟؟؟ چطور خودتان را استاد چند دانشگاه می دانید در بهترین حالت حق التدریس بودید که شاید با پولش می توانستید خرج خورد و خوراک خودت رو تامین کنی آقای نجفی اشتباه کرد که زیر بال و پر تو نمک نشاس رو گرفت.

  7. وای آقای استاد فقط با این مصاحبه ها خودت رو داری رسوا میکنی و خواهرت رو یعنی شمانیت سو داشتین بانیت قبلی وارد زندگی نجفی شدین که مدرک علیه ش جمع کردین والا خواهرت خودش انداخته وسط زندگی خانم تابشیان بد الان بنده خدا بهتون بدهکار هم هست چطور چهل سال زندگی کرده آبرو نجفی بداخلاق حفظ کرده مدرک علیه شوهرش جمع نکرده باعزت واحترام زندگی کرده حتی اگه ما نجفی رو فردی بی اخلاق و هرزه هم بدونیم کار این خانم درسته و قطعا اگه خیلی خواهر دوستی حتما برای خواهرت از ش طلب بخشش کن قطعا ببخشش نیازداره چون خدا جای حق نشسته قطعا خواهرت برای اینکه به آرزو های دور ودرازش برسه از روی دل شکسته این خانم رد شده که سرنوشتش شده مقتول اینم میدونیم هر مقتولی لازمش مظلوم بودن نیست هر کاری هم میکنی بکن فقط خدا رو در نظر بگیر قبلش

  8. بعضی زنها شیطان که چه عرض کنم دست شیطان و از پشت بستن ، مرد اگه مثل نجفی مظلوم باشه درجا تو دام میافته ،، اونم چه خانواده، ، طرف یه سال نشده اومده تو زتدگی مردم، اندازه بیس سال مدرک جم کرده الله اکبر،
    نمک میخورن نمکدان میشکنند نجفی ساده مار تو استین پرورش داده، خدا عاقبت ههمونو ختم به خیر کنه،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا