خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«وقتی خمینی شبیه مسیح شد!»

حمید رسایی با انتشار عکس زیر در یادداشتی با عنوان «وقتی خمینی شبیه مسیح شد!» در کانال تلگرامی خود نوشت:

اگر بگویی مردم ایران تا حد جنون، عاشق خمینی بودند و هستند، باورش برای برخی سخت است. خصوصا برای نسلی که تشییع جنازه تاریخی و باشکوه پیر جماران را ندیده باشند. اما این تصویر، نشانه ای است از این عشق جنون آمیز.

محمود عبدالحسینی، یکی از عکاسان ایرانی بود که ۱۴ خرداد سال ۶۸ در جریان تشییع جنازه امام خمینی (ره) توانست در یک شکار کاملاً اتفاقی، این صحنه عجیب را در تاریخ ثبت کند.

عبدالحسینی در گفتگو با یکی از نشریات درباره این تصویر گفته است: «وقتی عکس را ظاهر می کردم، تنم لرزید! عجیب بود! مثل تابلوی نقاشی حضرت مسیح شده بود. زمانی که او را از صلیب پایین می آوردند. سر و صورت و گردن و پاها تماماً شبیه به تصویر مسیح شده بود!»

او می گوید خیلی از مسیحیان خارجی که این عکس را دیده بودند، از شباهت فوق العاده جنازه مطهر امام (ره) به جنازه نقاشی شده حضرت مسیح (ع) حیرت زده شده بودند. (لازم به توضیح نیست که از نظر ما مسلمانان و مطابق آیات قرآن، حضرت عیسی (ع) به صلیب کشیده نشده اند؛ ما قتلوه و ما صلبوه و لکن شبه لهم)

پس از این اتفاق شکفت انگیز که حکایت از عشق و اردات عجیب مردم به امام دل ها داشت، جنازه مطهر حضرت امام مجدداً توسط فرزندشان، مرحوم سید احمد آقا به جماران منتقل و بدن مطهر ایشان با کفن دیگری آماده دفن شد.

مرحوم آقای میریان، از جمله اعضای دفتر حضرت امام (ره) که آن روز در بطن این واقعه قرار داشت، بعد از تغییر کفن پاره شده حضرت امام، آن را نزد خود نگه می‌دارد و‌ بعدها قسمتی هایی از آن کفن مطهر را به برخی دوستان نزدیک و اطرافیانش اهدا می‌کند. از باب توفیق الهی، شب گذشته تکه ای از این کفن مطهر به دست من رسید تا ان شالله از باب تبرک آن را در کفنم قرار دهم. از دوست عزیز و‌ برادری که این هدیه ارزشمند را به من تقدیم کرد، سپاسگزارم.

پ ن: این تصویر حضرت امام (ره) پیش از این به دفعات در رسانه های مختلف داخلی و خارجی بازنشر شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا