خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازتاب سخنان رهبری در رسانه‌های خارجی

ایرنا نوشت: رسانه های عربی زبان سخنان روز سه شنبه رهبری انقلاب اسلامی در آیین سی امین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) بازتاب دادند و هریک براساس سیاست های خبری خود بخشی از سخنان ایشان را برجسته کرده و اعلام کردند که سیاست های منطقه ای آمریکا و ایستادگی جبهه ی مقاومت دربرابر آن از مهم ترین محورهای سخنان رهبر ایران در سالگرد آیت الله خمینی بوده است.

رسانه های عربی زبان با پرداختن به سخنان مهم رهبر انقلاب در مراسم سی امین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، بخش هایی از این سخنان بویژه “شکست های آمریکا در منطقه در نتیجه جبهه مقاومت” را بازتاب دادند.

**بخش عربی خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری فرانسه به سخنان رهبر انقلاب در خصوص ترامپ اشاره کرد و نوشت : آیت الله خامنه ای، ریاست دونالد ترامپ را نشانه افول سیاسی آمریکا دانست.

رهبر عالی ایران افزود: سپردن سرنوشت بیش از سیصد میلیون نفر جمعیت امریکا به دست فردی که این صفت ها را داشته باشد، دلیل آشکاری بر افول اخلاقی و سیاسی آمریکا است.

این گزارش می افزاید: در خود آمریکا نیز بحث های گوناگونی درباره تعادل فکری و اخلاقی ترامپ مطرح می شود.

** الجزیره قطر

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر در مطلبی با پرداختن به سخنان عصر سه شنبه رهبر انقلاب در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) نوشت: رهبر ایران گفت که  تسلیم شدن در مقابل آمریکا به معنای پرداخت هزینه سنگینی است.

رهبر ایران افزود که ریاض تمامی خواسته های واشنگتن را اجرا می کند، اما در نهایت با اهانت های رئیس جمهوری آمریکا روبرو است.

آیت الله خامنه ای افزود: باید به تقویت توان دفاعی از جمله توان نظامی ادامه دهیم، چرا که این زمینه ای است که مانع از تجاوز دشمنان به ما می شود.»

 

** المیادین لبنان

شبکه تلویزیونی المیادین لبنان نیز با اشاره به سخنان آیت الله خامنه ای گزارش داد: رهبر انقلاب ایران گفت که آمریکایی ها می خواهند، ما راه مقاومت را رها کنیم و دشمنی شان با ما نیز به همین دلیل است.

این تلویزیونی لبنانی گزارش داد: هر زمان که مقاومت و ایستادگی کردیم، در رسیدن به اهدافمان پیشرفت داشتیم و مثال ها در این زمینه زیاد است. عربستان هزینه می دهد، تصمیمات آمریکا را اجرا می کند و این در واقع هزینه تسلیم شدن است.

این شبکه خبری لبنانی اضافه کرد: آیت الله خامنه ای، راز ماندگاری جمهوری اسلامی ایران را آن دانست که میراث مقاومت و پایداری امام خمینی را به ارث برده است.

المیادین افزود: ایشان جبهه مقاومت امروز را منسجم تر از ۴۰ سال گذشته دانستند.

** خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)

سانا گزارش داد: امام سید علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که نقشه های آمریکا در سوریه، عراق و لبنان شکست خورده است.

ایشان افزودند: شکست های آمریکا در منطقه ناشی از ایستادگی جبهه مقاومت است.

به گزارش سانا، آیت الله خامنه ای با بیان اینکه «در این مرحله، موضوع اقتصادی بیشترین اهمیت را برای ایران دارد» بر «ضرورت انسجام و اتحاد داخلی، دوری گزیدن از اختلافات سیاسی و تلاش برای حل مشکلات ملت ایران» تاکید کرد.

سانا گزارش داد: خامنه ای به افول اقتصادی آمریکا اشاره کرد و افزود: انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا نشانه ای از افول و عقب گرد این کشور است.

خبرگزاری رسمی سوریه افزود: رهبر ایران در ادامه گفت که آمریکا از جنایت های رژیم صهیونیستی و نیز از جنایت هایی که در حق مردم یمن انجام می شود دفاع می کند و این نشانه فروپاشی اخلاقی است.

** اسکای نیوز

این شبکه تلویزیونی که برنامه هایش را از ابوظبی امارات به روی آنتن می برد،  سخنان مقام معظم رهبریرا پوشش و گزارش داد: رهبر ایران می گوید آمریکا قادر نخواهد بود که ایران را از توان موشکی اش محروم کند.

**بخش عربی روزنامه ایندیپندنت

ایندپندنت روزنامه انگلیسی  نوشت: آیت الله خامنه ای تصریح کرد که سیاست های آمریکا در عراق، سوریه و لبنان شکست خورده است و تهران هرگز فریب طرح ترامپ برای مذاکره را نخواهد خود و ما هرگز از برنامه موشکی دست نخواهیم کشید.

ایندیپندنت به نقل از رهبر انقلاب افزود: آیت الله خامنه ای گفت که آنها (آمریکایی ها) می دانند که ما به نقطه دفاعی و ثبات رسیدیم به همین خاطر می خواهند ما را از برنامه های دفاعی محروم کنند، هرچند که آنها هرگز موفق نخواهند شد.

 

**روسیا الیوم

تارنمای بخش عربی شبکه تلویزیونی روسیا الیوم  گزارش داد: آیت الله خامنه ای اعلام کرده است که ایران بدنبال صدور انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر نیست و آمریکا درحال ضعیف کردن عربستان است.

براساس این گزارش «رهبر ایران اعلام کرد که ما به دنبال صدور انقلاب نیستیم و اندیشه مقاومت از مرزهای ایران گذشته است و ملت های دیگر آن را پذیرفته اند.

این تارنما گزارش داد: آمریکا به دنبال تسلیم  ایران است. موضوعی که آن را نمی پذیریم و مهم ترین علت دشمنی واشنگتن با تهران همین است که ما راه مقاومت را به عنوان یک واکنش طبیعی به سیاست های قلدرمآبانه آمریکایی درپی گرفتیم و در این زمینه موفق بوده ایم.

روسیا الیوم اضافه کرد: رهبر ایران در ادامه گفت که امروز جبهه مقاومت نسبت به ۴۰ سال گذشته انسجام بیشتری دارد، درحالی که استکبار جهانی در حال فروپاشی و قدرت آمریکا رو به افول گذاشته و نفوذ آن کاهش یافته است.

براساس این گزارش، آیت الله خامنه ای افزود، توطئه های آمریکا علیه جبهه مقاومت در منطقه به خود آنها باز خواهد گشت.

این شبکه تلویزیونی ادامه داد: رهبر ایران تصریح کرد که آمریکا با دریافت پول و دلار و اجرای خواسته هایش، عربستان را ضعیف می کند، چرا که آنها مقاومت نمی کنند.

روسیا الیوم در پایان اضافه کرد: آیت الله خامنه ای گفت، سیاست های استکباری آمریکا و مزدوران شان به ویژه حکام عرب منطقه در صدد هستند که آرمان مردم فلسطین به فراموشی سپرده شود.

**سومریه نیوز عراق

شبکه تلویزیونی سومریه نیوز گزارش داد: رهبر عالی ایران گفت که عربستان هزینه می دهد و تصمیمات آمریکایی ها را اجرا می کند و با این کار درواقع ریاض مالیات تسلیم خود در برابر واشنگتن را می پردازد.

تارنمای این شبکه تلویزیونی افزود: شکست های آمریکا در منطقه نتیجه جبهه مقاومت است و آمریکایی ها می خواهند که ما از مقاومت دست بکشیم و دشمنی آنان با ما به همین دلیل است.

**الخلیج الجدید

تارنمای الخلیج الجدید به نقل از رهبر انقلاب نوشت : آیت الله خامنه ای گفت که راهبرد کشورش در مقابله با فشار آمریکا بر مقاومت، تلاش و تسلیم نشدن استوار است و ایران تمامی هزینه ها در این باره را متحمل خواهد شد، چرا که هزینه تسلیم بیشتر از مقاومت است.

رهبر ایران با اشاره به اینکه جبهه مقاومت امروز از گذشته قوی تر است، افزود: آمریکا در لبنان، عراق، فلسطین و سوریه شکست خورد.

این تارنما به نقل از رهبر انقلاب نوشت : عربستان تسلیم آمریکا شده است و این شرایط کنونی آن است، پول می دهد و اهانت می شنود و آن را گاو شیرده خطاب می کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا