خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ جلایی پور به «سخنان بی‌پایه‌ی آقای کرباسچی»

حمیدرضا جلایی پور، عضو ارشد حزب اتحاد در یادداشتی با عنوان «سخنان بی‌پایه‌ی آقای کرباسچی» درباره‌ی توییت و مصاحبه‌ی اخیر او در ماجرای محمدعلی نجفی [لینک] در کانال تلگرامی خود نوشت:

آقای غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی، درباره توییت اخیرش در مورد محمدعلی نجفی توضیح دادند که: «توييتم برای تنبه كسانی بود كه به خاطر لج‌بازی سياسی و مخالفت با مرحوم هاشمی كار شهرداری را به فضاحت كشاندند.» «همين افراد (کسانی که اصرار بر شهردار شدن نجفی داشتند) پريشب جمع شدند و رفته‌اند منزل مرحوم هاشمی برای عذرخواهی.» «به خطا در حق هاشمی اعتراف كرده‌اند و گفته‌اند ما در حق هاشمی و خانواده‌اش جفا كرده‌ايم.» من «دوستان حزب اتحاد و مشاركت را با همه ارادت و رفاقتی كه داريم در اين امر مقصر می‌دانم.» (این گفت‌وگو را اینجا بخوانید: [لینک] )

براساس توضیحات زیر سخنان آقای کرباسچی از اساس بی‌پایه است:

۱- دیدار تعدادی از اعضای حزب اتحاد و مشارکت با اعضای خانواده آقای هاشمی رفسنجانی یک مراسم افطاری دوستانه بود و اساسا ربطی به عذرخواهی و شهرداری نجفی نداشت. به‌طوریکه آقای محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، درباره این افطاری گفتند: «چنین مواردی که جناب اقای کرباسچی فرموده اند مطرح نبوده، بلکه این دیدار یک میهمانی افطاری و گپ و گفت‌وگویی دوستانه و یادآوری خاطرات گذشته با نگاه به آینده بوده است.”.

۲- دو سال پیش وقتی تمام اعضای شورای شهر (هر بیست‌و‌یک‌عضو) آقای نجفی را بعنوان شهردار انتخاب کردند، بر خلاف اظهارات امروز آقای کرباسچی، هیچ‌کدام از اعضای شورا و نیز اعضای حزب اتحاد از رابطه‌ی خانم میترا استاد و آقای نجفی خبر نداشتند و آقای کرباسچی حامل هیچ پیامی در این باره از سوی خودش یا سازمان‌های رسمی اطلاعاتی به آنان نبود. حتی اعضای حزب کارگزاران هم به شهرداری نجفی رای دادند.

روشن است که اگر ایشان در زمینه‌ی ارتباط آقای نجفی با خانم استاد اطلاعات موثقی داشتند و در اختیار هم‌حزبی‌هایشان می‌گذاشتند آن‌ها به شهرداری او رای نمی‌دادند. در مورد هم‌حزبی‌ها در حزب اتحاد نیز اطمینان دارم اگر درباره‌ی این ارتباط چیزی می‌دانستند قطعا از شهرداری آقای نجفی حمایت نمی‌کردند. بعضی از افرادی که در فرآیند انتخاب شهردار فعال و مطلع بودند معتقدند که علت مخالفت جناب کرباسچی با شهرداری نجفی مسئله دیگری بود و در هر حال هیچ کدام از اعضای شورا و احزاب اصلاح‌طلب اطلاعی از ارتباط آقای نجفی با خانم میترا استاد نداشتند.

از ذکر و نشر این سخنان کذب توسط آقای کرباسچی بر خلاف اخلاق سیاسی عمیقا متاسفم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا