خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شبکه‌ی اجتماعی صدامحورِ نریتور [+لینک دانلود]

محمدرضا جلایی پور درباره‌ی «شبکه‌ی اجتماعی صدامحورِ نریتور» نوشت:

در چند سال اخیر شیب افزایش استفاده از رابط کاربری صوتی تندتر شده است. گویی بعد از چند دهه غلبه‌ی کیبورد و مونیتور، و با پیشرفت فناوری‌های تشخیص صدا و فرمان و ارتباط صوتی و انواع دستگاه‌های هوشمند و گوشی‌های بی‌سیمِ پخش صدا، صدا به عنوان میانجی رابطه‌‌ی فرهنگی و اجتماعی احیا شده است و مثل بیش از صد و پنجاه هزار سالی که انسان خردمند روی زمین تحول زبانی را تجربه کرده،‌ «صدا» در حال تبدیل دوباره به رابط اصلی فرهنگی‌است.

کلام صوتی اطلاعات پیچیده‌ای که در کلمه‌ی مکتوب قابل انتقال نیست را هم می‌تواند منتقل کند (از جمله احساس، لحن، جنسیت، احوال گوینده و …) و برای ارتباط صوتی نیازی به درگیر بودن دست و چشم هم نیست و حین رانندگی، قدم‌زدن، درازکشیدن، کارهای آشپزخانه‌ای و ورزش هم رابطه‌ی صوتی ممکن است. شخصا چند سالی‌است که کتاب‌های صوتی‌ای که روزانه حین ورزش و در مسیرها می‌شنوم بیش از کتاب‌های کاغذی‌ای است که می‌خوانم و امثال من رو به افزایش‌اند.

رشد کاربرانِ دستیارهای صوتی (مثل سیری، گوگل‌اسیستنت، کورتانا و الکسا)، افزایش استفاده از بلندگوهای هوشمند (مثل گوگل‌هوم، اپل‌هوم‌پاد، آمازون‌اکو، سونوز وان)، رونق تولید و شنیدن پادکست صوتی و کتاب صوتی، افزایش استفاده از پیام‌گذاری صوتی در پیام‌رسان‌های موبایلی، رشد استفاده از گوشی‌های بی‌سیم و انواع اسپیکرهای سیار و آموزش از طریق فایل‌های صوتی، و افزایش مخاطب پلتفرم‌های موسیقایی و صوتی آنلاین همه از نشانه‌های افزایش اهمیت صدا در زیست‌بوم فرهنگی و سرگرمی و رابط‌های کاربری صوتی است. با پیشرفت نرم‌افزارهای تشخیص فرمان صوتی و ارتباط صوتی با هوش مصنوعی به زبان‌های مختلف این روند احتمالا با شیب تندتری ادامه خواهد یافت، به ویژه در فرهنگ‌های شفاهی‌تر.

در این زیست‌بومِ جدید جای خالی یک شبکه‌ی اجتماعی صدامحور احساس می‌شد. Narrator که از قضا مدیرعاملی ایرانی دارد یک شبکه‌ی اجتماعی صدامحور است و امروز آغاز به کار کرده است. در این شبکه‌ی اجتماعی استاتوس‌گذاری و کامنت‌‌گذاری و پیام‌گذاری‌ها صوتی است. اگر توییتر یک شبکه‌ی اجتماعی متن‌‌محور و اینستاگرام تصویرمحور است، نریتور صدامحور است. امکان تولید پادکست و برنامه‌ی رادیویی و شنیدنشان و پاسخ‌دادن صوتی به پادکست‌های دیگران هم در این شبکه‌ی اجتماعی تسهیل شده است و قاعدتا برای سخنرانان و تولیدکنندگان روبه‌افزایشِ پادکست فارسی هم پلتفرم مناسبی می‌تواند بشود.

از طریق لینک زیر می‌توانید اپِ این شبکه‌ی اجتماعی صدامحورِ جدید را روی گوشی‌تان بریزید و امتحان کنید:

[ لینک ]

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا