خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدال پلنگ های مازندران، طلسمی در جویبار را شکست

طلسم ساخت سالن تخصصی کشتی جویبار ، پایتخت کشتی ایران ، پس از سال ها کش و قوس سرانجام با مدال های طلا و نقره دو کشتی گیر اعزامی این شهرستان به المپیک 2016 ریو شکسته شده است .

به گزارش ایرنا، خبر آغاز ساخت این سالن کشتی را دبیر شورای اطلاع رسانی هفته دولت مازندران روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا داد.

احمد مظفری گفت که ساخت سالن تخصصی کشتی جویبار هفته آینده با حضور وزیر ورزش و جوانان آغاز می شود .

وی که در حاشیه مراسم استانی جشنواره شهید رجایی با خبرنگار ایرنا گفت و گو می کرد ، افزود : وزیر ورزش و جوانان دوشنبه هفته آینده در سفر به مازندران عملیات اجرایی ساخت این سالن را به پاس مدال آوری کشتی گیران المپیک ریو به زمین می زند .

مظفری گفت : جویبار ، کانون پرورش و تربیت کشتی گیران صاحب نام کشور است و ساخت این سالن کشتی همواره درخواست و انتظار مسئولان و ورزشکاران این شهرستان بود .

دبیر شورای اطلاع رسانی هفته دولت مازندران دیدار با سه کشتی گیر جویباری اعزامی به المپیک ریو را از دیگر برنامه های سفر وزیر ورزش و جوانان به استان اعلام کرد.

جویبار تا سال 76 یکی از بخش های شهرستان قائمشهر بود و از آن پس به شهرستان ارتقا یافت .

این شهرستان پس از قهرمانی و کسب مدال المپیک توسط مهدی حاجی زاده در سال 2002 صاحب سالن کشتی 2 هزار و 500 نفری به نام این ورزشکار شد و از همان زمان نیز وعده ساخت یک سالن تخصصی کشتی بزرگ تر را مسئولان وقت مطرح کرده بودند.

فدراسیون کشتی جهان سال 92 شهرستان جویبار را به عنوان پایتخت کشتی ایران انتخاب و معرفی کرد .

حسن یزدانی در 74 کیلوگرم و کمیل قاسمی در 125 کیلوگرم ، 2 کشتی گیر جویباری اعزامی به المپیک ریو بودند که موفق شدند به مدال طلا و نقره دست یابند.

رضا یزدانی کشتی گیر 97 کیلوگرم ایران نیز جویباری بود که در فینال در مقابل حریف روسی تن به شکست داد و از دستیابی به مدال بازماند .

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا