خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیگیری انصاف‌نیوز درباره‌ی «ثبت‌نام نشدن کودکان پاکستانی ساکن ری در مدارس»

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش روز پنج‌شنبه در توییتی اعلام کرد: «به قولم عمل کردم. 370 هزار دانش‌آموز افغانی و خارجی از مهر جا نماندند. درتلاشیم آن‌هایی که نتوانسته‌اند مدارک برسانند هم جا نمانند.» ، این درحالیست که گزارش‌ها از بازماندن کودکان پاکستانی ساکن شهر ری حکایت دارد که مدارک هویتی ندارند و این روزها برای ثبت‌نام در مدارس با مشکلاتی مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، برخی فعالان این حوزه درباره‌ی بازماندن کودکان پاکستانی از ثبت‌نام مدارس، می‌گویند: آنها وقتی به فرمانداری برای صدور کارت تحصیلی مراجعه کردند،همکاری لازم صورت نگرفت و مجبور شدند به اداره‌ی اتباع خارجی استانداری تهران مراجعه کنند.

چنین موردی مصداق ندارد

در این رابطه، «امین بابایی»، مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان ری در گفت‌وگو با انصاف نیوز درباره‌ی این که «چرا فرمانداری برای ثبت‌نام دانش‌آموزان غیرایرانی همکاری نمی‌کند»، گفت: چنین موردی مصداق ندارد و ماهیت سیاستگذاری فرمانداری در راستای اهداف دولت تدبیر و امید این است که به مجموع اتباع به عنوان برادران دینی خودمان نگاه کنیم.

وی البته این موضوع را یادآور شد که این حالت شامل اتباعی که از لحاظ ساختار ورودی، ورود غیر قانونی داشته و یا کدهای مربوطه و پاسپورت و برخی موارد دیگر به همراه نداشته باشند، شاید نشود،اما بطور کلی سیاستگذاری در راستای حمایت از این عزیزان است.

بابایی در پاسخ به این پرسش که «کسانی که مدارک هویتی ندارند، آیا باید به فرمانداری مراجعه کنند تا کارت تحصیل برای ثبت‌نام در مدارس دریافت کنند؟»، گفت: خیر! این افراد باید به اداره‌ی کل اتباع خارجی استانداری تهران مراجعه کنند و از آنجا، این موضوع پیگیری شود؛ به این صورت که اداره‌ی اتباع با سفارت مربوطه مکاتبه می‌کند و آنها پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند و اگر اصول کاریشان قانونی باشد با برگه‌های مرتبط از سفارت یا کنسولگریشان دوباره مراجعه می‌کنند.

این یک فرآیند قانونی است

وی تصریح کرد: فرمانداری‌ها هم مطابق قانون، استانداردهای تعریف شده و دستورالعمل‌های وزرات کشور و استانداری تهران، سرویس‌دهی لازم را به این عزیزان می‌دهد و این یک فرآیند قانونی است و حتی شهروندان ایرانی هم باید این فرایند را طی کنند.

تا مدارک احراز هویت مشخص نباشد،امکان سرویس‌دهی مهیا نیست

مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان ری همچنین تأکید کرد: وقتی عزیزی مراجعه می‌کند که نه شناسنامه و نه کارت ملی دارد، به هر ترتیب و دلیلی که باشد تا مدارک احراز هویتی‌اش مشخص نباشد، امکان سرویس‌دهی مهیا نیست و بنا براین چه در حوزه‌ی آموزش، چه در حوزه‌ی بهداشت و درمان و سایر بخش‌ها، داشتن برگه‌ی احراز هویتی لازمه‌ی هر شخص حقیقی است که بتواند ماهیت حقوقی پیدا کند و قابلیت رسیدگی به اموراتش فراهم بشود.

بابایی در پاسخ به این پرسش که «از ثبت‌نام برخی کودکان پاکستانی در مدارس جلوگیری می‌شود؟»، گفت: مسأله جلوگیری از ثبت‌نام مدارس در چارچوب کار ما نیست و به مسوولان حوزه‌ی آموزش مربوط است و باید به آنجا مراجعه کنند و اگر مدارک هویتی داشته باشند، روند ثبت‌نام انجام می‌شود.

مساله‌ای برای ثبت‌نام کودکان پاکستانی وجود ندارد

در همین حال، هدایت‌الله جمالی‌پور، فرماندار ویژه شهرستان ری در پاسخ به این پرسش که «با توجه به نامه‌ای که روز چهارشنبه از سوی استانداری تهران برای ثبت‌نام کودکان پاکستانی صادر شده، باز هم مشکلی وجود دارد؟»، گفت: با نامه‌ای که صادر شده، مساله‌ای برای ثبت‌نام این دانش‌آموزان وجود ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا