خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معمای حج عمره!

خبرگزاری ایرنا نوشت:

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه برای اعزام زائران عمره به عربستان هیچ مشکل فنی وجود ندارد، گفت: مشکل فنی یک اصطلاح است و موضوع عدم صدور مجوز پرواز از سوی عربستان نیز نبود؛ برخی توافقات بین سازمان هواپیمایی ایران و سازمان هواپیمایی عربستان است که در حال مذاکره هستیم.

جعفر یازرلو با تاکید بر اینکه بیان مشکل فنی اصطلاحی است که به صورت عامیانه در بسیاری از مسایل هواپیمایی هر کشوری استفاده می شود و ربطی به خرابی هواپیما ندارد، اظهار داشت: موضوع اصلی عدم صدور مجوز از سوی عربستان برای عمره مفرده همچنین هیچ ربطی به مسایل سیاسی، مالی، حمایت ایران از برخی مسایل حاشیه ای در کشورهای مختلف ندارد و ربط دادن اینگونه مسائل به این مهم غیر فنی و کاملا اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی برای صدور مجوز پرواز از سوی عربستان برای اعزام زائران عمره مفرده کشورمان مربوط به برخی توافقات بین سازمان هواپیمایی دو کشور است که برای حل آن نیز از طریق مختلف در حال رایزنی هستیم، ادامه داد: حل مشکل پروازی به تصمیم یا نحوه تصمیم گیری دو سازمان هواپیمایی ایران و عربستان ختم خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در پاسخ به این سوال که آیا نام برخی از مسئولان کشورمان در فهرست افراد تحریم شده ارتباطی به موضوع عدم صدور مجوز پروازی دارد یا نه، گفت: این موضوع نه صحت دارد و نه اینکه هیچ ربطی به تحریم برخی افراد خاص کشورمان ندارد.

یازرلو با بیان اینکه پرواز عمره مفرده مشکل ۹ ساله دارد، ادامه داد: با توجه به پیگیری های لازم از سوی مسئولان دست اندرکار کشورمان بسیاری از مشکلات پرواز عمره مفرده حل شده و هم اکنون تنها موضوعی که مانده و ان شاالله آن نیز به زودی حل خواهد شد مشکل صدور مجوز پرواز از سوی عربستان است.

وی بیان داشت: در صدور مجوز پرواز از سوی عربستان موردی اشاره شده که از سوی دو طرف در حال پیگیری و ارائه راهکار برای حل مشکل هستند که نهایتا حل خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: در این خصوص ارائه هرگونه اظهار نظر غیر کارشناسی و اخبار ناصحیح به مردم سبب ایجاد کندی در روند کارهای خواهد شد زیرا که این مشکل تنها باید از طریق کارشناسی فنی بین دو کشور حل شود.

مشکل پروازی حل شود اعزام عمره مفرده آغاز خواهد شد

سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه مشکل پروازی حل شود اعزام عمره آغاز خواهد شد، گفت: از طریق وزارت امور خارجه و مسئولان حج عربستان پیگیر راه اندازی عمره مفرده هستیم.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا