خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صادق محصولی با کدام قرارداد نفتی تریلیاردر شد؟ | دبیر کل جبهه پایداری را بهتر بشناسید | عامل اخراج شهید باکری او بود

تابناک نوشت:

کلیات

صادق محصولی متولد ۱۹ فروردین ۱۳۳۸ ارومیه، نظامی، سیاستمدار، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است، که در دولت نهم برای مدت یک سال، از ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ به عنوان وزیر کشور فعالیت می‌کرد و در دولت دهم نیز در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ وزیر رفاه و تأمین اجتماعی بود. وی در طول جنگ ایران و عراق، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران بشمار می‌آمد. او از سال ۱۳۹۹، دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی است.

زندگی‌نامه

محصولی لیسانس مهندسی عمران و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی دارد. وی فعالیت خود را در جهاد سازندگی آغاز کرد، و همچنین از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد در سپاه و دوران استانداری اردبیل بود و در مدت فعالیت خود، فرماندار ارومیه، معاون استاندار آذربایجان غربی، فرمانده سپاه منطقه ۵ «آذربایجان شرقی و غربی»، مسئول بازرسی سپاه پاسداران، دبیر تشکیلاتی به نام شورای مشورتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بوده‌است.

 او در سال ۱۳۸۴ برای پست وزارت نفت به مجلس هفتم معرفی شد ولی در نهایت با مخالفت نمایندگان وقت مجلس قبل از رأی‌گیری برای رأی اعتماد، انصراف داد.

 در آبان ۱۳۸۷ او برای تصدی پست وزارت کشور به مجلس معرفی شد. او پس از استیضاح و برکناری علی کردان به مجلس معرفی شد. در ۲۸ آبان ۱۳۸۷ از مجموع ۲۷۳ نماینده حاضر در جلسه، ۱۳۸ نفر به انتصاب او رای موافق و ۱۱۲ نفر رای مخالف و ۲۰ نفر دیگر رای ممتنع دادند. او همچنین باجناغ سابق علی اکبر ولایتی بوده‌است.

محصولی با اینکه پس از انتخابات بحث‌برانگیز دهم در سمت خود به عنوان وزیر کشور ابقا نشد اما سرانجام در روز ۲۵ آبان ۱۳۸۸ با رای ضعیف نمایندگان مجلس شورای اسلامی (۱۴۹ رای موافق از مجموع ۲۶۵ رای ماخوذه) به عنوان وزیر رفاه و تأمین اجتماعی انتخاب شد. پیشتر احمدی‌نژاد فاطمه آجرلو را برای این سمت معرفی کرده بود، که با رای عدم اعتماد نمایندگان از این سمت بازماند.

تحریم اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا طی تصمیم مورخ ۱۸ مهر ۱۳۹۰ (۱۰ اکتبر ۲۰۱۱)، ۲۹ مقام ایرانی از جمله صادق محصولی را به دلیل نقشی که در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی داشته‌اند، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد. کلیه دارایی‌های این مقامات نیز در اروپا توقیف خواهد شد.

رأی اعتماد مجلس

در ۲۸ آبان ۱۳۸۷ جلسه رأی اعتماد به محصولی برای تصدی پست وزارت کشور برگزار گردید. او در نهایت به عنوان وزیر کشور انتخاب شد. درست یکسال بعد، در ۲۵ آبان ۱۳۸۸ به عنوان وزیر رفاه و تأمین اجتماعی، از مجلس رای اعتماد گرفت.


از نادر قاضی پور گرفته تا سلیمی نمین و تا علی صوفی، حشمت الله فلاحت پیشه و مصطفی کواکبیان همگی اتفاق نظر دارند که در متن این مصاحبات در پی می آید:

فلاحت‌پیشه گفت: دهان آقایان از نفت تحریم شده شیرین شده است، شرکت درست کردند و نفت را می‌فروشند.

حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده ادوار مجلس و کارشناس و استاد علوم سیاسی، در بخشی از گفتگوی نوروزی خود در «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین، درباره وضعیت تحریم‌ها گفت: شاخص‌ها را می‌توان کنار هم گذاشت، خوشبختانه ایران به‌خاطر مسائل جهانی توانست نفت خود را به چینی‌ها بفروشد. اگر از ۴ دلار تا ۲۰ دلاری که می‌گویند تخفیف داده می‌شود میانگین بگیریم، روزانه حداقل هزار میلیارد تومان به چین تخفیف داده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر این هزار میلیارد تومان را هر روز به یک استان بدهید، آن استان آباد می‌شود. یک شرایط تحریمی است که به دلیل نظام شل بایدن می‌توانیم نفت خود را بفروشیم. در سیاست خارجی یک بحثی وجود دارد که نقاط ضعف خود را به نقطه قوت کشور دیگر ربط بدهید.

خبرهای مرتبط

فلاحت پیشه با بیان اینکه ما نقطه ضعف خود را به نقاط قوت کشور چین و دیگری ربط داده‌ایم، یعنی تحریم نعمت است؟ گفت: تحریم به سود کاسبان تحریم است. وقتی اولین‌بار در مجلس از کاسبان تحریم نام بردم، این روزها را پیش‌بینی می‌کردم. در مجلس هشتم، در مخالفت با فردی صحبت کردم که می‌خواست وزیر کشور شود. گفتم آقای فلانی، یک‌ نفر را به غیر از خودت نام ببر که امتیاز سوآپ نفت داشته باشد. این مسئله ممنوع است و فقط شرکت ملی نفت به نمایندگی از دولت و ملت ایران می‌تواند این کار را انجام بدهد.

وی افزود: این شخص امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که ما برای کشور عراق که تحریم بود، دل می‌سوزاندیم، او نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت. سپس امتیاز سوآپ گرفته و در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد. او تریلیارد شده بود و الآن نیز یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی حکومتی است.

این استاد دانشگاه گفت: ما دلمان برای کشور عراق می‌سوخت اما ایران بدتر از آن شده است. یعنی دهان آقایان از نفت تحریم شده شیرین شده است، شرکت درست کردند و نفت را می‌فروشند. چه غوغاهایی بر پا شده است برای اینکه نفت ایران را با تخفیف بیشتری بفروشند، بعد می‌گویند تحریم نعمت است. کجا تحریم نعمت است؟


خبرآنلاین در ۱۲ دی نوشت:

نادر قاضی‌پور، نماینده سه دوره مجلس از بیرون کردن شهیدان مهدی و حمید باکری از سپاه پاسداران خبر داد و گفت: محصولی بهتر بود به جای سیاست بازی‌ از پدرش نگهداری می‌کرد که آلزایمر داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نادر قاضی پور در بخشی از اظهاراتش در کافه خبر خبرآنلاین درباره صادق محصولی گفت: من طرفدار شهیدان حمید و مهدی باکری هستم که آقای محصولی زمانیکه فرمانده سپاه پنجم در ارومیه بود آنها را از سپاه بیرون کرد. آقای حسین علائی، فرمانده سپاه ارومیه بود و مهدی باکری فرمانده عملیات ؛ اینها سپاه را ول کردند و به جنوب رفته و با صدام جنگیدند و در فتح المبین و بیت المقدس بودند. در عملیات رمضان که مهدی باکری فرمانده تیپ عاشورا شده بود، آقای محصولی اجازه نداد حمید باکری به آنجا رفته لباس رسمی بپوشد.

وی افزود: زمانی که بعد از عملیات مسلم بن عقیل تیپ عاشورا لشکر شد، آقای محصولی مهدی باکری را عزل کرده بود، ولی آقای محسن رضایی که خدا سلامتش کند اجازه نداده بود این اتفاق رخ دهد. من طرفدار سرسخت شهید باکری و مدیون او هستم. من در بانه بزرگ شدم و در آنجا بودم که انقلاب شد. در زمان جنگ در ارومیه در مناطق آلوده با هم بودیم. در جنوب و غرب هم باهم بودیم. افتخار می کنم که یار و یاور باکری ها و مورد اعتمادشان بودم و از آقای محصولی از این لحاظ گلایه داریم و همه جا هم می گوییم. در شان آقای محصولی نبود که با خانواده باکری برخورد بدی داشته باشد. به همین خاطر من طرفدار باکری هستم.

اینم نماینده پیشین مجلس تصریح کرد: پدر آقای محصولی در بازار ارومیه یک مغازه کوچک کفاشی داشتند و آخر عمرشان هم مبتلا به بیماری آلزایمر بود. من چندبار او را در کوچه پیدا کرده به سلمانی کوچه تحویل دادم تا به خانه اش ببرد. بهتر بود به جای این سیاست بازی ها از پدرشان نگهداری می کرد و الان هم به نظر من مواضعشان را در رابطه باحمید و مهدی باکری بیان کند و از روح پاکشان حلالیت بخواهد.

نامه نیوز در دی ۴۰۲ نوشت: سلیمی‌نمین گفت: آقای محصولی اخیرا از معیارها سخن می‌گوید. او اصلا در جایگاهی نیست که معیار تعیین کند، اگر معیار تعیین‌ نکند، اتفاقا گرایش‌ مردم به معیارها بیشتر خواهد بود

عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر سیاسی گفت: «به مسئله انتخابات هر نگاهی داشته باشیم، حتما وحدت نشان از تعقل‌گرایی و احترام به کار جمعی است. به همین دلیل هم تأثیر مستقیم در انگیزه‌بخشی به رأی‌دهندگان دارد. اگر رأی‌دهندگان احساس کنند در یک روند سیاسی هر کسی ساز خود را می‌زند، تصور می‌کنند آنها انگیزه خالصی برای خدمتگزاری ندارند و مسائل خودشان برایشان اهمیت دارد؛ بنابراین بی‌انگیزه می‌شوند. اگر واقعا به مشارکت اهمیت قائل هستیم و مشارکت را بحثی کلیدی در انتخابات می‌دانیم طبیعتا خارج‌کردن طرفداران از سردرگمی و جلوگیری از بی‌انگیزگی یکی از شاخص‌های مهم است».

او ادامه داد: «متأسفانه برخی از گروه‌ها مبدع شرایطی هستند که هر کسی از مادرش قهر می‌کند، می‌آید و لیست می‌دهد؛ مثلا تحت عنوان عدالت‌خوایی یا دیگر عناوین لیست می‌دهند که این وضعیت ناشی از خودبزرگ‌بینی برخی گروه‌هاست. آنها قبح برخی تک‌روی‌ها را شکسته‌اند و این خطری جدی است. مثلا آقای محصولی اخیرا از معیارها سخن می‌گوید. او اصلا در جایگاهی نیست که معیار تعیین کند. او اگر معیار تعیین‌ نکند، اتفاقا گرایش‌ مردم به معیارها بیشتر خواهد بود و واقعا بهتر است که اینها دم از ترویج معیارها نزند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «اینها نمی‌خواهد دیگران متوجه شوند که این دست‌حرف‌ها برای قدرت‌طلبی است. بعضی گروه‌ها پشت شعارهای زیبا پنهان می‌شوند. بیایند صادقانه بگویند ما هم یک گروهی هستیم که می‌خواهیم کرسی‌های مجلس را به دست آوریم و پشت شعارها خود را پنهان نکنند. همه باید مخاطبان خود را از سردرگمی دربیاروند. اینکه هر کسی ساز خودش را بزند، باعث بی‌انگیزگی در رأی‌دهندگان می‌شود. حالا این تفرق را با هر نامی پیش بگیرند، نتیجه یکی است».

او تصریح کرد: «حتی ما باید برای اصلاح‌طلبان هم آرزو کنیم به وحدت برسند و مخاطبان خود را از سرگردانی بیرون آورند و در انتخابات به صورت گسترده شرکت کنند. اگر به منافع ملی پایبند هستیم و منافع ملی را درک می‌کنیم، باید وحدت را برای همه بخواهیم. باید به همه توصیه کنیم که وحدت باعث می‌شود جامعه از دلگرم به انتخابات شود و به سمت شادابی سیاسی حرکت کند. حتی من باور دارم وحدت نباید یک تاکتیک انتخاباتی برای رأی‌آوری باشد، وحدت استراتژی است. نباید این طور باشد که در موقع خطر به سمت وحدت برویم و باید بدانیم وحدت در هر شرایطی لازمه شادمانی سیاسی جامعه می‌شود. وقتی جامعه می‌بیند افرادی که نامزد انتخابات مجلس هستند تفرق دارند و هر کسی ساز خود را می‌زند، انگیزه‌اش برای شرکت در انتخابات کاهش می‌یابد. فارغ از اینکه رقیب چه وضعیتی دارد باید همه اصولگرایان بکوشند به شادابی پایگاه رأی کمک کنند».

سلیمی‌نمین در پایان گفت: «حتما اصولگرایان می‌توانند به وحدت یکپارچه برسند البته مشروط به اینکه از خودبزرگ‌بینی‌ها دست بردارند. رسیدن به وحدت سخت نیست در صورتی که از خودمحوری‌ها بگذرند. باید قاعده‌مندی‌ها را بر خودمان برتری دهیم. حکومت‌داری هم غیر از قاعده‌مندی نیست اما همه اینها در حالی است که متأسفانه برخی گروه‌های اصولگرایی در پوشش‌های مختلف، هوای نفس خود را پشت شعارها پنهان می‌کنند».

انتخاب در اذر ۱۴۰۲ نوشت: ، فعال سیاسی اصولگرا گفت: ارتباط آقای محصولی با احمدی نژاد و مشایی خیلی تنگاتنگ بود. طبق گفته ها در اردبیل به کار اقتصادی وارد شده بود. آن خانه آنچنانی که کنار سفارت عربستان دارد یا خانه ای که مقابل خانه آقای هدایتی دارد هم مورد توجه است.

عباس امیری فر، فعال سیاسی اصولگرا و از مسئولان دولت احمدی نژاد، گفت: ارتباط آقای محصولی با احمدی نژاد و مشایی خیلی تنگاتنگ بود. طبق گفته ها در اردبیل به کار اقتصادی وارد شده بود. آن خانه آنچنانی که کنار سفارت عربستان دارد یا خانه ای که مقابل خانه آقای هدایتی دارد هم مورد توجه است.

وی افزود: پایداری‌چی‌ها زیر نظر محصولی هستند و همه کاره بودجه و امکانات و توان جبهه پایداری محصولی است. آقای فتاح و جلیلی هم به این دلیل در کنگره شان نیامدند. آدم های کوچکی پایداری را تشکیل دادند، آدم هایی مانند متقی فر و خضریان و دیگران که عددی نیستند و از اول هم در تیم مشایی بودند، و الان در تیم محصولی هستند اما حنای آن ها رنگی ندارد.

امیری فر ادامه داد: من تعجب می کنم از شخصیتی مثل آقاتهرانی که یک شخصیت اخلاقی است با این ها کار می کند. این ها وجهه مردمی هم ندارند اما مراکز اقتصادی در دستشان است.

وی درباره ثروت صادق محصولی اشاره کرد: هر کجا هلدینگ های اقتصادی باشد این ها دست دارند. هرکجا پول باشد جبهه پایداری مشغول است و وزارت رفاه، خانه امنشان است. از جمله رئیس تامین اجتماعی که با آن ها همراه است و عضو شورای مرکزی پایداری هم بوده اند.

این مقام سابق دولتی با طرح این پرسش ادامه داد: محصولی که یک آدم عادی بود چطور به خانه های چندصد میلیاردی رسیده است؟ آقای محصولی هم پاسخی به این مسائل نمی دهد وگرنه باید پاسخ دهد که این برج ها را از کجا آورده است؟ تعجب از پایداری است که ایشان را دبیرکل خود کرده است. مردم هم در این شرایط اقتصادی از آن ها خوششان نمی آید.

امیری فر درباره نقش محصولی در دولت احمدی نژاد گفت: آن زمان که ما در دفتر ریاست جمهوری بودیم ایشان معروف بود که وضعیت خوبی دارد و در میان نزدیکان احمدی نژاد و مشایی بود. از جهت مدیریت هم ضعیف بود و بدترین وزیرکشور تاریخ انقلاب اسلامی همین آقای محصولی بود که اگر آدم مدیری بود ماجرای ۸۸ به این شکل پیش نمی آمد. درست است که اصلاح طلبان پشت این کار بودند اما بهانه شان عملکرد محصولی بود. اگر محصولی درست کار می کرد ماجرای ۸۸ پیش نمی آمد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با سلام شما چرا از شهید باکری خرج میکنید شهید باکری آسمانی بودن نه زمینی شهید باکری را مادر هستی یک بار به دنیا آورد لنگه صادق محصولی روزی هزاران نفرشان در زایشگاهی بیمارستان ها بدنیا میایند وضمن صادق محصولی عددی نیست در مقابل شهید آقا مهدی باکری نویسنده این متن شما در لشگر عاشورا تشریف داشتن یا روی هوا حرف میزنی شما که او با که مقایسه میکنید اینقدر شهید باکری را سیاسی نکنید شهید باکری وطن پرست با ایمان در خط حضرت امام و عاشق سیدالشهدا و جوانان با ایمان و درستکار و عاشق مردم و خانواده شهدا بودن باکری یک کلمه هستش ولی اون های که با شهید بزرگوار زندگی کرده بودن یا لااقل از نزدیک می شناختند می فهمند بنده چی میگم روحش شاد و رهایش پر راهرو باد آقا مهدی سوختی این ها از خاکستر شما هم دست بر نمی دارند آقای شفیعیان عزیز حضرت عباسی یه مقدار رعایت کنید یک ماه پیش هم در رابطه با همین محصولی یه منتی از آقای قاضی پور گذاشته بودید به خدا قسم ۲۰ روز مریض شدم من نه میگم امامزاده هستم ولی رسم بجا آوردن عاشقی خیلی سختی

  2. در شرایط فعلی نیز تحریم برای کاسبان تحریم سودآور است و ده ها بلکه صدها نفر مانند صادق محصولی در حال پیدلیش و رشد هستند و روزانه در پرتو تحریم ها به میزان صدها تانکر سوخت و نیز سایر کالاها به خارج قاچاق می شود و میزان بالایی از کالا نیز از سوی مقامات سیاسی و دولتی و غیره!! به داخل کشور قاچاق می شود. و الا با فروش روزانه سه میلیون بشکه نفت نباید اوضاع کشور این گونه باشد و فقر و فلاکت از سر و روی ده ها میلیون ایرانی ببارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا