خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سرنوشت نامعلوم نیمکت استقلال و پرسپولیس

دنیای اقتصاد نوشت: در شرایطی که مدت قابل‌توجهی از پایان مسابقات لیگ هجدهم گذشته و تیم‌های لیگ برتری به تدریج در حال آماده‌سازی خود برای فصل آینده هستند، پرسپولیس و استقلال در یک بلاتکلیفی محض و نگران‌کننده به سر می‌برند؛ به‌طوری‌که دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب تکلیف نیمکت هیچ‌کدام از دو تیم برای لیگ نوزدهم مشخص نیست.

برانکو؛ دور و دورتر

پرسپولیس همین چند روز پیش با برتری برابر داماش گیلانیان در یک بازی عجیب‌وغریب و تاریخی توانست بعد از ۲۰ سال دبل قهرمانی در فوتبال ایران را جشن بگیرد. آخرین بار خود این تیم در سال ۷۸ با هدایت علی پروین به‌طور توأمان قهرمان لیگ و جام حذفی شده بود و این بار برانکو توانست در ادامه مسیر تاریخ‌سازی‌اش چنین دستاورد قابل اعتنایی را برای سرخ‌پوشان به ثبت برساند. جام حذفی، ششمین قهرمانی پرسپولیس در عصر برانکو بود. آنها سه قهرمانی لیگ برتر، دو سوپرجام و یک جام حذفی به‌دست آورده‌اند و البته حضور در یک فینال و یک نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا را هم تجربه کرده‌اند. این همه نشان می‌دهد برانکو چه وزنه مهمی برای پرسپولیس محسوب می‌شود و هواداران تا چه اندازه مایلند او در تیم بماند. با وجود این، از زمان ترک تهران توسط مربی کروات شایعات زیادی پیرامون حضور او روی نیمکت الاهلی عربستان منتشر شده است؛ شایعاتی که رسانه‌های عربی مدام آن را تکرار و تقویت می‌کنند.

در همین راستا حتی سایت «عربستان ۳۶۰» در خبری از امضای پیش‌نویس قرارداد سخن گفته که اگر صحت داشته باشد به منزله نهایی شدن همکاری برانکو با باشگاه سعودی است. در عین حال یک عضو هیأت‌مدیره الاهلی مدعی شد توافق با سرمربی بعدی که پرافتخار هم هست، قطعی شده و تنها به احترام باشگاه فعلی این مربی قرار است دو هفته دیگر اعلام شود. این آدرس دقیق خود برانکو است؛ مردی که کتباً فقط دو هفته به باشگاه پرسپولیس فرصت داده مطالبات امسالش را بدهد و پس از آن در مورد همکاری برای فصل بعد مذاکره کنند. بسیاری بر این باورند که برانکو رفتنی شده و تنها در پی آن است که با اعمال فشار، تتمه پولش را از تیم ایرانی بگیرد. این وسط مدیران پرسپولیس هم فقط تکرار مکررات می‌کنند؛ به‌طوری که ایرج عرب، مدیرعامل باشگاه دیروز برای چندمین بار از افزایش چند برابری قیمت ارز به‌عنوان مشکل اصلی در مسیر ادامه همکاری با برانکو یاد کرده؛ آن هم درحالی‌که خود او بهتر از هر کس دیگری می‌داند حفظ برانکو به‌عنوان حلقه اصلی زنجیر موفقیت‌های تیم، جدی‌ترین مطالبه هواداران است و قطع همکاری با مرد کروات تحت هر شرایطی، یک شکست تاریخی برای مدیران فعلی باشگاه به شمار خواهد آمد.

استراماچونی؛ تعلل و تناقض

درحالی‌که استقلال طی سال‌های گذشته آسیب زیادی بابت از دست دادن زمان آماده‌سازی ابتدای فصل خورده بود، به نظر می‌رسید آبی‌ها امسال رویه دیگری در پیش بگیرند، اما همچنان شاهد تکرار حوادث تلخ قبلی هستیم. استقلالی‌هاوینفرید شفر را روز هشتم اردیبهشت بعد از باخت به پدیده برکنار کردند و از همان زمان مدعی بودند سرمربی بعدی تیم‌شان هم خارجی خواهد بود؛ بنابراین باید خیلی زودتر از این حرف‌ها مذاکرات را نهایی می‌کردند و به نتیجه می‌رساندند، اما خبری نشد که نشد. این اواخر اسم آندرااستراماچونی ایتالیایی به‌عنوان گزینه نهایی باشگاه مطرح شد و هر لحظه انتظار می‌رفت خبر توافق قطعی با او رسانه‌ای شود، اما این اتفاق حداقل تا لحظه تنظیم مطلب حاضر رخ نداده است. عجیب‌تر اینکه طبق روال معمول در باشگاه استقلال، در این مورد هم شاهد اتفاقات و موضع‌گیری‌های ضدونقیض هستیم.

پنجشنبه‌شب خبر آمد حضور استراماچونی در استقلال منتفی شده، جمعه صبح خطیر، معاون خبرساز باشگاه در پستی اینستاگرامی تلویحاً از نهایی شدن همکاری با مربی ایتالیایی خبر داد، اما ساعاتی بعد سایت رسمی باشگاه استقلال در بیانیه‌ای سه بندی آب پاکی را روی دست هواداران ریخت. بحث‌برانگیزترین بخش این بیانیه جایی است که نوشته شده: «احترام به ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حفظ حرمت، شأن و اعتبار باشگاه بزرگ استقلال، خط قرمزهای باشگاه برای جذب سرمربی جدید است که به هیچ‌وجه قابل معامله نیست.» روشن نیست روند مذاکره با استراماچونی چه سمت و سویی داشته و چه تقاضاهایی از طرف مربی ایتالیایی مطرح شده که کار به چنین بیانیه‌ای کشیده است. همزمان فرهاد مجیدی هم با چند مصاحبه تند علیه باشگاه و مخصوصاً یکی از نزدیکان خطیر خبرساز شد. او که غروب پنج‌شنبه برای تماشای بازی دوستانه تیم ملی برابر سوریه به ورزشگاه آزادی رفته بود، کماکان از گزینه‌های هدایت استقلال در لیگ نوزدهم است، هرچند از او به‌عنوان کاندیدای احتمالی نشستن روی نیمکت تیم‌ملی امید هم یاد شده!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا