خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستگیری 40 تروریست در شرق کشور | کشف تونل 40 متری در عمق 20 متری

وزیر کشور از دستگیری یک گروهک تروریستی در دو شب گذشته در منطقه شرق کشور خبر داد.

به گزارش  ایرنا، عبدالرضا رحمانی روز پنجشنبه در نشست فصلی خانه احزاب افزود: در تحقیقات دو شب قبل در شرق کشور با تونل 40 متری با عمق 20 متری مواجه شدیم که به صورت زیر زمینی قصد انفجار و عملیاتی را داشتند.

وزیر کشور گفت که در این ارتباط 40 نفر دستگیر شده اند.

 مجوز برخورد با فضای مجازی را داشتیم ولی چنین نکردیم

وزیر کشور در ادامه سخنان خود در نشست فصلی احزاب با اظهار امیدواری از اینکه این نشست گامی در جهت ارتقا فعالیت حزبی برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی باشد، از فعالیت احزاب در انتخابات گذشته تقدیر و تشکر کرد.

رحمانی فضلی گفت: با لطف خداوند و همراهی و همدلی همه دستگاه های مرتبط با انتخابات به رغم فراز و فرودهایی که در مسیر انتخابات داشتیم توانستیم انتخاباتی قانونی، سالم و توام با آرامش و امنیت را برگزار کنیم.

وی با بیان این که در انتخابات گذشته حتی یک مورد تنش و تلفات نداشتیم، یادآور شد: احزاب به عنوان یکی از اصلی ترین بازیگران انتخابات محسوب می شوند که از اول مقید به قانون و همکاری با وزارت کشور بودند.

وزیر کشور با بیان اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قدرت رسانه ها در فضای مجازی قابل مقایسه با سال 92 نبود، گفت: به رغم اینکه مجوز برای کنترل و برخورد با فضای مجازی داشتیم اما هیچوقت این کار را انجام ندادیم چرا که لازم ندیدم و همگان قانون را رعایت کردند.

رحمانی فضلی همچنین به تلاش های وزارت کشور در بحث تایید صلاحیت ها در انتخابات گذشته اشاره کرد و افزود: روزهای پرتلاش و پرجنب و جوشی برای وزارت کشور بود.

وی یادآور شد: پس از تشکیل هیات های اجرایی تایید صلاحیت داوطلبان براساس اختیارات قانونی و در چارچوب قانون صورت گرفت و تلاش کردیم در کنار قانون با برقراری رابطه، توجیه و اقناع کار را پیش ببریم و نتیجه تایید صلاحیت ها این شد که یک رقابت نسبی را در انتخابات شاهد بودیم و مشارکت بیش از 62 درصد شد.

وزیر کشور گفت: در موضوع انتخابات تمام الکترونیکی نیز تلاش زیادی کردیم ولی به رغم آمادگی کامل و انجام جلسات کارشناسی با شورای نگهبان در بحث نرم افزاری نتوانستیم آن ها اقناع کنیم.

رحمانی فضلی اظهارداشت: در بحث تایید انتخابات حوزه های انتخابیه در همه شهرستان ها باید انتخابات به تایید هیات نظارت و هیات اجرایی می رسید که استانداران و فرمانداران با تعامل لازم این اقدام را انجام دادند.

تفسیر ما در حوزه اصفهان با شورای نگهبان متفاوت بود

وی یادآور شد: تنها در حوزه انتخابیه اصفهان موردی داشتیم که در این زمینه تمامی راهکارهای قانونی را دنبال و اعلام کردیم تفسیر ما با شورای نگهبان متفاوت است اما براساس قانون نظر هیات اجرایی و شورای نگهبان مهم است.

وی ادامه داد: حتی به رئیس مجلس شورای اسلامی در این زمینه نامه نوشتم و وی نیز با نظر من موافق بود و نامه ای به رهبر معظم انقلاب نوشت که در نتیجه این موضوع از سوی معظم له به شورای حل اختلاف قوا ارجاع داده شد که این شورا نیز در جلسه ای بدون حضور وزارت کشور بررسی های لازم را انجام و در نهایت نظر شورای نگهبان را تایید کرد.

وزیر کشور گفت: در برخی حوزه های انتخابیه نیز بازرسی هایی صورت گرفت و در دو حوزه انتخابیه انتخابات باطل شد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: در حال حاضر در حال تدوین قانون جامع انتخابات هستیم که در این قانون همه ایرادات و اشکالات را می بینیم و قطعا به جایگاه شورای نگهبان به عنوان یک جایگاه عالی نگاه می کنیم اما باید وظایف روشن و همه نهادها پاسخگو باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا