خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«بیان ناگفته‌های استعفای بطحایی حق فرهنگیان است»

اسدالله عباسی، نماینده مردم املش در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از موضوع استعفای وزیر آموزش و پرورش، گفت‌: استعفای وزیر در این شرایط چه معنایی دارد؟ بیان ناگفته‌های استعفای بطحایی حق فرهنگیان است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، اسدالله عباسی، نماینده مردم املش در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جل سه علنی امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی گفت‌: ۳۰ سال از رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره) گذشت. او مانند مراد خود یعنی پیامبر اسلام (ص)  که توانست در طول ۱۱ سال در مدینه بنای عظیم حاکمیت الهی را پایه ریزی کند، توانست در طول ۱۱ سال رهبری خود شکوه را به این بنای مبارک باز گرداند. در همان حال ۳۰ سال از رهبری مقام معظم رهبری می‌گذرد، دوست و دشمن تایید می‌کنند که ایشان توانسته‌اند از بنای حاکمیت الهی با قوت صیانت کنند و توانسته‌اند مانند ناخدای خردمند کشتی انقلاب را در میان توفان‌های دشمنان به سلامت عبور دهند.

وی افزود: دنیای استکبار به رهبری آمریکا تمام سرمایه خود از جمله  حیثیت خود را برای به چالش کشیدن نظام اسلامی ایران به میدان آورده است. از برجام خارج شدند و تلاش کردند که به شریان‌های اقتصاد ما ضربه وارد کنند، اما با سد آهنین امام خمینی (ره) و امت مواجه شدند و در حال‌ حاضر نیز دست به دامان میانجی شده‌اند. آنان که سودای تغییر نظام در سر داشتند اکنون در لفظ نیز آن را کتمان می‌کنند و شروط مذاکره را نیز نادیده می‌گیرند. آنها می‌خواهند آن چه را که با هیاهو نتوانسته‌اند به دست بیاورند  بی سر و صدا از طریق مذاکره دنبال کنند.

نماینده مردم املش در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تصریح کرد: اگر اقتدار نظام، قدرت نیروهای مسلح و قدرت موشکی ما نبود آنها به لابی گری نمی‌افتادند. هیچ ملتی بر سر قدرت خود مذاکره نمی‌کند. از جلوه‌های توفیق الهی حضور تمام قد مردم برای دفاع از حاکمیت الهی است. باید به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس اشاره کنیم. پیام مهم این حضور برای جهان و مستکبران این بود که ما با وجود مشکلات اقتصادی پای آرمان‌های انقلاب تا پایان جان ایستاده‌ایم.

عباسی در ادامه اظهار کرد: به قول آنها قرار است که معامله “قرن” به پشتوانه حاکمان بی غیرت برخی کشورهای منطقه اجرایی شود و چیزی جز تنفس مصنوعی برای رژیم رو به اضمحال صهیونیستی ندارد. این طرح به دنبال از بین بردن مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی است. اگر حاکمان برخی کشورهای منطقه راضی شوند که بر هویت و شرافت خود چوب حراج بزنند مردم فلسطین شرافت خود را معامله نخواهند کرد.

وی در ‌عین ‌حال تاکید کرد : حضور مردم در عرصه های انقلاب را باید به حساب وفاداری آنها به آرمان‌های انقلاب و پیروی از ولایت گذاشت. این حضور  تکلیف مسئولان را دو چندان می‌کند. هیچ مسئولی حق ندارد این وفاداری را به نفع خود مصادره کند. معیشت مردم دچار مشکل است. قیمت‌ها بی‌حساب و کتاب رو به افزایش است. در این شرایط هیچ موضوعی به اندازه شنیدن خبر حیف و میل بیت‌المال برای مردم آزار دهنده نیست. برخورد با چپاولگران هنگامی موثر است که قبل از آن با مسئولان اجرایی و نظارتی مرتبط برخورد شود؛ زیرا ممکن است آنها با غفلت یا همدستی با مجرم از جرم چشم پوشیده باشند.

نماینده مردم املش در پایان اضافه کرد: طرح رتبه بندی معلمان سال‌ها است که اجرایی نمی‌شود. دولت با قیچی کردن لایحه‌ای چهارده هزار میلیارد تومانی اجرای طرح را به دو هزار میلیارد تومان کاهش داد. اگر اندک امیدی برای اجرای آن بود با استعفای وزیر آموزش و پرورش به باد رفت. در این شرایط که نقش وزیر در رسیدگی به مطالبات  و مشکلات  دارای اهمیت است استعفا چه معنایی دارد؟ به نظر نمی‌رسد  که کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی دلیل مناسبی باشد. بیان‌ ناگفته‌های این تصمیم حق فرهنگیان است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا