خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پشت پرده خبر «مذاکره فدراسیون فوتبال با استراماچونی»

ایرنا نوشت: تنها چند روز پس از فروکش کردن شایعه عجیب حضور گابریل کالدرون در تیم ملی ایران، این بار در ۲۴ ساعت گذشته شاهد همه‌گیر شدن یک ادعای بزرگ دیگر هستیم؛ مذاکره فدراسیون فوتبال ایران با آندره‌آ استراماچونی برای جانشینی دراگان اسکوچیچ!

تعطیلی مسابقات فوتبال باعث شده تا حواشی زیادی، به ویژه در فضای نقل و انتقالاتی به وجود بیاید. این اتفاق با شدت بیشتری در خارج از ایران و در کشورهای اروپایی جریان دارد. اما گویا نیمکت تیم ملی ایران نیز با وجود اینکه سرمربی‌اش تنها سه ماه است که مشخص شده، از این جریان در امان نمانده است.

استراماچونی همیشه راست نمی‌گوید

پس از تکذیب شدن مذاکره فدراسیون با سرمربی سابق پرسپولیس، این بار شایعه مذاکره سئول‌نشینان با سرمربی سابق استقلال مطرح شده است. این ماجرا وقتی جدی شد که جیانلوکا دی‌مارتزیو، خبرنگار مشهور ایتالیایی نیز آن را تایید کرد. این خبرنگار ایتالیایی که به پدرخوانده و سلطان نقل و انتقالات معروف است بارها خبرهای مهم نقل و انتقالاتی را در سراسر دنیا، زودتر از هر جای دیگری فاش کرده است و حوزه فعالیتش تنها محدود به ایتالیا و ایتالیایی‌ها نیست. با این حال حضور استرا در فوتبال ایران باعث شد تا او نیز اخبار جالب توجهی را پیرامون این سرمربی مطرح کند.

اکثر اخبار جیانلوکا و تیم خبری‌اش در این سال‌ها درست بوده است اما نه همیشه. او در سال ۲۰۱۷ مدعی شد کار انتقال سردار به لاتزیو تمام شده و با اطمینان از این قضیه صحبت کرد اما در نهایت اتفاقی رخ نداد. دی‌مارتزیو پیش از سرمربیگری اسکوچیچ در تیم ملی ایران گفته بود دی‌بیاسی در آستانه امضای قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران است اما هم فدراسیون تکذیب کرد و هم در نهایت اتفاقی رخ نداد.

حمایت تمام‌قد فدراسیون از اسکوچیچ؛ دروغ است؟

حال ماجرا را از منظری دیگر نگاه می‌کنیم. فدراسیون فوتبال بعد از چند ماه، سرانجام به گزینه دراگان اسکوچیچ رسید. این مرد کروات گزینه اول نبود اما تا پایان مرحله دوم انتخابی جام جهانی با تیم ملی قرارداد بست. شیوع ویروس کرونا باعث عقب افتادن چهار بازی تیم ملی در این مرحله شد و همین مساله شاید به شایعات دامن زد. فدراسیون در این مدت همواره پشت اسکوچیچ بوده و از او حمایت کرده است. فدراسیون فوتبال درباره شایعات به وجود آمده اعلام کرد «هیچ تماسی از سوی مقامات فدراسیون فوتبال ایران با استراماچونی وجود نداشته است. این مبحث قطعا شایعه بوده و به عنوان مبحثی به دور از واقعیت تکذیب می‌شود. بر این اساس، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران است و هرگونه گمانه‌زنی درباره تماس فدراسیون با مربیان دیگر رسما تکذیب می‌شود.»

در اینجا فدراسیون به طور قطع و کاملا شفاف، تماس با استراماچونی را رد و از سرمربی خود حمایت کرده است و اگر هر اتفاق دیگری رخ دهد، مشخص خواهد شد که نباید دیگر به هیچ وجه، صحبت‌های فدراسیون نشینان را باور داشت چرا که یک دروغ بزرگ در حرفهایشان بر ملا می‌شود. بدون تردید اگر اسکوچیچ در برنامه‌های فدراسیون نبود، روابط عمومی فدراسیون از رسانه‌ها نمی‌خواست تا سوالات اختصاصی خود را برای آقای سرمربی ارسال کنند تا به آنها پاسخ داده شود.

درباره اینکه برداشتن اسکوچیچ در این برهه و گماردن یک سرمربی دیگر کار درست و اصولی خواهد بود یا خیر بهتر است کارشناسان نظر بدهند اما آیا فدراسیون می‌تواند با شخصی که پیش از این نشان داده، ممکن است هر لحظه قرارداد خود را بعد از چند نتیجه خوب دستخوش تغییر کند و روز بازی تیمش به یک‌باره به کشور دیگری برود، کار کند؟

باید منتظر ماند و دید که در نهایت دروغگوی این ماجرا چه کسی است؟ فدراسیون فوتبال یا استراماچونی و دی‌مارتزیو.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا