خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر خارجه انگلیس: اتحادیه اروپا به مذاکره مجدد درباره بریگزیت تمایل دارد

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: صدراعظم آلمان اشاره کرده که اتحادیه اروپا تمایل به مذاکره مجدد درباره توافق بریگزیت دارد.

به گزارش ایسنا، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: من در جریان مراسم سالگرد عملیات D-Day ، عملیات آبی – خاکی نورماندی در جنگ جهانی دوم، با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دیدار کردم و متقاعد شدم که تغییر در توافق ترزا می، نخست وزیر مستعفی انگلیس محتمل است.

هانت به شبکه خبری اسکای نیوز گفت: مرکل اعلام کرد که بدون شک می‌خواهند با نخست وزیر جدید انگلیس هر راه‌حلی را که لندن ارائه دهد، بررسی کنند.

وی افزود: مرکل صریحاً گفت که اگر ما در رابطه با این مساله رویکرد درستی را اتخاذ کنیم، اروپایی‌ها تمایل به مذاکره در رابطه با این توافق دارند.

جرمی هانت دقیقاً اعلام نکرد که آیا وی به توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که از نظر قانونی الزام‌آور است و اتحادیه اروپا بارها تاکید کرده که قابلیت مذاکره مجدد را ندارد، اشاره دارد یا به اطلاعیه سیاسی ضمیمه شده در رابطه با روابط آتی که قابل تجدیدنظر است.

ترزا می سال گذشته با اتحادیه اروپا در خصوص این بسته توافق کرد اما قانون‌گذاران انگلیسی سه‌بار آن را رد کردند؛ اقدامی که می را دو بار مجبور به تاخیر انداختن بریگزیت کرد و جدیدترین ضرب‌الاجل آن برای تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان‌ماه) تعیین شده است.

جرمی هانت مدعی شد که مرکل اشاره کرده که رهبران اتحادیه اروپا احتمالاً در حال حاضر تمایل به یک راه‌حل فنی در رابطه با اصلی‌ترین موضوع مشکل‌ساز یعنی مرز ایرلند دارند.

هانت افزود: مرکل به من گفت که آلمان هیچ مرزی با جمهوری ایرلند ندارد بلکه انگلیس است که با جمهوری ایرلند مرز دارد. در نتیجه انگلیسی‌ها باید به یک راه‌حل دست یابند.

این در حالی است که یکی از سخنگویان دولت آلمان تاکید کرد که در رابطه با محتوای گفت‌وگوهای محرمانه با مرکل اظهار نظر نمی‌کند.

با این حال وی تاکید کرد که اظهارات مرکل به دنبال نشست شورای اروپا در ماه آوریل همچنان معتبر است.

مرکل در آن اظهارات گفته بود: ما بار دیگر صریحاً اعلام می‌کنیم که توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اعمال می‌شود و این مساله تغییر نخواهد کرد و ما تنها می‌توانیم درباره روابط آتی گفت‌وگو کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا