خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فراخوان مسابقه «قایم، با شک!» با موضوع پیشگیری از آزار جنسی کودکان

فراخوان مسابقه تصویرسازی، کاریکاتور و طراحی گرافیک «قایم، با شک!» منتشر شد.

به گزارش انصاف نیوز سازمان مردم‌نهاد کنترل سلامت در نظر دارد هم‌زمان با رونمایی سایت آموزشی طرح «قایم، با شک» باهدف آموزش پیشگیری از کودک‌آزاری جنسی در جامعه مسابقه تصویرسازی، طراحی گرافیک و کاریکاتور قایم با شک را برگزار کند. خلق محتوای بصری پیام‌رسان برای آگاهی و فرهنگ‌سازی در جامعه از طریق طراحی اختصاصی برای بستر شبکه‌های مجازی و همچنین چاپ بر روی تی‌شرت هدف اصلی این رویداد است.

برگزاری این رویداد فرصتی برای هنرمندان متعهد به جامعه است تا از طریق آثار خلاقانه و کاربردی خود با اقشار مختلف ارتباط برقرار کرده، روند هوشیار سازی و آموزش آن‌ها را با بهره‌گیری از جذابیت‌های بصری تسهیل کنند.

موضوعات:

1- قایم، با شک!

باوجودی که در قوانین کشورهای مختلف برای تجاوز به کودکان، بالاترین مجازات در نظر گرفته‌شده است، متجاوزان بندرت شناسایی و مجازات می‌شوند. دلیل اصلی این است که کودک در بیشتر موارد این راز را نگه می‌دارد و هرگز درباره این تجربه دردناک باکسی صحبت نمی‌کند. قایم کردن تجربه تجاوز، قربانیان را به مسیر بسیار دردناکی سوق می‌دهد که سال‌های سال و حتی تا آخر عمر سایه‌ای از اضطراب، ترس، شک، بی‌اعتمادی و احساس گناه بر زندگی‌شان می‌اندازد که نتیجه آن اختلال در رشد عاطفی و اجتماعی و انزوا یا جامعه‌ستیزی آنان در سنین بزرگ‌سالی می‌شود.

2- یکی از پنج نفر، یکی از سیزده نفر

به گزارش سازمان جهانی بهداشت تا 18 سالگی از هر پنج دختر یک نفر و از هر 13 پسر یک نفر آزار جنسی را تجربه می‌کنند. این تنها موارد گزارش‌شده است و با در نظر گرفتن آزارهای قایم شده این موارد می‌تواند بیش از این‌ها باشد؛ بنابراین هر یک از ما و کودکانمان می‌توانیم یکی از این آزاردیدگان باشیم.

3- آموزش نه گفتن

کودکان باید بیاموزند که نه بگویند و مهم‌تر از آن اینکه به چه کسانی و به چه چیزهایی نه بگویند.

4- کودک شاد، کودک ایمن

کودکان بانشاط و آگاه توان بیشتری برای حفاظت از خوددارند و ایجاد امنیت برای آن‌ها، این چرخه شادی و امنیت را تقویت می‌کند.

شرایط شرکت در مسابقه:

– برگزارکننده، هر یک از شرکت‌کنندگان را مالک مادی و معنوی آثار ارسالی توسط آن‌ها می‌داند و در صورت اثبات خلاف آن، مسئولیتی را بر عهده ندارد و شرکت‌کننده باید پاسخگوی مراجع ذی‌ربط باشد.

– در صورت احراز کپی بودن اثر و یا عدم مالکیت مادی و معنوی ارسال‌کننده، ضمن حذف اثر از مسابقه یا پس‌ازآن، حذف از به‌کارگیری در جهت اهداف موسسه، جایزه و یا وجه خرید حق نشر آن اثر از شرکت‌کننده باز پس گرفته خواهد.

– طرح‌های ارسالی باید با قوانین جمهوری اسلامی ایران منطبق باشند.

– حق نشر آثار برنده‌شده و آثار راه‌یافته به نمایشگاه متعلق به برگزارکننده خواهد بود و می‌تواند بدون محدودیت آن‌ها را با ذکر نام هنرمند در رسانه‌ها و در قالب مدیوم‌های مختلف منتشر کند.

 

نحوه ارسال آثار:

– هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال حداکثر دو طرح است.

– ضلع بزرگ اثر نباید بیشتر از 40 سانتیمتر و کمتر از 30 سانتیمتر باشد.

– تصویر آثار باید با فرمت jpeg، رزولوشن 300 dpi و حجم کمتر از 10 مگابایت ارسال شود.

– آثار تنها باید به رایانامه ghayembashaq@gmail.com ارسال شوند.

– حتماً در بخش موضوع رایانامه ارسالی از الگوی قایم باشک/ نام و نام خانوادگی و تنها به زبان فارسی استفاده شود.

مانند قایم باشک/ محمد محمدی

– حتماً هر اثر بانام و نام خانوادگی و کدهای 01 و 02 با واژگان انگلیسی نام‌گذاری شود.

مانند: 01- Mohammad Mohammadi

– آثار باید در قالب یک فایل زیپ شده که تنها بانام و نام خانوادگی هنرمند با واژگان انگلیسی نام‌گذاری شده است در قالب یک رایانامه ارسال شود.

– به همراه فایل زیپ آثار فرم اطلاعات شرکت‌کننده در دو فرمت word و pdf (یا jpeg) و عکس واضح هنرمند با حجم کمتر از 500 کیلوبایت ارسال شود.

چند نکته:

– آثاری که از قابلیت بیشتری برای انتشار و اثرگذاری در شبکه‌های اجتماعی مجازی یا چاپ بر روی تی‌شرت برخوردار باشند در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت.

– توجه داشته باشید که دیده شدن محتوا و پیام تصویری اثر در ابعاد نسبتاً کوچک گوشی‌های همراه، سادگی و درعین‌حال پرمغز بودن عناصر بصری و فنی، هوشمندی و خلاقیت در خلق آثاری که بتواند به‌طور ضمنی و غیرمستقیم پیام خود را برساند و بر مخاطب اثر بگذارند، ازجمله مواردی است که می‌توان در تولید آثار هنری پیام‌رسان در رسانه‌های نوین و حتی محصولات کاربردی در نظر گرفت.

– اگر متنی در اثر وجود دارد مختصر و موجز و با رعایت دستور زبان ادبیات فارسی نگاشته شود.

گاه‌شمار مسابقه:

– آخرین‌مهلت ارسال آثار ساعت 12 شب 21 شهریور 1396 خواهد بود. علاقه‌مندان توجه داشته باشند که به دلیل فشردگی زمانی تمدید این زمان امکان‌پذیر نخواهد بود.

– آثار برگزیده در قالب یک نمایشگاه از 31 شهریور در گالری چهاردر تهران، خیابان سهروردی، اشراقی، پلاک 4، به نمایش درخواهد آمد.

جوایز و حقوق مادی:

– نفر اول رشته تصویرگری دو سکه بهار آزادی

– نفر اول رشته گرافیک دو سکه بهار آزادی

– نفر اول رشته کاریکاتور دو سکه بهار آزادی

– به هر یک از راه‌یافتگان به نمایشگاه مبلغ 150 هزار تومان بابت حق نشر آثار پرداخت می‌شود.

توضیح: در انتخاب آثار راه‌یافته تعداد برابر از هر یک از رشته‌ها مطرح نخواهد بود و بر اساس رأی هیئت‌داوران ممکن است از یک‌رشته تعداد بیشتری اثر به نمایشگاه راه پیدا کند.

 

هیئت‌داوران: کیانوش غریب‌پرور، بزرگمهر حسین پور، علی هاشمی شهرکی، وحید نیک گو و نیما دهقانی.

دبیر: مهدی عبداله‌زاده

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه مسابقه با شماره 02188003006 تماس بگیرید.

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا