خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آبه: هدفم صلح است / آمریکا: با مذاکرات آبه موافقیم

شینزو آبه در صفحه شخصی اینستاگرام خود در پستی که او را در آستانه سوار شدن به هواپیما جهت سفر به ایران و در پاسخ به سوال خبرنگاران نشان می‌دهد اظهار داشت هدف او از این سفر ایفای نقش حداکثری ژاپن در جهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه و کاهش تنش‌هاست.

به گزارش انصاف نیوز، همچنین ژاپن تایمز خبر داده است که سفیر آمریکا در ژاپن با ابراز خشنودی از سفر شینزو آبه به ایران اظهار داشت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اطمینان بزرگی نسبت به رهبر ژاپنی دارد و آمریکا امیدوار است که وی توافق سازنده‌ای که منجر به پیشرفت شود داشته باشد.

وی با اشاره به روابط منحصر به فرد شینزو آبه با ایران گفت که ایالات متحده کاملا با مذاکرات آبه با ایرانیان موافق است.

به گزارش ژاپن تایمز، ترامپ و آبه قبل از سفر وی به ایران به مدت 20 دقیقه درباره‌ی مذاکرات آبه و برنامه‌ی سفرش به تهران گفتگوی تلفنی داشتند.

سفیر آمریکا با رد اظهار نظر درباره‌ی پیام احتمالی آمریکا به ایران از طریق آبه، این موضوع را به وزیر امور خارجه‌ی آمریکا واگذار کرد. وی با تاکید بر توانایی‌های دیپلماتیک آبه گفت وی می‌داند چگونه مذاکرات با رهبران ایران را به پیش ببرد.

جزییات برنامه‌ی سفر آبه به تهران به عنوان اولین سفر یک نخست وزیر ژاپن به ایران در 41 سال گذشته از زمان ملاقات ماه پیش آبه و ترامپ در ژاپن بر سر زبان‌ها افتاد.

چند روز پیش از آن هم محمدجواد ظریف وزیر خارجه‌ی ایران به ژاپن سفر کرده بود.

فلاحت‌پیشه: تابویی در مناسبات ایران و آمریکا وجود ندارد

ژاپن و لغو تحریم دولت مصدق

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا