خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ قاضی‌زاده به مخالفان استعفا از مجلس

اظهارات نمایندگان مخالف استعفای امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و پاسخ او به این اظهارات را به نقل از ایسنا می‌خوانید:

در جریان بررسی استعفای امیرحسین قاضی زاده هاشمی از نمایندگی مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه، کیومرث سرمدی نماینده اسدآباد، گفت: در این روزها چشم مردم به مجلس و دولت انقلابی است، نفوذی های داخلی و دشمنان و معاندان قسم خورده به دنبال ناامید کردن مردم از مجلس انقلابی هستند.

وی افزود: آقای قاضی زاده فردی ایثارگر با سوابق خوبی در مجالس مختلف بوده که نقش مهمی را در مجلس ایفا می کند، او توانایی بالایی دارد. بر اساس همین توانایی، مردم مشهد آقای قاضی زاده را به عنوان نماینده انتخاب کردند.

وی افزود: آقای قاضی زاده چهره توانمند و متخصص و با تجربه در مجلس است که نقش مهمی در مجلس دارد. هم اکنون افراد توانمند دارای تخصص برای فعالیت در بنیاد شهید فراوان هستند. بنابراین نیازی نیست که ما از وجود ایشان در مجلس بهره نبریم، از آقای قاضی زاده هم می خواهیم که این سنگر را رها نکند.

علی اکبر علیزاده نماینده دامغان نیز به عنوان مخالف دیگر قاضی زاده گفت: آقای قاضی زاده در طول ادوار گذشته نمایندگی زحمات بسیاری کشیده و از افراد برجسته مجلس هستند. در نبود ایشان نوشتن قانون خوب، قوی و متقن به مجلس آسیب می زند. ما برادر ارزشمندی را از دست می دهیم. ایشان از تجربه چهار دوره نمایندگی برخوردار بوده و به اهم نکات ظریف قانونگذاری آشنا هستند.

وی افزود: از طرف دیگر توصیه رهبر انقلاب به نمایندگان این بود که نمایندگی مجلس را با مسئولیت دیگری عوض نکنند. اگر فرد دیگری غیر از آقای قاضی زاده در خارج از مجلس برای ریاست بنیاد شهید وجود داشت دور از انصاف است که او را انتخاب کرده و ما در مجلس از حضور آقای قاضی زاده محروم شویم.

دو مخالف دیگر عبدالحسین روح الامینی نماینده تهران و مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار بودند. روح الامینی گفت که صحبت هایش را در جلسه چهارشنبه گذشته مطرح کرده و نکته دیگری ندارد. گودرزوند چگینی هم گفت که در صحبت با قاضی زاده اقناع شده است و موافق استعفای او است.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی استعفایش ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون درخواست استعفا از مقام نمایندگی بیان کرد: انتظار به معنای صبر برای جانبازی و ایثارگری در مسیر صیانت از اسلام است، اصلی ترین رکن انقلاب اسلامی که آن را با سایر تمدن ها متفاوت می سازد روحیه ایثارگری، شهادت و فداکاری، آخرت گرایی و کمال طلبی است.

وی در ادامه گفت: در ابتدا از مردم مشهد که ۱۴ سال افتخار نمایندگی آنها را داشتم، به خاطر حسن اعتماد که به بنده در این مدت داشته اند سپاسگزارم و قدردانی می کنم، از لطف و محبت خانواده های ایثارگران و شهدا از سراسر کشور که در این مدت اعلام حمایت از بنده کردند، سپاسگزارم. از ۴ نماینده مشهد که همواره زحمت بنده به گردنشان بوده و می دانم از این پس جای خالی بنده را بهتر از قبل پر می کند قدردانی می کنم. امروز بنده تقاضای رفتن از سنگری به سنگر دیگر را مطرح کردم و سنگر مجلس به سنگر خدمتگزاری خانواده بزرگ شهدا و ایثارگران، جانبازان و آزادگان و رزمندگان می روم.

نماینده مشهد و کلات در مجلس تصریح کرد: امروز همه ما وظیفه داریم تا به دولت مردمی کمک کنیم هرکسی به هر طریقی باید در این مسیر گام بردارد. رئیس جمهور از همان ابتدا از گروه های مختلف و چهره های مختلف برای حضور در کابینه دعوت کرد تا این پیام را به همه مردم دهد که با وحدت و همکاری به دنبال حل مشکلات هستیم. از بنده نیز به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری دعوت کرد تا در دولت حضور داشته باشم‌، بنده نیز برحسب وظیفه ای که داشتم لبیک گفتم. باید همه دست به دست هم دهیم و هرچیزی بر زمین مانده است را جلو ببریم. واقعیت این است که آنچه در خصوص تمام دستگاه ها قضاوت می شود به عملکرد قوه مجریه باز می گردد، اگر دستگاه اجرایی عملکرد خوبی داشته باشد برای مجلس نیز کارنامه خوبی ثبت خواهد شد. زمانی که از بنده دعوت شد به عنوان رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور یابم بدون هیچ دغدغه عرض کردم که در خدمت هستم چرا که از نظر بنده هیچ افتخاری بالاتر از خدمت به خانواده شهدا وجود ندارد و جای هیچ سوال و اشکالی نیست.

وی گفت: این پست آنقدر برای حیات انقلاب مهم است که انسان هرکاری برعهده دارد را باید کنار بگذارد. این سازمان یک نهاد تمدن ساز و فرهنگ ساز است، اما متاسفانه امروز تنها به یک سازمان خدمات رسان تبدیل شده و از چشم جامعه افتاده است.

وی در ادامه گفت: هیچ مقامی بالاتر از خدمت به شهدا و جامعه ایثارگران و صیانت از فکر و فرهنگ شهادت وجود ندارد، بنیاد شهید و امور ایثارگران از لحاظ بودجه ای پنجمین دستگاه بزرگ اعتباری کشور است که متاسفانه امروز با بی انضباطی اقتصادی مواجه است حوزه های مختلف بنیاد نیاز به انضباط بخشی دارد.

قاضی زاده هاشمی افزود: نمایندگان نیز دغدغه نداشته باشند، آقای رئیسی به عنوان یک فرد انقلابی حتما نظر حضرت آقا را مدنظر قرار می دهد، براساس ماده ۱۲ اساسنامه بنیاد شهید رئیس این سازمان باید از سوی رئیس جمهور به رهبری پیشنهاد شود و ایشان نیز تایید کنند. اگر جای نگرانی بود مقام معظم رهبری قطعا موافقت نمی کردند. بنده در ادامه نیز همکار نمایندگان خواهم بود چرا که قوانین ابثارگری نیاز به پالایش دارد، برخی از قوانین باید تکمیل شود. جامعه هدف ما ۱۲ میلیون نفر است اما امروز کمتر از ۳ میلیون نفر خدمات دریافت می کنند، جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان نیز سهمی از این خدمات ندارند.

وی در ادامه گفت: بعد از گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب، خانواده شهدا و ایثارگران باید تاج افتخار ما باشند نه آنکه از مسائل حداقلی آنها صحبت کنیم، در گام نخست رویکرد سازمان باید تغییر اساسی کند و این سازمان بابد یک نهاد حقوقی شود نباید مستقیما در مسائل درگیر باشد بلکه باید پشتیبان قوی ایثارگران برای احیای حقوق آنها باشد. در هر نهادی و دستگاهی که ایثارگران به مشکل خوردند یک وکیل قوی از سازمان باید به یاری آنها برود. در گام بعدی این سازمان باید به یک نهاد راهبردی تبدیل شود یعنی سازمانی که مرجعیت سازی می کند باید یک شجره برای فرزندان شهدا و نسل شهدا ایجاد شود، یک فرزند شهید به خود افتخار کند و جامعه به احترام او بایستد.

وی در ادامه با اشاره به ۵ برنامه تحولی برای اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: اول باید شناسنامه ای برای کل جامعه هدف ایجاد شود تا توانمندی و نیازمندی آنها شناخته شده و برای هر کدام برنامه خاص تهیه شود، با رانت و انحصار طلبی باید برخورد شده و حرکت ما عدالت محور خواهد بود. امام فرمود ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، اگر امروز استقلال داریم به خاطر ایثار و شهادت است و اگر از این فرهنگ حراست نکنیم و نسل آینده حاضر به ایثار و شهادت نباشد، استقلال ما به خطر می افتد.

قاضی زاده هاشمی در پایان گفت: رای شما به استعفای یک همکار نیست، بلکه رای شما به رفتن بنده به سنگر خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران است. از شما تقاضا دارم تا با رای قاطع، بنده را در خدمت رسانی به خانواده شهدا یاری کنید.

در ادامه جلسه، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات ریسه مجلس متن استفعای سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مشهد را به شرح زیر قرائت کرد:

«فرصت خدمت به خانواده بزرگ ایثار و شهادت و ترویج آرمان های انقلاب اسلامی را در قالب معاونت رئیس جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران فراهم آورده است، اینجانب سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم شریف مشهد مقدس و کلات نادری که افتخار ۴ دوره نمایندگی آن عزیزان را داشته ام تقاضای استعفا از سمت نمایندگی مجلس شورای اسلامی مطابق مواد ۹۰ و ۹۱ آئین نامه داخلی را دارم. امید دارم نمایندگان محترم که همگی از خانواده بزرگ ایثار و شهادت هستند با پذیرش استعفای اینجانب فرصت نوکری به شهدا و بازماندگان شهادت را برایم فراهم آورند.

با احترام

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی»

در نهایت نمایندگان مجلس با استعفای قاضی زاده موافقت کردند و قرار است قاضی زاده به عنوان رئیس بنیاد شهید منصوب شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا