خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نادر سلیمانی: با افتخار می‌ گویم از حضور در «ضد» خوشحالم

نادر سلیمانی بازیگر فیلم «ضد» گفت: من در جشنواره فجر ۴۰، سیمرغم را با افتخار به خانواده‌های شهید عزیز تقدیم کردم. این مساله به سیاست و هیچ‌چیز دیگری ربط ندارد و احترام خاصی برای خانواده شهدا قائلم؛ چراکه عزیزانی را در خانواده‌ام در ایام جنگ از دست داده‌ام و می‌دانم این مساله چقدر ناگوار و سخت است.

به گزارش ایسنا، این بازیگر ادامه داد: جان دادن راحت و ساده نیست. دیروز یکی از عزیزان فشنگی را به من نشان داد. من گفتم همین فشنگ به سادگی وارد قلب عزیزمان می‌شود و جانشان را می‌گیرد. من در فیلم سینمایی «ضد» بازی کردم چراکه از منافقان بسیار ناراحت بودم؛ آن‌ها در جنگ تحمیلی به دشمنان کمک کردند که عزیزان سرزمین‌مان را بکشند. من با افتخار می‌گویم که از بازی در این فیلم بسیار خوشحالم.

اکران ویژه فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی شب گذشته ۲۷ آذرماه با حضور فیلمسازان، بازیگران سینما، مسئولان و فعالان فرهنگی و خانواده شهدای ترور در تالار ایوان شمس برگزار شد.

نادر سلیمانی: با افتخار می‌ گویم از حضور در «ضد» خوشحالم

طبق اعلام روابط عمومی این فیلم، ابتدای برنامه و پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط علی کبیری و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، راحله امینیان مجری برنامه روی سن آمد و ضمن خوشامدگویی به مهمانان گفت: فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی، نویسندگی حسین تراب‌نژاد و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی اولین بار در جشنواره فجر چهلم اکران و در ۷ بخش نامزد سیمرغ بلورین شد که در نهایت ۲ سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین طراحی صحنه را کسب کرد.

وی افزود: فیلم «ضد» درام سیاسی است و در واقع یکی از حوادث مهم و ملتهب کشور عزیزمان را در طول انقلاب شکوهمند اسلامی روایت می‌کند. این فیلم مربوط به ابتدای انقلاب و روایتی از نفاق، نفوذ و خیانت است.

در ادامه برنامه، محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ضد» روی صحنه آمد و ضمن خیر مقدم به خانواده شهدا و حاضران، بیان کرد: یکی از دلایلی که امروزه از واژه‌ای تحت عنوان جنگ روایت‌ها یاد می‌شود، این است که محاسن و معایب را با هم بیان نمی‌کنیم و گاها به دلیل خوش‌اندیشی‌ها، برخی از معایب را نمی‌گوییم. در نتیجه دوستان خوب‌ ما و دشمنان بد ما روی همان نقطه می‌نشینند و هنگامی که معایب گفته نشود، محاسن ما را بی‌اعتبار می‌کنند. ما در «ضد» سعی کردیم که صادقانه معایب و محاسن را در کنار هم قرار دهیم. اگر خلا و اشکالی هم از خودمان بوده، به درستی طبق تاریخ روایت کردیم. امیدواریم که این اثر به دل همه دوستان بنشیند.

در ادامه برنامه، حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره روی سن آمد و ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان، مطرح کرد: امیدواریم اتفاقات خوبی برای فیلم در اکران رخ دهد و به همه عوامل فیلم به ویژه محمدرضا شفیعی، که در شکل‌گیری و پیشرفت‌ کار بسیار تاثیرگذار بود، خداقوت می‌گویم.

وی ادامه داد: تعبیر امام خمینی (ره) از شهید بهشتی این بود که بهشتی یک ملت برای ملت ما بود و این تعبیر از ایشان را در فیلم به خوبی می‌بینیم. فیلم «ضد» در ضدیت با یک سازمان و تشکیلات منافقین است؛ کسانی که در ضدیت با مردم، زندگی و آزادی بودند. امیدواریم ما کمتر شاهد چنین اتفاقاتی در کشور باشیم.

رییس سازمان سینمایی سوره تاکید کرد: پدیده ترور و مظلومیت مردم‌مان برای سازمان سینمایی سوره، بسیار اهمیت دارد. ما سال قبل فیلم سینمایی «هناس» را اکران کردیم که مربوط به ترور شهید داریوش رضایی‌نژاد بود. ان شالله در آینده نیز به چنین سوژه‌ها و حماسه‌های مردم ایران در تاریخ معاصر نیز، بپردازیم.

جعفریان در پایان خاطرنشان کرد: هنر در مدرسه عشق، نشان‌دهنده نقاط کور معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی است. هنر در عرفان اسلامی ترسیم روشن عبادت، شرافت و انصاف و همچنین هنر در ترسیم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. هنر در جایگاه واقعی خود تصویر زالوصفتانی است که از مکیدن خون فرهنگ اصیل اسلامی، فرهنگ عدالت و صفا، لذت می‌برند. تنها به هنری باید پرداخت که ستیز با جهان‌خواران شرق و غرب و در راس آن آمریکا و شوروی را بیاموزد.

در ادامه مراسم، حسین حقیقی خواننده روی صحنه آمد و دو قطعه «هناس» و «ایران» را اجرا کرد.

پس از اجرای ترانه‌های حسین حقیقی، تیزری از فیلم سینمایی «ضد» پخش شد و در بخش بعدی نوبت به آیین تجلیل از سه خانواده‌ شهدای ترور صورت گرفت که برای این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره، سیدجواد هاشمی بازیگر، نادر سلیمانی و مهدی نصرتی از بازیگران «ضد»، هادی مقدم‌دوست کارگردان سینما روی سن آمدند.

مجری برنامه در ادامه مطرح کرد: در فیلم «ضد» ماجرای بمب‌گذاری دفتر حزب در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ است. از این منظر یکی از تجربه‌های سینمای ایران، در زمینه روایت ترور علیه مردم محسوب می‌شود. به همین بهانه با افتخار بخشی از آیین اکران را به تجلیل از خانواده محترم شهدای ترور، اختصاص دادیم.

ابتدا از فرزند شهید سیدنورالله طباطبایی نژاد، سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد، تجلیل شد که مجری برنامه عنوان کرد: شهید طباطبایی‌نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی و از اعضای فعال دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی بودند که به همراه شهید بهشتی در حادثه هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ به شهادت رسیدند.

در ادامه مجری برنامه از صدیقه اسلامی، فرزند شهید محمدصادق اسلامی، دعوت به عمل آورد تا برای تجلیل روی صحنه بیاید. امینیان اظهار کرد: شهید محمدصادق اسلامی از مبارزان علیه حکومت پهلوی و از بنیان‌گذاران هیات‌های موتلفه‌ اسلامی بودند که بعدها به عضویت شورای مرکزی حزب درآمدند و در بمب‌گذاری دفتر مرکزی حزب در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ به فیض شهادت رسیدند.

صدیقه اسلامی، فرزند شهید محمدصادق اسلامی، ضمن تشکر از برگزارکنندگان برنامه و عوامل فیلم، در سخنانی عنوان کرد: من سال‌ها منتظر ساخت چنین فیلمی بودم و می‌توانم بگویم به آرزویم رسیدم‌. خانواده شهدا از صداوسیما و جمع سینمایی انتظار پرداخت به این مفاهیم بپردازند.

در ادامه مراسم مجری برنامه، از منصوره کرمی، همسر شهید مسعود علی‌محمدی، دعوت به عمل آورد تا برای تجلیل روی صحنه بیاید.

امینیان عنوان کرد: شهید مسعود علی‌محمدی، از استادان به‌نام دانشگاه در رشته فیزیک و از دانشمندان تاثیرگذار در جریان دستاوردهای هسته‌ای ایران هستند که در سال ۱۳۸۸ به واسطه بمب‌گذاری در خودرو شخصی ترور شدند و به مقام شهادت رسید.

در پایان مراسم، امیرعباس ربیعی کارگردان «ضد» روی صحنه آمد و گفت: این روزها دلمان بابت ذبح انسانیت، شرافت و جوان‌مردی در غزه خون است. من از جامعه هنری تشکر می‌کنم که نسبت به این مساله واکنش نشان دادند. اهالی فرهنگ و رسانه کشور ما همیشه جزو فعالان در حمایت از مظلومان فلسطین و از پیشگامان در واکنش به جنایات رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی بودند. امیدوارم به حق حضرت زهرا (س) و نظر لطف ایشان به مظلومان مقتدر غزه، آن‌ها از این حصر ناجوان‌مردانه خارج شوند.

وی ادامه داد: مساله من در فیلم «ضد» و «لباس‌شخصی» نفوذ بوده است، که متاسفانه «لباس شخصی» با بدسلیقگی افرادی که قدرتی فراتر از قانون دارند و نگاهشان به فرهنگ امنیتی است، توقیف شده است و امیدوارم این فیلم همانند «ضد» توفیق اکران پیدا کند.

کارگردان «ضد» تاکید کرد: مساله نفوذ در مملکت ما جدی است و کسانی که تاریخ را می‌خوانند؛ می‌دانند که در دهه ۶۰ با نفوذ درگیر بودیم. امیدوارم مساله نفوذ برای هنرمندان جدی و فیلم‌های بیشتری درباره این موضوع ساخته شود. همچنین آرزومندم پرونده‌ها دوباره باز شود و من یا هر هنرمند دیگری این توفیق را داشته باشیم که به روایت زندگی پدر مبارزه با نفوذ، شهید لاجوردی بپردازیم.

پایان بخش این مراسم با نمایش فیلم سینمایی «ضد» همراه بود.

در این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی، حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره، محمد ساسان مدیر مرکز تولیدات سینمایی سوره، فیلمسازان و تهیه‌کنندگانی از جمله هادی مقدم‌دوست، محمدرضا مصباح، محمدرضا آهنج، اصغر نعیمی، لیلی عاج، مرتضی علی عباس میرزایی، علیرضا صمدی، یوسف منصوری، سعید پروینی، علی صدری‌نیا، حامد عسکری شاعر، سعید الهی کارشناس و تهیه‌کننده سینما، محمود گبرلو منتقد سینما، بازیگرانی از جمله سیدجواد هاشمی، نادر سلیمانی، مهدی نصرتی، توماج دانش بهزادی، عماد درویشی، نفیسه روشن، هلیا امامی، محسن افشانی، یاسمن معاوی، هدی خنجری، یوسف صفری بختیاری، رضا اکبرپور و رضا محبی نویسنده، هاشم مرادی فیلمبردار، مرتضی کهزادی طراح گریم و عباس طاهریان‌راد مجری و… حضور داشتند.

نادر سلیمانی: با افتخار می‌ گویم از حضور در «ضد» خوشحالم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا