خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح قاضی مسعودی مقام درباره‌ی بازگرداندن مدیرعامل فراری بانک سرمایه

قاضی مسعودی مقام درباره‌ی مدیرعامل فراری بانک سرمایه که به تازگی توسط پلیس اینترپل دستگیرشده است چه زمانی به کشورمان باز می‌گردد اظهار کرد: زمان می‌برد و کمتر از یکی دوماه نیست اقدامات توسط پلیس بین الملل انجام می‌شود، ولی زمان خاصی باید صرف شود.

به گزارش میزان قاضی مسعودی مقام در حاشیه رسیدگی به اتهامات هادی رضوی و دیگر متهمان پرونده بانک سرمایه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جلسه دادرسی آقایان دلاویز و رضوی تمام شده است، چند جلسه دادرسی داشته‌اند و چه میزان وقت دفاع داده شده است، اظهار کرد: هشتمین جلسه بانک سرمایه برگزار شد که متهمان دلاویز و رضوی هم خودشان و هم وکلایشان دفاعیات خود را ارائه کردند و هر جلسه بالغ بر ۴ ساعت بوده است.

وی گفت: تمام مدارک و مستنداتی که ارائه دادند مورد استماع قرار گرفت و به آن‌ها وقت داده شده است که مدارک و مستندات را ارائه دهند و اینکه در برخی از جاها گفته شده است که دفاعیات مورد استماع قرار نگرفته است فکر نکنم تا این میزان اجازه دفاع به متهمان داده شده باشد یعنی در هشت جلسه متهمان دفاع کردند و هر جلسه از ساعت ۹ صبح تا یک بعد از ظهر ادامه داشته است.

قاضی مسعودی مقام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آقای رضوی عنوان کرده‌اند که مستنداتی را به دادگاه ارائه می‌کنم به دلیل محرمانه بودن فقط به قاضی ارائه می‌دهم، اما شرایط دفاع برای من ایجاد نشده است آیا صحت دارد یا خیر؟ بخصوص در خصوص شرکت نان صنعتی، اظهار کرد: مستنداتی که متهمان ارائه می‌دهند بر اساس قوانین و مقررات می‌توانیم بگوییم که محرمانه، سری، فوق سری و … است. وی یک سری مستندات در خصوص قراردادهایشان با شرکت‌ها، دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف ارائه داده‌اند که استعلام و در جهت صحت و سقمآن‌ها بررسی می‌کنیم، فکر نکنم بعد از هشت جلسه دفاعیاتی داشته باشند، ولی اینکه هر متهم و هر وکیلی هر استنادی را به دادگاه ارائه می‌کند مورد پذیرش قرار بگیرد یا خیر، در رأی دادگاه ظهور و بروز خواهد کرد که آیا مورد پذیرش بوده است یا خیر با استدلال و استناد.

وی همچنین در خصوص حیدرآبادی که به تازگی توسط پلیس اینترپل دستگیرشده است چه زمانی به کشورمان باز می‌گردد اظهار کرد: زمان می‌برد و کمتر از یکی دوماه نیست اقدامات توسط پلیس بین الملل انجام می‌شود، ولی زمان خاصی باید صرف شود.

قاضی مسعودی مقام در خصوص اینکه در کیفرخواست خوانده شده بخشی مربوط به آقای حیدرآبادی پور بود آیا این کیفرخواست مجدد بر اساس تحقیقات از ایشان بازنگری و اصلاح می‌شود نیز پاسخ داد: کیفرخواست برای این فرد تنظیم شده و وکیل برایش انتخاب شده است دفاعیات خود را ارائه می‌دهند و اگر غیابی حکم صادر شود می‌تواند اقداماتی را درباره واخواهی انجام دهد.

قاضی مسعودی مقام گفت: در پرونده بانک سرمایه پرونده جدید آقای جهانبانی است و پرونده آقای امامی در مرحله تحقیقات مقدماتی است پرونده آقای نکوهی به شرکت‌های وابسته به بانک سرمایه بود که اساساً دادسرا هم اخلال در نظام اقتصادی نگرفت که به دادگاه کیفری دو برگردانده شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا