خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افزایش سالانه 30 هزار میلیارد تومان به هزینه های کشور

ˈغلامرضا کاتبˈ پنجشنبه شب در جمع فعالان بخش صنعت و معدن استان سمنان در مهدیشهر افزود: بررسی روند درآمدهای هزینه ای کشور در سالهای 91 تا 93 نشان می دهد که سالانه 30 هزار میلیارد تومان به هزینه های کشور افزوده شده است.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایرنا، نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص به تراز صادرات و واردات کشور نیز اشاره کرد و گفت: در سال 92 حجم صادرات کشور 41 میلیارد دلار بوده است در حالیکه حجم واردات در این سال 49 میلیارد دلار شده است.

کاتب گفت: در سه ماهه اول امسال 11 میلیارد دلار صادرات از کشور صورت گرفته و به همین میزان نیز واردات کالا داشته ایم.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی این روند را نشان دهند خرج بیشتر از دخل دانست و اظهار داشت: باید این روند تغییر کند و در این میان اتاق بازرگانی ایران بیشترین نقش را در ارتقای صادرات غیر نفتی کشور دارد.

کاتب با بیان اینکه اتاق تنها نباید اسمی توخالی باشد گفت: بلکه باید اتاقی پر از اطلاعات از بازارهای جهانی برای تولیدکنندگان و صادر کنندگان باشد و در عمل به روند تغییر تراز صادرات و واردات و ارتقای نقش صادرات در کشور کمک کند.

وی بر ضرورت حمایت از صنایع ملی تاکید کرد و گفت: فعالان اقتصادی باید از ظرفیت اتاق بازرگانی برای رونق اقتصادی کشور استفاده کنند.

نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان بر ضرورت تلاش بیشتر بخش خصوصی در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیز تاکید کرد و افزود: مجلس امسال 31 درصد از درآمدهای نفتی را به صندوق توسعه ملی اختصاص داد.

کاتب با بیان اینکه در حال حاضر 40 میلیارد دلار در صندوق توسعه ملی منابع وجود دارد گفت: در صورت کوتاهی بخش خصوصی در این زمینه شرایطی فراهم می شود که همانند سالهای قبل بخش دولتی از این صندوق بیشتر برداشت نماید.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آماده است تا به دولت کمک کند و در این زمینه لایحه حمایت از تولید را بررسی و برای رسیدن به رونق مناسب در تولید و صادرات اقدام نماید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا