خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تعلل در تشکیل شورای صنفی دانشگاه شهید بهشتی»

یکی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی می‌گوید چندین سال است که در این دانشگاه قرار است شورای صنفی تشکیل شود، اما این اتفاق به دلایلی نمی‎افتد،

علیرضا دشتابی، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: تا قبل از سال ۹۵ رییس دانشگاه آقای تهرانچی بود و ایشان با شورای صنفی موافق نبودند. آقای صدوق که رییس دانشگاه شدند وقتی من به عنوان نماینده‌ی دانشجویان کارشناسی به ایشان گفتم شورای صنفی یک موضوع ضروری است و همه‌ی دانشگاه‌ها دارند. توضیح دادم که این‌ تجمعاتی که در دانشگاه اتفاق می‌افتد اگر شورای صنفی بود کار به تجمع نمی‌کشید، زیرا در آن صورت یک فرایندی وجود دارد و دانشجو در قالب همان فرایند مشکل‌هایش را پیگیری می‌کند. ایشان‌ گفتند به زودی شاهد تشکیل شورای صنفی هستیم اما دو سال است از آن‌روز می‌گذرد و همچنان شورای صنفی نداریم و باز هم می‌گویند به زودی تشکیل می‌شود.

وی افزود: معاونت دانشگاه آقای حاج جباری گفتند در اردیبهشت ۹۶ انتخابات شورای صنفی برگزار خواهد شد و بچه‌ها وقتی پیگیری کردند، ایشان گفتند الان دیگر دیر شده است و مهر ۹۶ انتخابات برگزار می‌کنیم و حتی یک نامه‌ای خطاب به ریاست دانشگاه با بیش از ۸۰۰ امضا هم نوشتیم؛ البته نتوانستیم نامه را به خود آقای صدوق ریاست دانشگاه تحویل بدهیم و به فرزند ایشان که مدیر حوزه‌ی ریاست است تحویل دادم.

دشتابی ادامه داد: بالاخره در بهار ۹۷ اولین فراخون تشکیل شورای صنفی در دانشگاه زده شد، اما دانشگاه گفت به حد نصاب نرسیده است.‌ نکته اینجاست که طبق برآورد خودمان تعداد کاندیدها به حد نصاب می‌رسید. باز هم دانشجوها پیگیر تشکیل شورای صنفی بودند. ببینید! یک سری مسایل است که لزوم وجود شورای صنفی را نشان می‌دهد؛ مثلا دانشگاه خوابگاه‌هایی دارد که بلااستفاده است و به دانشجو نمی‌دهد و او باید پانسیون بگیرد و… در اردیبهشت ۹۸ دوباره فراخوان ثبت نام هیات موسس شورای صنفی زده شد و دو روز مانده به پایان ثبت نام گفتند ثبت نام کاندیدها هم در همین مدت است، در حالی که اطلاع رسانی نکرده بودند و ما باز تمام تلاش خود را کردیم و مطمئن بودیم تعداد به حد نصاب می‌رسد.

این دانشجو در پایان گفت: دیگر از طرف دانشگاه هیچ اطلاعی به ما داده نشد و حتی از معاون دانشگاه هم پرسیدم که اگر به حد نصاب رسیده پس چرا اطلاعیه‌ی انتخابات داده نمی‌شود؟ که هیج جوابی ندادند و ما ترجیح دادیم موضوع‌ را فراتر از دانشگاه بررسی کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا