خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روحانی: آمریکا جنگ با اقشار آسیب‌پذیر را شروع کرده

رئیس جمهور روحانی گفت: آمریکا برای اولین بار جنگ را با یک ملت به صورت علنی و آشکار آن هم مخصوصاً با اقشار آسیب پذیر جامعه، شروع کرده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری عصر پنجشنبه پیش از ترک تهران به مقصد بیشکک در فرودگاه مهرآباد افزود: این سفر به دو کشور دوست قرقیزستان و تاجیکستان است که هر دو کشور از کشورهای آسیای مرکزی و مسلمان هستند و روابط بسیار خوبی با این دو کشور داریم.

رئیس جمهوری هدف از سفر به این دو کشور را دیدار به دعوت رؤسای جمهور برای شرکت در اجلاس شانگهای در قرقیزستان عنوان و تصریح کرد: اجلاس شانگهای حائز اهمیت است؛ در این اجلاس معمولاً مسائل امنیت منطقه و سایر مسائل در منطقه بحث و بررسی می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز چه در منطقه خلیج فارس، چه در خاورمیانه و چه در کل جهان، مسئله امنیت برای ما اهمیت خاص و ویژه ای دارد؛ تلاش ما همواره بر این بوده است که صلح و امنیت منطقه را حراست کنیم و در سال های گذشته در عمل نشان دادیم نسبت به کشورهای همسایه و امنیت کشورهای منطقه تا چه حد حساس هستیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه کشورهای دیگری نظیر چین و روسیه هم در اجلاس شانگهای حضور دارند، اظهار داشت: روابط دوجانبه ما به چین و روسیه هم خوب است و این دو کشور مهم از دوستان جمهوری اسلامی ایران هستند. این دو کشور عضو کشورهای ۱+۴ هستند و در شرایط فعلی ضرورت دارد درباره مسائل هسته‌ای هم با این دو کشور توافق و گفتگو داشته باشیم. مردم آگاه هستند که کشور ما به تفاهم‌ها و توافقات بین المللی همواره پایبند است.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: طبق ۱۵ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، جمهوری اسلامی به تعهدات خود در تعهدات هسته‌ای عمل کرده است اما متأسفانه آمریکا هم این توافق را زیر پا گذاشت، هم قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرد و هم دست به جنگ و ترور اقتصادی زده است.

وی ادامه داد: کاری که امروز آمریکا با برجام انجام می‌دهد کاری بالاتر از نقض قطعنامه یا تخلف از یک پیمان است و در حقیقت تروریستم اقتصادی است، آمریکا برای اولین بار جنگ را با یک ملت به صورت علنی و آشکار آن هم مخصوصاً با اقشار آسیب پذیر جامعه شروع کرده است. آمریکایی‌ها امروز با میلیون‌ها انسان فرهنگی و فهیم کشور به ویژه طبقات ضعیف جنگ را آغاز کرده‌اند و البته حتماً کشور ما پیروز خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه هدف همه اجلاس ها بحث امنیت و مبارزه با ترور است، گفت: تروریسم در همه ابعاد از دید ما محکوم است و در شرایط امروز امیدواریم با این دو کشور مهم (روسیه و چین) که در گذشته در جمع گفت وگوی کشورهای ۱+۵ بودند و امروز در جمع کشورهای ۱+۴ هستند و همچنین با کشور میزبان، گفت وگو کنیم.

رئیس جمهوری درباره اجلاس سیکا در تاجیکستان گفت: اجلاس تاجیکستان روز شنبه به طور رسمی آغاز می‌شود اما سران کشورها روز جمعه با هم دیدار و گفت وگو خواهند داشت.

وی ادامه داد: اجلاس سیکا برای کشورهایی که در واقع تعامل و اعتمادسازی را در منطقه آسیا دنبال می‌کنند هم دارای اهمیت است.

روحانی از سخنرانی خود در هر دو اجلاس شانگهای و سیکا خبر داد و گفت: علاوه بر سخنرانی در این دو اجلاس بین المللی و بیان نظرات دولت جمهوری اسلام ایران، با سران کشورهای حاضر در اجلاس هم ملاقات‌هایی خواهیم داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا