خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | با راننده اسنپ تا سد لفور!

سه موضوع درگیری یک راننده اسنپ و دختری جوان بر سر موضوع حجاب، ماجرای سد لفور و اعلام شماره‌هایی برای دریافت “گزارش مردمی” برای برخورد با “کشف حجاب” سه موضوع اجتماعی بود که در هفته‌ی اخیر در شبکه‌های اجتماعی بازتاب فراوانی داشت.

توییت‌هایی درباره‌ی این سه موضوع را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

علی نصری: راننده #اسنپ که مسافرش را پیاده کرد٬ شرکت اسنپ که حمایتش کرد و صدا و سیما که تحسین‌ش کرد٬ همگی مُهره همان بازی مسیح علینژاد شدند؛ به جان یکدیگر انداختن شهروندان و ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در جامعه. فردا یکی به شکلی انتقامش را از یک زن محجبه میگیرد و چرخه نفرت و خشونت تندتر میچرخد.

مازیار خسروی: ففط ظرف ۲۴ ساعت رئیس پلیس تهران از پلمپ ۵۴۷ رستوران و قهوه‌خانه لوکس و دستگیری ۱۰ تن خبر داد. جرم؛ تبلیغات نامتعارف، پخش موسیقی غیر مجاز قایق گردشگران #سد_لفور توقیف شد دادسرای‌ارشاد برای گزارش بدحجابی تلفن اعلام کرد باور نمی‌کنم این حجم و تراکم ناراضی‌تراشی اتفاقی باشد

فائزه حاجی‌آبادی: اگه به‌جای اعلام شماره برای گزارش بی‌حجابی در خودرو، شماره‌ای برای اعلام مزاحمت حین رانندگی اعلام کنید؛ اوضاع زن‌های این مملکت کمی بهتر میشه. #آزار_خیابانی جونمون رو گرفته. . .

محسن بیات زنجانی: ماجرای #اسنپ را می‌شنوی، واکنش‌ها را می‌بینی، مواضع را بدون هرگونه موضعی و با بی‌طرفی کامل تلاش می‌کنی بخوانی و ناگهان در آخر و بعد از دیدن تصویر دخترک مسافر و مادر و پدرش با آقای راننده،چشمت به این عکس در #فارس [عکس راننده اسنپ در صف دوم نماز عید فطر] می‌خورد! ساده‌ترین واکنش این خواهد بود که “خداوکیلی گرفته‌اید مارا؟”

علیرضا وهاب‌زاده: عکس تلخیه و در نوع خودش اوج بی سلیقگی لبخندهای یک طرف و چهره درهم و غمگین طرف دیگه ما پیروز شدیم! با فشار تمام عیار و با کمک تمام امکانات و قدرت رسانه‌هایمان یک دختر بچه رو به زانو دراوردیم… چون شک دارم جریان و تفکری اصلاح شده باشه. کاش این اتحاد رو در مسائل کلیدی‌تر هم داشتیم

امیر ابتهاج: خبر اول: پس از گذشت چند روز سه‌تن از گردشگران سد لفور سوادکوه مازندران بازداشت و دونفر دیگر هم شناسایی شدند. خبر دوم: پس از گذشت قریب به ۵سال همچنان اسیدپاش‌های اصفهان بازداشت نشده‌اند!

سیدمحمد حسینی: با طرح حقوق شهروندی و حریم خصوصی دانستن خودروها، #بی‌حجابی را از سواریها آغاز و بتدریج به خیابانها کشیدند و حال برهنگی را از سفارتخانه‌ها و مراکز تفریحی مثل #سد_لفور شروع کرده‌ تا ولنگاری را جایگزین پاکدامنی سازند، شاید این بار #اصلاح‌طلبان باشعار عریانی درپی جذب آراء هستند!

مینو مومنی: موندم معضل کشور چند تا گردشگر بدون #حجاب هست یا فسادی که هر روز داره بیشتر میشه کاش جای اینکه شماره اعلام کنید واسه گزارش بدحجابی شماره میدادید واسه معرفی کسانی که با #احتکار و گرانفروشی دارند زندگی مردم رو هر روز سخت تر میکنن

لونبیت: یک مورد #کشف_حجاب دیدم چطوری گزارش بدم؟‌ یه خانومی تقریبا کامل خم شده بود و مانتوی خیلی کوتاهی داشت و هیچ تلاشی هم برای حفظ حجابش نمی‌کرد.‌ وضع سر و روسریش که اصلا! بار اولشم نیس کارشه! ماشین نداره، اما یه شماره روی سطل آشغالی که روش خم شده هست،‌ اونو اعلام کنیم کافیه؟

نیلوفر قدیری: گزارش #همشهری از پیامدهای اجتماعی یک درخواست درخواست از مردم برای پیامک‌زدن و گزارش کردن حجاب و اخلاق همدیگه چه بر سر جامعه می‌آورد: ضدحقوق شهروندی ست مردم را رودر روی هم قرار می‌دهد

حسین یزدی: راننده اسنپ ، مسافر خانم را به علت حجاب از ماشین خود پیاده کرده است! بعد از آنکه آن خانم این عمل را در توییتر گزارش کرده در اقدامی عجیب به راننده آنتن تلویزیون می‌دهند تا از خود دفاع کند، بدون آنکه حقوق آن زن را مدنظر بگیرند! و عدالت در این کشور فقط مجسمه‌ای کور است!

فرشته عسکری: راننده اسنپ آقای سعید عابد میگه: در برابر بی حجابی مسافر، آتش به اختیار عمل کردم. واقعا این انسان شریف جای تقدیر نداره؟ متاسفانه در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود قبح زدایی از منکر نهادینه میشود. آتش به اختیار باشیم

نامیرا: یعنی با چه اجازه ای این خانم به خودش اجازه داده که مشخصات خصوصی راننده را منتشر کنه . ایا اسنپ در این مورد نباید از حریم خصوصی راننده حمایت کنه .. عجب دنیای وارونه ای برامون دارند درست میکنند

علی اکبری: در مجموعه‌ای که قانونشکن تشویق و قانونمدار تنبیه میشه، اون مجموعه رو باید از سیستم اقتصادی کشور حذف کرد ورود دادستانی هم باید مطالبه بشه برای این نقض صریح قانون

ساسان آقایی: #اسنپ یک شرکت خصوصی نیست؛ #بخش_خصوصی واقعی حیاتش عمیقن به مشتری وابسته است و قواعدش و قوانینش باید چیزی باشد شبیه مقاومت برجسته‌ی اپل در برابر آف.بی.آی برای نشکستن قفل یک تروریست آدم‌کش؛ این یعنی حفاظت از سرمایه‌ی مادی و معنوی بخش خصوصی

مقداد ذکی‌زاده: مشکل فقط #سد_لفور نیست بارها صحنه هایی مانند عکس های منتشر شده از لفور را در سد نمرود و سد لتیان و سد ماملو و خیلی جاهای دیگه دیدم باید برای تغییر عجیب فرهنگ ، ذائقه و سبک زندگی مردم فکری کرد وگرنه اوضاع از این هم بدتر می شود

علی قلهکی: همانطور که بی‌توجهی به #سعید_عابد بعد از اخراج از اسنپ می‌توانست اقدام اشتباهی باشد، توجه افراطی به وی نیز آسیب جدی به حساب می‌آید اجر کار او را ضایع نکنیم! بیش از هرچیزی وی نیازمند یک شغل ثابت است مطمئنم تا یک ماه دیگر هیچ کس خبری از او نمیگیرید پس الان که داغیم کاری برایش کنیم

هاتف قاضی‌زاده: سه اتفاق پشت سر هم در باب حجاب افتاد: ۱- اعلام شماره برای پیامک کردن پلاک و تکذیب پلیس ۲- اسنپ و های‌ و هوی‌های بعدش ۳- اعلام شماره توسط دادسرای ارشاد برای گزارش دادن بدحجابی اولی و دومی رسما تلاش سایبری‌ها بود. سومی ولی از زحمات رسمی رییسی بود که با دالام دیمبول رییس شده.

یغما فشخامی: توقیف قایق هایی که عکس چند گردشگر بدون حجاب در #سد_لفور_مازندران در آنها منتشر شده بود/ پلیس قایق ها را توقیف کرده است/ صداوسیما
پ ن: قدم بعدی تخریب #سد_لفور و خشک کردن آب آن

جواد شیخ‌الاسلامی: در سد لفور اتفاقی افتاده که کلا شاید 10نفر از آن خبر دار بودند. به مدد حزب اللهیهای عزیز اکنون چندین میلیون نفر این منکر را دیدند.

هزاردستان: من به عنوان فردی که در خانواده مذهبی و معتقد به ج.ا بزرگ شدم و خودم به اسلام و مذهب و اصل نظام معتقد هستم حالم از این حرکتتون بهم میخوره، وای به حال کسانی که اعتقادی ندارند…/از بچگی به ما گفتن که یه نفر اشتباه وضو میگرفت حسنین(ع) بهش گفتن شما ببین کدام یکی از ما درست وضو میگیریم؟ اونوقت #سعید_عابد راننده‌ی #اسنپ یه خانم را وسط راه با پیاده کردن امر به معروف کرده آقایون هم ذوق زده شدن. آخه شما به کدام اسلام معتقدید؟ علی یا خوارج؟

جنلی: الان هم کسایی که طرفدار حجابن هشتگ تحریم اسنپ میزنن هم کسایی که مخالف حجابن! چرا؟ چون روز اول اسنپ لاریجانی بازی دراورد، هم خواست دل مشتری رو به دست بیاره هم راننده‌شو، اینم شد نتیجه‌ش! پیام آموزنده داستان: هیچوقت لاریجانی نباشید.

حسین مهرزاد: اگر روزنامه داشتم عکس مراسم عذرخواهی از #سعید_عابد ، راننده #اسنپ را فول پیج در صفحه اول کار می‌‌کردم. این عکس یک جایی باید ثبت شود تا چهره دختر، خانواده‌اش و لبخند پیروزمندانه راننده را فراموش نکنیم. تمام آنچه بر سر ما می‌رود در این عکس نمایان است.

امین اسدی: جولان بی عفتی در سد لفور سواد کوه … اینجا ایران اسلامی است نه سواحل آنتالیا . مسئولین فرهنگی کجان؟ مسئولین امر به معروف کجان؟ جواب این ابتذال فرهنگی رو کی میخواد بده ؟ اگر بی حجابی نشونه تمدن هست پس حیوان متمدن است

صادق نیکو: صف اولی ها اسنپ کار میکنن بعد مطیعی اینقدر علیه‌شون شعر میخونه 🙁

گیله جان: برای همسایه مون که یه اقای مسنه و دختر نداره از پلیس فتا پیامک اومده که تو خودرو کشف حجاب کردین سریعا خودتونو معرفی کنین خیلی جدی هم تذکر داده!!!
دزدی جدیده؟ از ملت اینجوری پول میگیرن؟ جالب اینجاست بگی من نبودم باورم نمیکنن میگن گزارش شده

علی نانوایی: به گمونم برنامه دارند این جناب #سعید_عابد راننده #اسنپ رو رییس جمهور بعدی کنند. وگرنه این حجم از #پروپاگاندا عجیبه دیگه…

امیر جدیدی: از اولشم باید اسمشو میذاشتن عصمت #اسنپ

نادر فتوره‌چی: مورد «دختر و راننده اسنپ» را هم بگذارید کنار «سناریو»های قبلی: دختران(کلاشات) خیابان انقلاب، مائده هژبری، بازداشت خلبان برنامه حالاخورشید، کندن در ون گشت ارشاد، ساسی‌مانکن‌خوانی «خودجوش» در سراسر مدارس کشور و… اینبار نیز مثل روز روشن بود که یک بازی درجریان است.

نیش: در تاریخ خواهند نوشت کسانی که در کنترل رقص پشت سدها موفق بودند در کنترل آب پشت سدها [شکست خوردند]

نیمه پر لیوان: دیروز داشتم وسط دعوای اسنپ یه چیزی تایپ میکردم، بچه‌ام اومد گفت میای بازی کنیم؟ گفتم یه چیزی بنویسم الان میام، گفت خیلی چیز مینویسیا! گفتم آخه دعواس! گفت اِ منم ببینم، یه کم گوشی رو نگاه کرد بعد گفت این چه دعواییه که اصلاً صدا نداره؟! و رفت

علی‌اصغر خدایاری: شاید روزی یک مسافر #اسنپ بنویسد: دیروز در اسنپ روسری ام افتاد. راننده خیلی مودبانه خواست روسری خود را سرکنم. من که از گرما کلافه بودم با عصبانیت و لحنی توهین آمیز از او خواستم فضولی نکند. ساکت شد. درمقصد بابت فضولی عذرخواهی کرد و هرکاری کردم کرایه نگرفت. اسم راننده آقای آدم بود.

عرفان نایبی: گر عذرخواهی اسنپ از دختر هتاک بی حجاب و برخورد با #سعید_عابد حقیقت داشته باشد؛ باید علاوه بر #تحریم_اسنپ به موجب بند دوم ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی از مدیر اسنپ شکایت کرد که با این عذرخواهی و برخورد با راننده موجبات تشویق به این فحشا را فراهم کرده است.

محمدصادق کوشکی: خط هدایت شده #فساد و بی عفتی کشور را فرا میگیرد، دیروز جزایر هرمزگان و امروز #لفور سوادکوه و فردا همه ایران را! چرا نهادهای امنیتی در برابر این نوع براندازی سکوت کرده اند؟

مهدی امیرپور: عکس یک روز پیش از تذکر حجاب در #اسنپ ثبت شده. چطور یک راننده‌ی اسنپِ ساده در ردیف دوم نمازعید فطر نشسته؟ آیا بازفضای مجازی فریبِ یک بازی بزرگی را خورد تا مذاکره ایران-امریکا با کمک #شینزو_آبه در تهران، زیر حاشیه‌‌ها دفن شود؟

سعید شریعتی: دو سال پیش که تو هیات مدیره اسنپ سیت نداشتند، جلوی مجلس تجمع راه می‌نداختند «مرگ بر #اسنپ آمریکایی»، «اسنپ آمریکایی اعدام باید گردد» الان که سهامدارشن ولی … بسوزه پدر پول که همه‌چیز رو‌پاک و‌ مطهر و‌ مظفر! می‌کنه.

علی مطهری: تعجب است از دادستان مازندران که پخش تصاویر ناهنجاریهای رخ داده در سد لفور سوادکوه در روز عید فطر را تخلف دانسته تا همچنان این گونه قانون شکنی ها ادامه داشته باشد. وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی هم باید پاسخگو باشند.

مسعود باستانی: آقای #مطهری من با موضع گیری شما در ماجرای سد #لفور و دخالت در نحوه پوشش و زندگی خصوصی مردم مخالفم. شما بهتر از من می دانید که امر به معروف و نهی از منکر باید با‌ نگاه به رفتار حاکمان و مسئولان بیان شود. آیا با همین جدیت ۵۰۰ روز #بازداشت موقت #فعالان_محیط_زیست را پیگیری می کنید؟!

گلی بانو: هشدار به شهروندان ، تردد در حریم سد لفور ممنوع است! اینم نهایت ابتکار عملشونه بجای برخورد با ناهنجاری و توبیخ نهادهای ناظر، کلهم صورت مسئله رو پاک می کنند.

سیاوش صفاریان‌پور: ديروز طرفداران راننده گفتن تحريم #اسنپ، امروز طرفداران مسافر ميگويند تحريم اسنپ! هيچ كسى نميپرسد چه استرسى به راننده هايى كه اموراتشان به اين كسب و كار گره خورده وارد كرده ايم. ممكنه پاسخ اين باشد كه خب ميروند تپسى!گفتنش براى ما راحت است.مثل حرف زدن درباره هر چيزى.

میلاد: انقدر که از راننده اسنپ تقدیر شد از ریزعلی خواجوی نشد.

رضا کیانی: همینطوری که داره پیش می‌ره بعید نیست این “راننده اسنپ” بشه گزینه ریاست جمهوری

احمدرضا کاظمی: ولی من اگه جای اون خانم مسافر بودم خودم به راننده #اسنپ می‌گفتم بزن کنار میخوام پیاده شم! وسط اتوبان که هیچی، وسط بیابون هم بود همین کارو میکردم!

بارانا: ازاین مسئولین اسنپی درظاهر نسبتا محترم!
یه سوال داشتم!
راستش یه چیزی خیلی ذهنمو به خودش مشغول کرده!
این قوانین متعلق به شماست دیگه..
کاربران متعهدبه رعایت قوانین اسلامی ورعایت حجاب هستند!چرا وقتی راننده قانونمندمتعهدتون بهش عمل کرد ازش دفاع نکردین؟! چرا!چرا؟ #تحریم_اسنپ

علی چاهه: از فیلم تا واقعیت
1. توقیف قایق هایی که عکس چند گردشکر بدون #حجاب در سد لفور #مازندران در آنها منتشر شده بود عکس: صداوسیما
2. سریال #گاندو امشب از شبکه سه سیما پخش شد. در فیلم یک هواپیما را به دلیل حضور مفسد اقتصادی مجبور به فرود کردند حال کدام واقعی است? پ.ن: قضاوت با شما

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. من خودم راننده اسنپ هستم.ماجرای پیاده کردن اون خانم هم الان همینجا خوندم.فقط اینو بگم جز قوانین اسنپ اینه که اگر مسافر بد حجاب باشه راننده می‌تونه سفرو لغو کنه.الان ماشین های که توش بدحجاب میشینه رو جریمه میکنن.اگه اون راننده اسنپ جریمه بشه او خانم بد حجاب بنظرتون حاضره اون جریمه رو بپردازه.حاضر گواهی نامش جای اون راننده نمره منفی بگیره.پس ما اگه گاهن سفرو لغو میکنیم برای اینه. که نمیخایم روزیمونو قطع بکنیم.

  2. سلام ما مسلمانیم واجازه به هر دختری که بی حجابی, رواج میکنه نمیدیم وجایش در, ایران اسلامی نیست

    3
    3
  3. به به به …..خوب مردمو سرگرم کردیم……هرکس چیزی دراختیارش هست شروع کند …مهم نیست درپیرامون این سرزمین چه میگذرد ودشمنان این مرز وبوم مشغول چه سناریوهایی هستند مهم ماهستیم ورفتارهای بیخردانه گردانندگان جعبه جادو….

  4. متاسفانه چون برخی از فرزندان مسئولین و شاید هم خودشون جو گیر شدن و حجاب و عفاف رو کنارگذاشتن به هرنحو شده میخوان قانون و شرع رو دور بزنن و موضوع حجاب رو کم اهمیت جلوه بدن در حالیکه هیچ منافاتی نداره هم از حیث فرهنگی و انتظامی در مورد بی حجابی کارکنن و هم قوه قضائیه جلوی سایر مفاسد رو بگیره کی گفته اگر با بی حجابی برخور بشه معنایش عدم برخورد با مفاسد دیگر است؟! ضمنا کسانیکه در این سالها مفسد اقتصادی بودند وضع حجاب خانواده شون و یا اعتقاد خودشون به حجاب تعریفی نداشت و خیال نکنیم مفسدین اقتصادی از طرفداران حجاب هستند بلکه برعکس زندگی مه آفرید- بابک زنجانی شهرام جزایری -متهمین بانک سرمایه رو نگاه کنین هم مفسد اقتصادی بودن هم مخالف حجاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا