خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استقرار «نیروهای مبارزه با تروریسم» در بغداد

دو منبع امنیتی به رویترز اعلام کرده‌اند عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق به نیروهای مبارزه با تروریسم دستور داده که در خیابان‌های بغداد مستقر شوند و همه تدابیر لازم را به منظور پایان دادن به تظاهرات به کار گیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دو منبع روز شنبه اظهار کردند، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق یادداشتی را برای فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم منتشر کرد که در این یادداشت از آنها خواسته که نیروهای خود را مستقر و تمامی اقدامات لازم را برای خاتمه دادن به اعتراضات بغداد اتخاذ کنند.

بنابراین گزارش، نیروهای امنیتی نیم ساعت به معترضان فرصت دادند تا میدان التحریر را پیش از آغاز یورش به آن تخلیه کنند و در غیر این صورت با آنها به مثابه قانون‌شکنان برخورد خواهد کرد. مسئولان عراقی این هشدار را به همراه سخنان دو روز پیش نخست‌وزیر از طریق بلندگوها پخش کردند.

خبرنگار رویترز با اشاره به اینکه معترضان همچنان تلاش می‌کنند با عبور از پل الجمهوریه وارد منطقه الخضرا(سبز) شوند، گفت: تدابیر امنیتی نظامی بسیاری وارد این منطقه شده است.

در بیانیه منتشر شده از سوی دولت عراق آمده است که عادل عبدالمهدی روز شنبه نشستی را با رهبران امنیتی این کشور در مقر فرماندهی پلیس فدرال به منظور پیگیری اوضاع در بغداد و دیگر استان‌ها  برگزار و راه های تقویت امنیت و ثبات با همکاری شهروندان را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا