خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیسی: اگر کسی از روحیه بسیجی برخوردار نیست باید کنار برود

رئیس دولت سیزدهم گفت: اگر کسی از روحیه تحول‌خواهانه بسیجی برخوردار نیست باید از مسیر کنار رفته و راه را برای ایجاد تحول به دست نیروهای باانگیزه و تحول‌خواه برخوردار از اندیشه بسیجی باز کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری نوشت:

«دکتر سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در گردهمایی سراسری مسئولین بسیج دانشجویی و طلاب بسیجی که به مناسبت فرارسیدن سالروز فرمان امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج برگزار می‌شد، ضمن تبریک هفته بسیج و نیز پیروزی رزمندگان عزیز مقاومت فلسطین تصریح کرد: در پیام امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب اسلامی این مجموعه با تعابیری همچون لشکر مخلص خدا، مدرسه عشق، مکتب شاهدان و شهیدان و معراج پاک اندیشه اسلامی توصیف شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مکتب انسان‌ساز بسیج عاشقان و دلدادگان راه حق را برای انجام مأموریت خطیر خودسازی و جامعه‌سازی قرآنی پرورش می‌دهد، بر ضرورت معرفی این مکتب برای عصرها و نسل‌های پیش‌رو تأکید کرد.

دکتر رئیسی با تأکید بر اینکه بسیج یک سازمان نهاد، رسته و یا یک جریان سیاسی خاص نیست، تصریح کرد: بسیج را باید به گستردگی همه مردم، همه اقشار و همه آنانی که دغدغه‌مند انقلاب اسلامی و شکل‌گیری تمدن انقلاب اسلامی هستند، بلکه به عبارت دقیق‌تر باید به گستردگی همه امت اسلامی ببینیم.

رئیس جمهور در ادامه حق‌خواه‌ی، حق‌گرایی اجرای عدالت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و شکل دادن امت اسلامی را اندیشه و هدف مشترک همه بسیجیان توصیف کرد و افزود: چنین حرکتی که مقصد و هدف مشخصی دارد هرگز متوقف نشده و نخواهد شد و در مسیر خود با توکل به خدا و اعتماد به نفس و داشته‌های امت اسلامی تحت رهبری امام و مقتدای خود هر مانعی را پشت سر خواهد گذاشت.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه بنیاد بسیج را امام راحل با الهام از آیات قرآن، سنت نبوی و سیره ائمه گذاشت، گفت: گویا امام راحل همان روز که پرچم انقلاب شکوهمند اسلامی را برافراشت و ملتی با اراده و مصمم دور ایشان جمع شدند تا حکومت ستمشاهی و استبداد داخلی و استعمار غربی خارجی را به عنوان موانع تحقق تمدن نوین اسلامی از پیش پا بردارند، این روزها و نیاز به تفکر و گفتمان بسیجی را می‌دید.

رئیس جمهور با بیان اینکه نهضت اسلامی اولین حرکت مستقل از قدرت‌های شرقی و غرب در دنیا بود، افزود: در آن روزها هر حرکت و نهضتی باید به یکی از قدرت‌های شرقی و غربی اتکا می‌کرد، اما امام راحل فرمود ما می‌خواهیم به گونه‌ای زندگی کنیم که نه متکی به شرق و غرب بلکه مستقل و متکی به آموزه‌های اسلامی باشیم و این نگاه نو، پایه‌گذاری تمدنی جدید را نوید می‌داد.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه بسیج در نگاه امام راحل و در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی یک گفتمان و اندیشه تحول‌آفرین است، اظهار داشت: سازمان‌های آزادیبخش سال‌ها برای رهایی قدس تلاش کردند و در نهایت می‌خواستند دور میزهای مذاکره و با قراردادهای کمپ دیوید، شرم‌الشیخ و اسلو این هدف را پیش ببرند که ناکام ماندند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تفکر بسیجی موجب یک تحول در مبارزه با رژیم صهیونیستی شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: پس از آنکه شهید سید عباس موسوی و سپس سید حسن نصرالله تحت تاثیر آموزه‌های انقلاب اسلامی، اولین هسته‌های مقاومت را در جنوب لبنان شکل دادند، شاهد آن بودیم که رژیمی که سودای اشغال سرزمین‌های اسلامی از نیل تا فرات را داشت، برای اولین بار مجبور به عقب‌نشینی از سرزمین‌های اشغالی در جنوب لبنان شد و پس از آن نیز پیروزی‌ها در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه، 8 روزه و 2 روزه بودیم.

دکتر رئیسی به الهام گرفتن نیروهای مقاومت از آموزه‌های انقلاب اسلامی و مقاومت لبنان اشاره و خاطرنشان کرد: گروه‌های مقاومت فلسطین نیز پس از چند مرحله انتفاضه و انقلاب سنگ حالا جنگ سنگ را تبدیل به جنگ موشک کرده‌اند و به جایی رسیده‌اند که احساس کردند می‌توانند رژیم صهیونیستی را شکست دهند و این اعتماد به نفس آنان در عملیات طوفان الاقصی تجلی و هویدا یافت.

رئیس جمهور با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جریان عملیات طوفان الاقصی متحمل شکست نظامی، امنیتی و اطلاعاتی تلخ و سختی شد، گفت: این نه یک تحلیل بلکه خبری است که حتی از زبان برخی سران استکبار جهانی بیان نیز شد که گفتند احساس ما این بود که این رژیم در نتیجه این شکست فروریخت.

دکتر رئیسی همچنین با بیان اینکه اگر کمک‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی نبود دیگر شاهد موجودیتی تحت عنوان رژیم صهیونیستی نبودیم، افزود: جریان مقاومت نماد ایستادگی ایمان در مقابل استکبار، مقابله شرافت در برابر شرارت و تقابل نیروهایی معتقد به خدا، معاد، قرآن و پیامبر با استکبار است.

رئیس جمهور با اشاره به شکل‌گیری هسته‌های مقاومت در کشورهای منطقه برای مقابله با داعش دست‌ساخته آمریکایی‌ها، اظهار داشت: امروز برخی‌ها به دنبال یافتن رد حضور نیروهای سپاهی در شکل‌گیری نیروهای مقاومت در یمن می‌گردند، در حالی که هسته‌های مقاومت در کشورهای مختلف از جمله فاطمیون، زینب‌یون و نیروهای مقاومت در یمن برآمده از متن مردم خود این کشورها هستند.

دکتر رئیسی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه پیروزی مقاومت یعنی دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم، تصریح کرد: شما امروز به هر کجای منطقه که نگاه کنید خواهید دید که آمریکایی‌ها و نیروها و طرفداران آنها در هر میدان و عرصه‌ای در مقابل نیروهای مقاومت شکست خورده‌اند.

رئیس جمهور اضافه کرد: رژیم صهیونیستی در ابتدای جنگ اخیر اعلام کرد که هدف آنها تصرف و تسخیر غزه است، اما بعد که دیدند توان تحقق این هدف را ندارند، اعلام کردند که هدف آنها زمین‌گیر کردن مقاومت است، اما آیا موفق شدند و آیا توانستند چیزی جز نفرت جهانی را برای خودشان به ارمغان بیاورند.

دکتر رئیسی با بیان اینکه امروز شاهد تنفر عمیق و گسترده علیه رژیم صهیونیستی و حامیان او و در راس آنها آمریکا هستیم که به برکت خون مطهر شهدای غزه به‌ویژه کودکان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: کشتن 5 هزار کودک در غزه نشانه استیصال رژیم صهیونیستی در مقابله با نیروهای مقاومت است و به گواه تاریخ همانگونه که کودک‌کشی فرعون زمینه سقوط حکومت او را با دست انتقام الهی فراهم کرد، قتل‌عام بیش از 5 هزار کودک بی‌گناه و بی‌دفاع در غزه نیز باعث رسوایی و پایان یافتن حکومت جعلی صهیونیستی خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه بسیج را یک تفکر و گفتمان و احساس مسئولت نسبت به امروز و آینده داشتن توصیف و تصریح کرد: بسیج آمر به همه خوبی‌ها و ناهی از همه زشتی‌ها و پلشتی‌ها و عامل ایجاد تحول است. هر جا که تفکر بسیجی در هر لباسی از دانشجو تا طلبه تا یک شهروند عادی وارد شد، آنجا متحول شد؛ چه در کار و اقدام جهادی برای آبادانی و سازندگی کشور و چه در کمک‌رسانی مومنانه و چه در هنگامه وقوع بلایای طبیعی و چه در دفاع مقدس ورود تفکر بسیجی شرایط را متحول کرد.

دکتر رئیسی تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان به تفکر بسیجی نیاز داریم و اگر کسی به این خاطر به ما بگوید که نگاه پنجاه و هفتی داریم، با افتخار می‌گوییم که بله نگاه ما پنجاه و هفتی است.

رئیس جمهور نگاه تحول‌آفرین بسیج را ضامن رفع مشکلات اقتصادی، ناکارآمدی نظام اداری و ایجاد یک نظام کارآمد برای اداره کشور و کمک کننده برای مهار آسیب‌های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: همواره به تفکر بسیجی در عرصه‌های مختلف نیازمندیم. این اندیشه و تفکر بسیجی است که باور دارد به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی تا قله راهی نمانده و خستگی و ناامیدی جایز نیست.

دکتر رئیسی با بیان اینکه جامعه‌سازی قرآنی و برقراری تمدن نوین اسلامی به همت بسیجیان حتما شدنی و تحقق یافتنی است، گفت: دولت مردمی نیز وظیفه خود می‌داند با اتکا به تفکر و اندیشه بسیجی و با روحیه و انگیزه جهادی و انقلابی کارها را دنبال کند. بارها نیز اعلام کرده‌ایم که اگر کسی از روحیه تحول‌خواهانه بسیجی برخوردار نیست باید از مسیر کنار رفته و راه را برای ایجاد تحول به دست نیروهای باانگیزه و تحول‌خواه برخوردار از اندیشه بسیجی باز کند.

رئیس جمهور تاکید کرد که همه دولتمردان و کارگزاران نظام اسلامی در بخش‌های مختلف که در کسوت خدمتگزاری به جمهوری اسلامی هستند باید روحیه و تفکر بسیجی داشته باشند»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. روحیه بسیجی دیگه چیه؟باید سواد داشت ،عرضه داشت ،وطن پرست بود و خداترس
    شکر ایزد که از بالا تا ذیل دولت تهی

  2. و شگفتا که اگر تهران مقیمان دهه 80 میدانستند دانا میشدند که اهمیتی به اسم تحقیقات کیفی راجع ب انتخابات ریاست جمهوری دهه زمانی نوشته شده است،آیا دهه 80 تهران پر از راهپیمایی میشد!!زیرا وقتیکه تهران طحران مقیمان حقایق انتخاباتی ریاست جمهوری فعالیتی جمعیت فعالان شاهدا اعلل انکار واقعیت با ایجاد تظاهرات اعلل فعالیتان مخفی مثل مشاهده فعالیتان معلمی معلمان تهران مقیم دهه 70 …براستیکه اگر فعالیتان معلمی را تحقیقات کنیم و اهمیت اقتصاد معلمی محاسبه مساوی چه حمایت بزرگی به کیفیت بخشی به کار معلمی !!

  3. روحیه بسیجی دیگه مرده؛ هر کی میاد عضو بسبج بشه بخاطر شرافت و انسانیت نیست بخاطر جایگاه و مقامه؛ کلا و بخصوص در ایام اعتراضات حکومت از هویت بسبج سواستفاده کرد و بسبج را در نقابل مروم قرار داد؛ بسیج حقیقی و درست فقز در دوران جنگ ارزش داشت اما الان دیگه ارزش معنویش را از دست داده و فقط شده اسبابی برای قرار دادن مردم برابر مردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا