خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش ترامپ به حادثه برای نفتکش ها در دریای عمان

دونالد ترامپ مدعی شد که تصاویر حادثه‌ی اخیر برای نفتکش ها در دریای عمان نشان می دهد که این حمله کار ایران بوده است.

به گزارش شفقنا به نقل از شبکه خبری «الحدث» عربستان، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا بعد از ظهر امروز (جمعه) در مصاحبه با شبکه خبری «فاکس نیوز» این کشور ادعا کرد که تصاویر حمله روز گذشته به دو نفتکش در دریای عمان نشان می دهد که ایران این حمله را انجام داده است.

ترامپ ضمن تعهد نسبت به این که دریای عمان بسته نمی شود و اگر بسته شود نیز این مسئله برای مدت طولانی ادامه نمی یابد، همچنین مدعی شد که ایران نمی تواند تنگه «هرمز» را برای مدت طولانی ببندد.

رئیس جمهوری آمریکا ضمن تاکید دوباره بر این که کشورش اجازه نمی دهد ایران به سلاح هسته ای دست یابد، در پاسخ به پرسشی در رابطه با چگونگی مهار تهران نیز اظهار داشت: خواهیم دید.

ترامپ ضمن ادعای این که ایران از تحریم های یک جانبه و غیر قانونی آمریکا آسیب دیده با این حال همچنان یک تهدید به شمار می آید، بار دیگر خواستار بازگشت تهران به میز مذاکره شد.

این در حالی است که پیشتر «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در دیدار کوتاهی با خبرنگاران مدعی شده بود: ارزیابی ایالات متحده این است که جمهوری اسلامی ایران مسئول حمله به نفتکش ها در دریای عمان است؛ این ارزیابی بر اساس اطلاعاتی است که ما از سلاح های به کار برده شده در این حمله و همچنین نوع انجام این عملیات که بسیار شبیه به عملیات های گذشته ایران برای حمله به کشتی ها بوده، به دست آوردیم؛ در حقیقت هیچ گروه نیابتی قادر به انجام چنین عملیاتی با این حد از دقت نیست.

خبر اصلی را در الحدث ببینید

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا